Komplet liste over slankekure der virker!


Stulle
 Share

Recommended Posts

Start på listen

1) Forbrænd mere end du indtager.

Slut på listen

Det ser ud til at der her findes en masse mennesker der ved hvad de snakker om.

Kan vi ikke i fællesskab lave den ultimative "cut-the-crap"-kur der fjerner alle de fordomme og forkerte opfattelser af hvad man må og ikke må når man vil tabe sig på en forsvarlig måde?

[Rettet af Admin: ingen grund til at reklamere for andre sites i denne sammenhæng]

MVH Kent

Edited by Morten Z
Link to comment
Share on other sites

Det er vi helt enige. Men det er stadig et krav for at en kur skal lykkedes.

Det mange har brug for er, hjælp til at nå frem til en situation hvor de kan efterleve det. Mange har ikke resourcerne til at bruge meget tid på at læse en helt masse.

De har brug for hjælp i kraft at fornuftige råd og en simpel grundviden.

De har IKKE brug for diverse vidunderkure og underlige råd som ikke har hold i virkeligheden.

Link to comment
Share on other sites

Forbrænd mere end du indtager

Helt korrekt, men de fleste almindelige mennesker vil overhoved ikke kunne bruge det råd som her gives.

Fru Jensen har ikke forstand på kalorier, hvor meget som forbrændes, og hvor meget hun indtager - derfor er denne sætning utrolig ringe for folk som ikke har rigtig meget forstand på ernæring og fysisk akt og det vil kræve en del at følge denne (regnskab vedr. forbrug og indtag, hvilket ikke er helt nemt) - de fleste vil formentlig opgive - derfor uanvendelig for langt de fleste.

Nogle almene råd som godt med fysisk aktivitet og spis mange grøntsager, fuldkornsrige fødevarer med fedtfattigt kød og mælkeprodukter og hold dig væk fra energirige fødevarer/drikkevarer fulgt op med en vejning hver (evt fedtmasse %) uge er meget mere anvendelig til den almindelige dansker.

Link to comment
Share on other sites

Det kan godt være, at fru Jensen ikke kan regne i kalorier etc. Men jeg synes da stadigt, at det er vigtigt at hun får grundtanken af vide. Al for mange spiser efter fedtenergi% og andet, som giver dem falsk tryghed for, at de spiser sundhedsmæssigt korrekt.

Det kan godt være hun aldrig lærer at tælle kcal, men hvis hun ved, hvordan hun basalt set kan tabe sig, så ved hun også godt at gåturen skal gøres lidt længere, hvis hun har spist lidt slik etc.

Link to comment
Share on other sites

Forbrænd mere end du indtager

Helt korrekt, men de fleste almindelige mennesker vil overhoved ikke kunne bruge det råd som her gives.

Det ændrer jo ikke ved at det stadig er det der skal til.

Der skal helt sikkert en livsstilsændring til for de fleste. Men for at få et fornuftigt og varigt vægttab skal der stadig en vis grundviden til. SAMT nogle overordnede retningslinier.

Men lad os tage et par eksempler på at man ikke kan bare kan udstikke generelle retningslinier og regne med at så går alt godt. Dette er indlæg der er set i en eller anden for rundt omkring.

1) Jeg troede at det var pepsi twist jeg gerne måtte drikke. Men jeg fandt senere ud af at det var pepsi max.

2) En veninde havde fortalt mig at jeg måtte spise lige så mange kokosmakroner jeg havde lyst til - dem tog man ikke på af.

Her har vi da i hvert tilfælde på personer hvis grundviden ikke har været i orden.

Det skal ikke være for indviklet. MEN det skal heller ikke være for simpelt.

Hvordan er DDV's klienter stillet hvis de på et tidspunkt selv skal begynde at tænke?

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er DDV's klienter stillet hvis de på et tidspunkt selv skal begynde at tænke?

Nu skal man jo huske at alle "DDV-klienter" ikke er ens.

Det er en kanon måde at få nogle nye vaner ind. Og blive holdt fast i de gode vaner.

Jeg spiser selv DDV.

Det betyder ikke at man ikke selv undersøger diverse ting vedr ernæring eller holder øje med kcal-indtag.,Eller dyrker motion, Eller fraviger planen hvor man synes den er ufornuftig.

Men den plan er super god til min orme-rygrad. Elsker usund mad. Der er godt nok stor forskel på "DDV-klienter".

Laila

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er DDV's klienter stillet hvis de på et tidspunkt selv skal begynde at tænke?

Nu skal man jo huske at alle "DDV-klienter" ikke er ens.

Det er en kanon måde at få nogle nye vaner ind. Og blive holdt fast i de gode vaner.

Jeg spiser selv DDV.

Det betyder ikke at man ikke selv undersøger diverse ting vedr ernæring eller holder øje med kcal-indtag.,Eller dyrker motion, Eller fraviger planen hvor man synes den er ufornuftig.

Men den plan er super god til min orme-rygrad. Elsker usund mad. Der er godt nok stor forskel på "DDV-klienter".

Nej, heldigvis er alle DDV's klienter da heldigvis ikke ens. Men er det netop ikke et problem? Deres systemer syntes ikke at tage højde i de forskelle der er hos mennesker.

Vi er da enige om at det er godt lige at få nogle nye vaner banket ind. Men når man bare har sat sig en anelse ind i hvad det drejer sig om, har man vel ikke så meget at bruge DDV til?

Jeg kender ikke så meget til den sociale del af DDV. Det kan selvfølgeligt være en faktor.

Kan ikke umiddlebart se hvad en person med din viden kan bruge DDV til.

Jeg mistede min sidste respekt til dem, da de anbefalede en bekendt at droppe motion hvis hun ville tabe sig.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke umiddlebart se hvad en person med din viden kan bruge DDV til.

Jeg mistede min sidste respekt til dem, da de anbefalede en bekendt at droppe motion hvis hun ville tabe sig.

Netop min ormerygrad og at jeg er så pokkers dårlig til at planlægge.

Har prøvet mange gange med kun at tælle kcalorier - men da min planlægningssans er så ringe at jeg ofte ikke kunne spise ret meget efter klokken 15 om eftermiddagen *GG*.

Min viden om og interesse for sund mad er jo først blevet vækket efter jeg er startet på DDV.

Sådan tror jeg der er mange der har det.

Jeg prøvede både DDV og ægtvogterne for 3 år siden. Skiftede fra DDV til vægtvogterne og så gik det galt for mig. Igen klokken 15 eller 18 havde jeg spist for alle mine point mange dage. Og jeg levede faktisk ikke sundt. Vægtvogterne er fint til nogen - bare ikke mig.

Har også prøvet med masser af motion og levede fedtfattigt. Men jeg tabte mig to kilo på 1 år. Selvfølgelig var jeg da blevet mindre i omfang - men altså langfra nok. Vejede 89 kilo og er 165 cm

Der skal siges at jeg i dag ikke er medlem af DDV men spiser DDV'sk. Men jeg melder mig helt sikkert ind hvis min motivation svigter - her er de nemlig alletiders til at give motivation.

Har det godt med en dagsplan der holder mig til at spise løbende og mærkeligt nok har jeg mistet lysten til søde sager for første gang i mit liv og jeg spiser virkelig meget mad.

Jeg er ikke så hysterisk med om jeg taber 300 g eller 1 kilo om ugen bare det går den rette vej. Har sagt jeg skal tabe mig til ca 60 kg inden sommerferien år 2004. I dag vejer jeg 80 kilo.

Fraviger ikke planen vildt til dagligt - men har bevidst fravalgt nogle ting.

Når jeg går ud spiser jeg hvad der serveres og drikker også alkohol.

Det sociale og disciplinen i at bliver vejet hver uge - er en af de vigtigste årsager til at rigtigt mange melder sig ind. Og så mangler mange engaement i temaet mad.

Det med motionen er også noget pjat at sige. Har aldrig selv hørt nogen konsulent sige det.

Har dog hørt en sige, at hvis man feks vejer 50-100 kilo for meget kan det være en ide at vente med motionen til kostvanerne har sat sig lidt fast og man er blevet lidt lettere(pga mange har rygproblemer og knæproblemer) og så ellers starte langsomt op. Og at alt tæller med af motion.

Da jeg første gang spiste DDV mad dyrkede jeg 6-9 timers motion om ugen. Det gør jeg ikke i dag - simpelthen fordi jeg har et stykke vej til et motionscenter nu og det er motionscenter jeg bedst kan lide mht sport. Nu er jeg mere eller mindre nødt til at finde noget jeg kan dyrke hjemme eller ude. Cykler i dag på motionscykel og træner mave-balle-lår herhjemme og lidt med små vægte. Har dog svært ved det med at holde det, når det ikke er i et motionscenter. vil gerne løbe - men venter til jeg har tabt mere så det ikke er for hårdt ved knæ og lægmuskler(Har nogle mærkelige kramper i læggene hvis jeg prøver at løbe).

Vil da godt prøve at nævne, hvad jeg som eks kan få på en dag - vil da gerne have feedback, hvis der er interessse herfor.

Det blev jo en hel roman

laila

Link to comment
Share on other sites

Vil da godt prøve at nævne, hvad jeg som eks kan få på en dag - vil da gerne have feedback, hvis der er interessse herfor.

Det vil jeg da meget gerne høre om.

PS: Jeg har selv tabt 52 kg på forholdsvis kort tid - så jeg ved godt hvordan det føles at være på kur :w00t:

Link to comment
Share on other sites

PS: Jeg har selv tabt 52 kg på forholdsvis kort tid - så jeg ved godt hvordan det føles at være på kur

STORT TILLYKKE herfra. Det er bare så skønt er det ikke. Hvad er forholdsvis kort tid?

du må da gerne også fortælle et eksempel hvad du indtager på en dag og hvorledes du gør for at tabe dig - også mht motion. Hvor meget mangler du - hvis jeg da må spørge *SS*?

Der er nogele ting jeg fortsat ikke er glad for hos DDV og det er sød i stedet for sukker. Men har accepteret det så længe jeg taber mig. Når jeg har tabt det jeg skal er min paln indtil videre at erstatte sød med sukker og spise mere brød/pasta/ris ikke i kæmpe mængder som før men bare lidt mere. Holder allerede nu øje med kcalindtaget.

Med DDV-mad er der et spring i det antal kcal man indtager, udfra det man vælger at spise.

Jeg varierer en del også kcalmæssigt da jeg prøver at undgå at min forbrænding går i dvale. Spiser typisk mellem 1400 og 1600 kcal på en dag og indlægger det man vist kalder refeedingdage(ikke et DDV-princip) - for tiden er det når jeg går ud!!!.

Første gang jeg spiste DDV'sk snød jeg med fedtet. Dvs indtog ikke det fedtstof jeg skulle og spiste udelukkende magert kød og fisk, samtidig med alt min motion. Nok et levn og en vane jeg havde svært ved lige at ændre. Det kom jeg til at betale for. Fik problemer med at jeg ikke tabte mig - bøvl med maven pga alle grøntsagerne og nul fedt. Ondt i led og røde, kløende og sviende øjne. Gik til læge til sidst og fik at vide at kroppen har brug for fedtstof.

I dag spiser jeg mit fedtstof - har ingen problemer med hverken led eller øjne. En dag med snyd mht fedtstof - så mærker jeg det straks i mine øjne.

Min mand spiser faktisk det samme og er meget overrasket over hvor godt det er - han får bare ekstra brød, kartofler og lign.

Nå her er så endelig et eksempel. Alt bliver vejet og jeg holder øje med kcal i Allnaturells excell skema - kropkostHK.

Morgenmad; 30 g havregryn (nogle dage tilsætter jeg et par spsk hvedeklid) + skummetmælk. Søder med st dalfour marmelade.

En appelsin.

Mellemmåltid: lidt grønt - en lille skål bl salat eller en tomat eller gullerod.

Evt en kop kakao lavet af skummetmælk, sød og ren kakao. Eller en kop chai(sød cremet the, lavet med mælk)

Frokost: en stor skive rugbrød(60 g) med lidt minarine, et æg, 40 g magert pålæg eller 75 g mager ost. To tomater, 2-3 gullerødder, blegselleri eller lign.(300 g ialt)

Mellemmåltid: Et stykke frugt + evt grøntsager.

Aftensmad, Beuf stroganoff lavet af magert kalv eller oksekød (ca 170 g)svitset i lidt bouillon og tilsat løg, champ, peberfrugt, gullerod, frisk chili og evt hviløg. Der tilsættes ekstra vand og evt lidt mælk og jævnes med lidt mel/maizena. Dertil grøntsagsmos af lidt kartoffel, selleri, gullerødder,blomkål mm(ca 400 g). Det koges og moses og der tilsættes lidt minarine, salt og peber.

Mellemmåltid Æble bagt i ovn med kanel, sød og evt lidt minarine. dertil gaio med vanille eller græsk yoghurt med vanille.

Alt kød i madvarer tiberedes uden fedtstof og det er magert kød der benyttes - lige bortset fra fisk, der gerne må være fed.

Der skal derimod spises 15 g vegatabilsk fedtstof ekstra om dagen(30 g hvis det er minarine eller let mayo)

Laila

Link to comment
Share on other sites

ups vil lige tilføje at jeg drikker ca 2l vand om dagen og nogle dage drikker cola light.

jeg betragter det i øvrigt ikke som en kur men som en kostomlægning, idet jeg håber at mine nye vaner sidder fast. Men selvfølgelig er det et eller andet sted en kur fordi jeg i dag spiser mindre end jeg vil gøre, når jeg har tabt mig det jeg skal.

Men jeg dropper nok lidt af grøntsagerne og spiser lidt mindre kød og til gengæld spiser jeg nok mere brød/ris etc når jeg har nået målet. Men stadig meget anderledes end tidligere.

laila

Link to comment
Share on other sites

Da jeg begyndte mit vægttab havde jeg desværre ikke den store viden på området. Så jeg henvendte mig til min læge og fik letigen (som jeg tabte de første 8-10 kg med) - men derfra var det på egen hånd.

Og det var i hovedtræk:

Ingen energi fra drikkevarer (ud med cola, mælk, juice)

Ingen sovse/dressinger

Fedtfattigt kød i stedet for alm.

Skar ned på spagetti og hvidt brød

Masser af frugt og grønt

Under mit vægttab løb jeg 3-4 gange om ugen. Efter evne ca. 10 km 3 gange om ugen sidst i forløbet.

Jeg tror på at kunstige sødemidler er bedre end alm sukker rent slankemæssigt. Men det er bedre helt at undgå sukker i ren form. Har en teori om at kunstige sødemidler snyder kroppen og gør den forvirret (sagt på en lidt plat måde)

Desuden er det nok bedst helt at undgå pasta og hvidt brød. Der er ikke rigtigt noget godt i dem. Bortset fra energi.

Jeg tror personligt at refeeding er en god ide.

Din kakao forstår jeg ikke og ville aldrig selv drikke den. Hvis jeg skulle bruge sød, skulle det da kun værer i allersidste nødstilfælde. Hvis jeg ville have kakao ville jeg drikke det på en hyggelig cafe sammen med en god ven :)

Jeg er nået til vejs ende i mit vægttab og har ligget stabilt på 83-84 kg (196 cm høj - også stabilt :) ) i ca. 2 år.

Lever næsten efter de samme regler som da jeg tabte mig. Spiser dog noget mere. 3 x spinning om ugen + golf og lidt bordtennis. Refeeder en dag i weekenden. Mest af frygt for at mit stofskifte ville gå i stå. Har væsentligt mere energi siden jeg begyndte på det.

Fiskeolie og en multivitaminpille dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Ja mange af de ting du lever efter ligner jo til forveksling mine.

Vil dog ikke undvære mælk + dressinger og sovs(mager), hvis det er muligt for mig at tabe mig med det. Kan jeg ikke, ja så er det her jeg ville skære ned.

Vil lige sige at den kakao jeg drikker ikke er noget jeg får ofte. Måske 1 gang på 3 mdr. Oftest er det chai jeg drikker. Det smager himmelsk.

Jeg kunne såmænd også finde på at gå ud og få god gammeldags kakao på café i ny og næ.

Det er hverdagen + weekender jeg har taget på af og også her jeg sætter ind.

Jeg er meget imponeret over dit flotte vægttab og også at du har været i stand til at løbe uden at skade knæ og led ,mens du var overvægtig. FLOT

Min mand klagede sig i går over at vi spiste hele tiden og at han simpelthen ikke kunne spise så meget!! Har du det også sådan at det er enorme mængder mad man kan få - nu hvor man går uden om alt det usunde?

Jeg har nu tabt mig 9 kilo på 13 uger og mit mål er bare at holde vægten i december. Men tror faktisk jeg taber mig lidt her også. Det ville da være dejligt.

Jeg ønsker dig alt godt fremover!

Mvh

Laila

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share