Optimering af biceps-træning


Nexus
 Share

Recommended Posts

Mit nuværende prg diktere at jeg en af dagene skal køre 3sx5r (EZ)-barbell curls, men jeg har overvejet om jeg skal skifte den øvelse ud med pull-ups (evt weigted).

Hvad er egentlig bedst set ud fra et massebygnings-aspekt - jeg vil jo gerne have lidt mere volume på mine ærgelige guns.

Link to comment
Share on other sites

ehh jo - hvorfor skulle den være bedre end preacher curls??

Growing-> i yates row har du omvendt greb i forhold til bent over row - smallere arm- position så du trækker tæt op langs kroppen - din overkrop er foroverbøjet i en vinkel ca 45 grader fra vandret.

Link to comment
Share on other sites

Mit nuværende prg diktere at jeg en af dagene skal køre 3sx5r (EZ)-barbell curls, men jeg har overvejet om jeg skal skifte den øvelse ud med pull-ups (evt weigted).

Hvad er egentlig bedst set ud fra et massebygnings-aspekt - jeg vil jo gerne have lidt mere volume på mine ærgelige guns.

Pull-ups og rows er da fremragende øvelser, hvor du også får ryggen med - altså mere "bang for the buck" - men hvis du seriøst vil ombygge masse ift. biceps skal du nok have fat i nogle isolations øvelser - mit bud vil være :

2x7 EZ-bar curls (smalt greb) - rammer biceps long head

2x7 EZ-bar Curls (bredt greb) - rammer biceps short head

3x7 Alternating DB curls - rammer begge biceps samt brachialis

7 sæt ialt er mange for en så lille muskel som biceps, så du kan reducere antallet når du syntes du har opnået et rimeligt resultat.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Ah come on, så mange øvelser for sådan en lille muskelgruppe? :blink:

Right - det er mange men vi taler også om en indsats i en begrænset periode - vil man have større guns skal de jo fyrres godt af ! ;)

Selv kører jeg fast med 6 sæt EFTER 3xchins og 6xrows - så jeg har altså kun kiks tilovers for dit klynkeri :lol:

Kim S

Link to comment
Share on other sites

hvad gentagelser angår er det rigtigt som den kære øksemorder nævner at du skal prøve dig frem. En gylden regel er dog at de fleste af os fra moder naturs side af har flest langsomme muskelfibre(type 1) i biceps brachii. Derfor vil det være fordelagtigt at træne med 8-12 reps for hypertrofi i denne muskel.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share