Vokser du ikke ??


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Aner faktisk ikke hvem ham Dr. "et eller andet er" ?? Men Rob "Fortress" Fortney er en stor og monster stærk mand, som vist både stiller op i bodybuilding og styrkeløft i USA. Jeg kan huske nogen særdeles gode artikler af ham i Musclemag for nogen år tilbage. Meget hardcore, men måske lidt HIT præget.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Omkring 8 minutter inde siger Dr. Et-eller-andet "..there are certainly data suggesting that diets containing less that 100 grams of fat per day can lead to depressed testosterone levels..."

:o Whoa... this is new to me. Er der sammenhæng mellem fedtindtag og testosteronproduktion?

Link to comment
Share on other sites

Det burde han da lige fortælle Jay Cutler. Jeg udregnede tidligere hans daglige indtag off-season. Der tror jeg kun han spiste 55-60 gr fedt pr dag. Jeg havde selvfølgelig ikke de helt nøjagtige tal at gå ud fra, så det er kun blevet til en ca. angivelse. Men det er alligevel ikke meget fedt den mand indtager i løbet af sådan en dag. Nu er han sikkert også på krudt, så han kan vel egentlig være ligeglad :santa2:

Jay Cutler's off-season diet

Edited by Mr.Freeze
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at lyd-indslaget sætter udtrykkete "bulke up" under et langt bedre lys en det tidligere har haft, især her på mol. Ifølge personerne i indslaget har folk tendens til at være for præsice med hvad de spiser og måler og vejer alt de indtager. Istedet mener personerne i indslaget at man istedet skal indtage hvad kroppen siger den vil have også selvom det betyder at der kommer en del kilo for meget på sidebenene.

Link to comment
Share on other sites

Omkring 8 minutter inde siger Dr. Et-eller-andet "..there are certainly data suggesting that diets containing less that 100 grams of fat per day can lead to depressed testosterone levels..."

:o Whoa... this is new to me. Er der sammenhæng mellem fedtindtag og testosteronproduktion?

Er det derfor man ofte ser at små fede mænd også ofte er skaldede.. ? :lol:

Det kunne da være?

Link to comment
Share on other sites

- og hvorfor er kvaliteten så dårlig... 

lyden overstyrer. Lydniveauet på mikrofonen er sat for højt, hvilket betyder at membranen indeni klapper sammen, hvilket giver den der skrattende lyd. Desuden har de kun én mikrofon, som de sandsynligvis rækker til hinanden, hvilket også giver støj. :)

Men kanon link der opsummerer alle de vigtige aspekter af at bygge muskler. De advokerer for en moderat bulking i en zig-zag diæt, men nogen bud på størrelsen af et kcal overskud? Plejer selv at ligge på 300 - 500 kcal, men er kommet lidt i tvivl.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hehe, lidt svært at høre ind imellem.. Men han er lækker at høre på, han har sgu fat i den rigtige ende ;).. Men grunden til at folk bliver fede er jo generelt at de nydespiser, istedet for at spise når de kan mærke kroppen har brug for det.. Ellers behøver man ikke blive nævneværdig buttet af at bulke..

Btw TJ, kan vi ikke lige se nogle pics af dig, jeg har ladet mig høre ude i byen at du er en stor mand :xmas:

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Ellers behøver man ikke blive nævneværdig buttet af at bulke..

Nej, ikke hvis man bulker med et moderat kalorieoverskud. Der sker INTET ved at man tager en lille smule fedt på. Dem som er ekstremt kalorieforskrækket, og som absolut VIL beholde deres six-pack hele året rundt, og ofte også dem som aldrig bliver større. Det er da ganske flot at være veltrænet og rippet. Men det er langt mere imponerende at være STOR og rippet. Og det er der immervæk ikke mange der er. Ofte fordi de ikke spiser nok.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg vil lave en daglig omgang shake med 100g protein og 2 spsk hørfrø/Udo og 2 spsk olivenolie. Det burde supplere min daglige kost godt. Med tre-fire store almindelige måltider oveni skulle det nok kunne bringe mig i moderat overskud (jeg har en stor appetit), også selvom jeg går en tur hver dag for :doctor: 's skyld.

Hvad kunne I forestille jer at gøre? Bare for diskusionens skyld..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere læst studier der viste at mænd ikke havde optimalt testosteron niveau hvis fedtindtaget (isæt mættede og monoumættede) lå under 30% af totalt indtaget kalorier. Søgte lidt på pubmed og fandt dette:

Relationships between types of fat consumed and serum estrogen and androgen concentrations in Japanese men.

Nagata C, Takatsuka N, Kawakami N, Shimizu H.

Department of Public Health, Gifu University School of Medicine, Japan.

The relationships between types of fat consumed and serum concentrations of estrone, estradiol, total and free testosterone, dihydrotestosterone, and sex hormone-binding globulin were examined in 69 Japanese men aged 43-88 years. Diet was assessed by a semiquantitative food frequency questionnaire. Intake of saturated, monounsaturated, and polyunsaturated fats was inversely correlated with serum total testosterone after controlling for age, total energy, body mass index, alcohol intake, and smoking status, but the correlation was statistically significant only for polyunsaturated fat (r = -0.29, p = 0.02). Intakes of eicosapentanoic and docosahexaenoic acids, n-3 fatty acids from fish, were significantly inversely correlated with total testosterone (r = -0.25, p = 0.04 and r = -0.32, p = 0.01, respectively). Serum estrone, estradiol, and free testosterone were not significantly correlated with any type of fat studied. The correlations of total testosterone with n-3 fatty acids from fish remained significant after additional adjustment for the other categories of fat (r = -0.27, p = 0. 03 for eicosapentanoic acid and r = -0.32, p = 0.01 for docosahexaenoic acid), while the correlations with saturated and monounsaturated fats became nearly null after the adjustment.

Betyder det ikke at indtag af omega-3 mindsker testosteron?

Edited by laush
Link to comment
Share on other sites

Korrelationen mellem dataene - hvis de korrelerer smukt med hinanden, vil faktoren være tæt på 1/-1, mens korrelationen bliver mindre og mindre efterhånden som værdien nærmer sig 0.

Mht. Coleman og fedtindtag, så betyder hans egenproduktion (hvilken spørger den kvikke læser :lol:) nok ikke det helt vilde... (hint: anabolske steroider)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share