Overbelastning


NIKO
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg har gået længer tid og haft ondt i mine håndled, var så til læge og fik at vide at jeg havde overbelasted mine håndled( Sucks træningen gik ellers godt)..

Nå mit spørgsmål, er der andre herinde som har prøvet det samme, og ka svare mig på hvor lang tid pause de holdte? og har nogle et par gode øvelser til at træne håndled så jeg kan slippe for at mine håndled strækker igen???

Håber at høre fra nogle hejhej

Link to comment
Share on other sites

Jeg har faktisk sjældent problemer med mine håndled (har haft det en enkelt gang, men det gik væk efter en dag). Kan du have mistanke til nogle af de øvelser du bruger? Kan du lave en øvelse forkert? Er der nogle af øvelser der i særdeshed frembringer smerten?

Link to comment
Share on other sites

Hej NIKO

Jeg går selv og døjer med seneskedebetændelse i begge håndled. Har haft det i et år nu og har holdt pause i al den tid :( . Regner med at der kan gå en måned til et halvt år før jeg kan begynde at træne igen. Jeg laver nogle udspændingsøvelser samt wristextensions med meget let vægt (1-3kg) for 10-40 gentagelser for hver hånd.

Du kan finde flere øvelser til dine håndled inde på sportnetdoc

Jeg vil råde dig til at passe meget på at det ikke udvikler sig til det værre.

Link to comment
Share on other sites

Hej først tak for svarene

jeg tror/ved at det er "smalt bænkpres" til tricps hvor man vender hender væk fra ens hoved for så var det letter at holde arme inde til siderne, og så var jeg for svag til at holde mine håndled strækte.

Har holdt en lille måneds pause nu og begynder på mandag igen, ka mærke det lidt endnu men har fået at vide at kulde går i leddene og nok først helt forsvinder til sommer eller når det blir varmer, men ka godt begynde ligeså stille igen og bare fortsætte min træning hvis det ik blir værre!

Link to comment
Share on other sites

Smal bænkpres er en håndledsdræber, kan ikke fordrage den selv. bare kør den lidt bredere, så du ikke får ondt i håndleddene af at lave den. Ellers så lav den så du får armene ned langs kroppen i stedet for ud til siden, det hjælper også på det, men den bliver så til gengæld også hårdere.

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share