UDO's


Indian Spirit
 Share

Recommended Posts

Det er rigtig forstået at man kan købe UDO's Choice både flydene og på pille form, right ? Er der nogle fordele ved at tage det flydene frem for pille formen ? Pillerne skulle vidst være lidt dyrer, men derudover ? Ville jo egentlig helst tage den sammen med vitamin pillerne om morgenen jo <_< på flydene form, hvordan afgøre man hvor meget man indtagerer ? Er det tsk. størrelser man måler i ? Og blander man ellers op med mælk, og smager det afskyeligt eller måske ligefrem godt ?

Forfærdeligmange spørgsmål, menehm :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke set Udo's i pilleform kun den flydende - der findes produkter fra Udo i pilleform men det er ikke olie mig bekendt ?!

I fyldende form kan du benytte du et måleglas fra apoteket (bruges også til hostesaft) til at dossere med.

Jeg drikker det uden at blande det op med noget - ingen problemer med mindre man er sart ;)

Kim S

Edited by Kim S
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu godt man kan få Udo's choice i pilleform:

Udo´s Choice® Ultimate Oil Blend Kapsler 90 stk 1000 mg

Essentielle fedtsyrer (EFA´er) er sundt fedt. Ifølge WHO skal vi have mange gram dagligt for at dække vores behov. Udo´s Choice® Ultimate Oil Blend indeholder et velformuleret balanceforhold af essentielle fedtsyrer til dagligt brug.

Taget fra sublimsports hjemmeside.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu godt man kan få Udo's choice i pilleform:
Udo´s Choice® Ultimate Oil Blend Kapsler 90 stk 1000 mg

Essentielle fedtsyrer (EFA´er) er sundt fedt. Ifølge WHO skal vi have mange gram dagligt for at dække vores behov. Udo´s Choice® Ultimate Oil Blend indeholder et velformuleret balanceforhold af essentielle fedtsyrer til dagligt brug.

Taget fra sublimsports hjemmeside.

Det er hermed skrevet bag øret ;)

Det kunne være spændende at høre om prisforskellen på de 2 produkter - pillerne koster nok det hvide ned af bjergene ?

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Er der nogen idé i at supplere med Ekstra Jomfru olivenolie, eller dækker UDO's Choice behøvet for fedtet fint ?

Der er rigtig god idé i, at supplere op med olivenolie. Det er billigere end UDO og alt dit fedt behøves ikke komme fra UDO. Fedtet bør som udgangspunkt udgør et sted mellem 20 og 30% af dit samlede energiindtag om dagen. Hvis du f.eks. skal have 4 spiseskefuld olie om dagen for at få dækket dit behov, kan du med fordel tage f.eks. 2 skefuld UDO og 2 skefuld Olivenolie.

Du kan også få dækket dit behov for fedt gennem fed fisk, f.eks. makrel, sild, laks og ørred.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes i skulle droppe Udo's choice og i stedet tage Perfect Balance eller ihvertfald veksle mellem dem.....Udo's Choice har ingen certificeringer med hensyn til økologi og samtidig kommer Udo's choice fra USA, hvilket jeg er skeptisk over for......bla. pga. transport med fly til dk....ikke specielt fedt. Desuden kan Udo's olie have været udsat for x-rays pga. transport med fly, hvilket kan skade olien.....og så er det et lidt smart koncept ;)

/Tommyboy

Edited by Tommyboy
Link to comment
Share on other sites

Sidder lige og kigger på Udos Choice.

Det består af hørfrøolie, solsikkeolie, sesamolie og kæmpenatlysolie, ikke gensplejset sojalecitin (emulgator), risklid-og riskimolie, havreklid- og havrekimolie, tokoferoler (antioxidant)

Det skulle da være mærkeligt at vi alle trænger lige meget til det hele.

Måske trænger jeg kun til kæmpenatlysolie og hørfrøolie, og kunne evt. købe det separat i stedet for det dyre Udos Choice.

Er der ikke kun at prøve ?

Henning :)

Link to comment
Share on other sites

Sidder lige og kigger på Udos Choice.

Det består af hørfrøolie, solsikkeolie, sesamolie og kæmpenatlysolie, ikke gensplejset sojalecitin (emulgator), risklid-og riskimolie, havreklid- og havrekimolie, tokoferoler (antioxidant)

Det skulle da være mærkeligt at vi alle trænger lige meget til det hele.

Måske trænger jeg kun til kæmpenatlysolie og hørfrøolie, og kunne evt. købe det separat i stedet for det dyre Udos Choice.

Er der ikke kun at prøve ?

Henning :)

Lige netop - tror du vil have meget svært ved at finde EN ENESTE vestlig diæt, som mangler omega 6 og 9 fedtsyrer... suppler med n3 fedtsyrer i form af fiskeoliekapsler, og du er smukt dækket ind.

UDO's er IMO en gang salgshumbug som ikke står mål til pris/kvalitet/behov.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Ja der er mange andre muligheder......men bare du får det rette forhold af omega 3-6-9!!!! Udo's choice og Perfect ballance har det optimale forhold af omega 3-6-9........Hvis du begynder at rode med set selv, så får du svært ved at holde styr på hvor meget af omega 3, 6 og 9 du får.........så det er nok en dum ide, med mindre du har helt styr på fedt!!

Link to comment
Share on other sites

Ja der er mange andre muligheder......men bare du får det rette forhold af omega 3-6-9!!!! Udo's choice og Perfect ballance har det optimale forhold af omega 3-6-9........Hvis du begynder at rode med set selv, så får du svært ved at holde styr på hvor meget af omega 3, 6 og 9 du får.........så det er nok en dum ide, med mindre du har helt styr på fedt!!

Lad os antage at Udo og Perfect har det "optimale" forhold af fedtsyrer. Hvad så med resten af det fedt du indtager igennem kosten i løbet af dagen? Vil det så ikke ødelægge dit "optimale" forhold? Men resten af din kost er måske total fedtfri?

Noget helt andet er, at ingen kender det "optimale" forhold af fedtsyrer.

Indtag den anbefalede mængde N-3 og spis en varieret sund kost, så er der ingen problemer overhovedet i det.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Godt svar!!!

Jeg prøver på ikke at spise fedt ud over Perfect Ballance og Udo's chocie !! Det kan ikke helt undgås, men hvis jeg fx. spiser noget fisk, så spiser jeg et par nødder til osv......

Du har ret i, at man kan komme langt med Omega-3.........men er det ikke lidt svært at beregne...Hvis vi fx. siger, at jeg tager 2 fiske-olie-kapsler pr. dag........hvor meget omega 6 skal jeg så have ??? Så skulle jeg måske spise mig mæt i nødder ( nogle nødder har en tendens til at have hærdet fedt - ikke en god ide) Pointen er, at det kan være svært at vide hvor meget man for af de forskellige fedtsyrer......man har måske en lille fornemmelse, men det er jeg ikke helt tryg ved........

Jeg tror ham Udo's har rimelig tjek på fedt......nok ikke mange, som ved mere om fedt end ham, så hvis han ikke ved det.....hvem ved det så???? ( slevfølgelig kan det variere en smule for person til person, men ikke det helt store)

/Tommyboy

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sagde: værsgo det er dine penge.

Men..

Jeg prøver på ikke at spise fedt ud over Perfect Ballance og Udo's chocie !! Det kan ikke helt undgås, men hvis jeg fx. spiser noget fisk, så spiser jeg et par nødder til osv......
Det kalder jeg et sygeligt forhold til fedt :xmas: , som er helt unødvendigt og i nogle forhold direkte skadeligt. Det vil være bedre at lære lidt mere om fedtet end bare at undgå det.
Jeg tror ham Udo's har rimelig tjek på fedt......nok ikke mange, som ved mere om fedt end ham, så hvis han ikke ved det.....hvem ved det så???? ( slevfølgelig kan det variere en smule for person til person, men ikke det helt store)

Så du mener ikke der er den store forskel på hvad et barn skal ha, en undervægtig voksen, en overvægtig voksen, en atlet, en gravid, en ældre......

Det Udo har gang i kaldes en pengemaskine, og så længe han kan overbevise folk om at hans stads er nødvendigt, ruller der penge ind til ham.

Du har ret i, at man kan komme langt med Omega-3.........men er det ikke lidt svært at beregne...Hvis vi fx. siger, at jeg tager 2 fiske-olie-kapsler pr. dag........hvor meget omega 6 skal jeg så have ??? Så skulle jeg måske spise mig mæt i nødder ( nogle nødder har en tendens til at have hærdet fedt - ikke en god ide) Pointen er, at det kan være svært at vide hvor meget man for af de forskellige fedtsyrer......man har måske en lille fornemmelse, men det er jeg ikke helt tryg ved........

Hvad er det for nogle nødder der indeholder hærdet fedt?

Fedtindtag-

mættet fedt max 10 E%

monoumættet fedt 10-15 E%

Flerumættet fedt 5-10 E%

Det kan opnåes ved en sund og varieret kost, og folk der ikke spiser fisk kan så indtage fiskeolie.

Det behøves ikke at gøres mere vanskeligt og dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg synes selv jeg kender en del til fedt, men jeg kan selvfølgelig aldrig vide nok...meget "viden" er bare tro...intet bevis for det. *suk*

Jeg undgår ikke fedt!!......Derimod spiser jeg Udo's choice og Perfect ballance i store mængder!

Jeg vil give dig ret i, at det er en pengemaskine.......men gælder det ikke for alt hvad man køber efterhånden???? : B)

Jeg leder efter alternativer....men finder ikke noget godt! Dog har jeg set et nyt fiskeolie produkt fra Bioforce, med omega 3-6 ( det skal jeg tjekke ud )

Jo der er stor forskel på hvor meget fedt et barn og en voksen skal have, men fedtsyre-sammensætningen skal være den samme +/-.

Det er bla. Hasselnødder og en anden nød.......jeg leder pt. efter artiklen.

En god artikel om fedt findes her:

Fedt nok? Livsnødvendigt og bedre træning!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil give dig ret i, at det er en pengemaskine.......men gælder det ikke for alt hvad man køber efterhånden???? :
Du misser min point. Meget af det du åbenbart bygger din viden på er fra Udo Erasmus. Hans information er selvfølgelig præget af ønsket om at sælge mere, derfor ikke nødvendigvis 100% korrekt.

Prøv evt. at læse forside artiklen om CLA af Morten Z. Et eksempel på at forhandlere eller producenter af et givent produkt ofte forvrænger forskningsresultater til deres bedste.

Jeg undgår ikke fedt!!......Derimod spiser jeg Udo's choice og Perfect ballance i store mængder!

Jeg ku fristes til at spørge hvor meget? men egentligt er jeg ligeglad, da du "har styr på det", men lad mig bemærke det med: Over 10 E% flerumættet fedt kan give øget risiko for CHD og øget blødningstendens hos nogle.

Det er bla. Hasselnødder og en anden nød.......jeg leder pt. efter artiklen.

Jeg venter spændt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Jeg undgår ikke fedt!!......Derimod spiser jeg Udo's choice og Perfect ballance i store mængder!

Jeg ku fristes til at spørge hvor meget? men egentligt er jeg ligeglad, da du "har styr på det", men lad mig bemærke det med: Over 10 E% flerumættet fedt kan give øget risiko for CHD og øget blødningstendens hos nogle.

Kan kun give dig ret i, at den dokumentation der generelt findes om kosttilskud og dens virkning er meget farvet eller bare ret tynd. Jeg bruger osse min sundefornuft, så tager ikke Udo's choice for noget "specielt" andet en god fedt. Jeg tror generalt man skal spise så lidt fedt som muligt, sålænge man har energi nok (fedt=energi).....Jeg spiser heller ikke så meget af det, som det lyder til *G* Jeg spiser vel maks 3 spiseskefulde af det "møg" pr. dag.

Det skal sige, at jeg har prøvet andre kombinationer...fx. Flore's Flax-olie ( det koster næsten det samme som Udo's choice ) og så bare spist en normal kost med diverse omega-6 ting i! Jeg må indrømme, at jeg ikke kan mærke forskel; der skal man nok ind og måle forskellige ting i blodet for at se forskellen....

Any way, så er jeg da træt af ham Udo, så jeg er i gang med en ny kostplan *G* Måske vil jeg gå over til Bioforce GLA-EPA ( omega 3-6 ) og tilføje noget flax-olie og nogle nødder + olivenolien....så må det være godt nok ;) ( fiskeolie, er jo langt mere potent end fx. Flaxolie)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Perfect ballance kan købes i diverse helsekost butikker, dog ikke så mange som med Udo's Choice.......Det er ikke billigere......Udo's choice koster ca. 165 kr. for 500 ml ( de billigeste steder) og Perfect ballance koster vel ca. 200 kr. for 500 ml.

Perfect ballance er fra Holland og er økologisk i modsætning til Udo's !!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share