Kvalme efter squat...


Mayol
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige været nede og køre...eller lad mig rette det ..SKULLE køre ben og efter 5-10 min. på cykel starter jeg med første sæt squat(ganske let, 12-15 rep) og får stærk kvalme og opkastningsfornemmelser bagefter ...fik liiige presset 2 sæt igennem alligevel og var faktisk rimeligt stærk men måtte stoppe, sætte mig ned 15 min.(prøvede at kaste op men kunne ikke...) for så at gå hjem ...ja det blev simpelthen FOR slemt !!

Hvad kan årsagen være ?

Nogen der har erfaringer med samme ?

Vil lige tilføje at

- HAR tidligere prøvet det enkelte gange før, men så var det sidst i min ben rutine efter f.eks. 10-12 sæt og ikke efter FØRSTE sæt !?!

- Var 100 % frisk , havde spist 2,5 timer forinden, var HELT klar på at bombe de ben .... var stærk og rimelig frisk også mens jeg havde kvalme ...eneste problem var den forbandet kvalme/opkastningsfornemmelse

Link to comment
Share on other sites

Squat er en meget energi krævene øvelse, og hvis man kører den hårdt kan man godt blive lidt rød i hovedet :cussing:

Det er vel en mulighed at alt den blod gennemstrømning i hovedet kan fårsage kvalme (lige som når man rejser sig for hurtigt op).

Mvh RaveN

Link to comment
Share on other sites

TJ>Stod op kl 0745 ....spiste 0815 morgenmad bestående af en portion musli(+lidt xtra havergryn) med skummetmælk, en shake af valle protein samt en glas juice...trænede kl 1100.

Umiddelbart kunne jeg ikke forestille mig noget bedre grundlag for at gå ned og træne.....udhvilet, fornuftig morgenmad, frisk og klar !?! Stærk i ben og generelt frisk, på trods af kvalme ..!?!

Raven> Ja, men efter ET sæt og alligevel så dårlig at jeg måtte afslutte ..!?!

Link to comment
Share on other sites

Det kunne jo være at du rent faktisk har haft nogen problemer med maven, og det så kommer, når du går i knæ og presser det hele sammen. Der kommer jo et godt tryk inde i sækken når man går ned i sådan et squat...

Ellers ved jeg ikke hvad det skulle være

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share