Vægttab


shagnasty
 Share

Recommended Posts

Hejsa jeg har efterhånden trænet hårdt og effektivt i et år men kan bare ikke komme af med det sidste fedt som sidder omkring livet. Derfor filosofere jeg på om en slankekur måske kunne gøre kål på det sidste. Jeg mener selv jeg spiser sundt, 5 gange om dagen små måltider. Slankekuren skal også tage hensyn til et højt aktivitets nivaue. Jeg træner typisk 5 gange om ugen. 3 gange kickboxning af 1½ time og 2 gange styrketræning/konditræning. også 1½ time pr gang. Jeg mener selv dette aktivitets niveau skulle være ganske rigeligt for at få en trimmet krop, men det synes kroppen åbenbart ikke.

Er der nogen der har nogen forslag til hvordan man kunne tabe det sidste, uden at miste for meget muskelmasse ?

Alle forslag er velkomne

Link to comment
Share on other sites

Jeg har studeret en del slankekure her i vinter, og været på en. men har besluttet at vente til foråret med at tabe det sidste. Min krop siger det samme som din: Der skal være lidt isolering på denne årstid. Så brug f.x. tiden til at finde ud af, hvordan du kan skære sukkerforbruget ned til et minimum, uden at blive sukkertrængende.

Jeg spiser 1-2 dadler om dagen og slikforbruget har aldrig været så lavt. -og jeg drikke ingen sodavand.

Til foråret er der måske ikke flere dadler. Så skal jeg finde andre frugter, måske svesker.

Hilsen Erna

Link to comment
Share on other sites

7½time i effektiv træningstid om ugen.

Hvis du brugte 7½time på effektiv løbetid om ugen istedet ville jeg skyde på at du ville tabe det sidste!!!! især hvis der også indgår træning ved høj intensitet.

løsningsforslag: øg tiden du bruger på ren konditionstræning!! (dvs løb, cykling, langrend etc., men jeg tror løb er mest energikrævendebåde pr. tid eller hvad???)

Spørgsmål:

Hvad er forskellen i forbrænding pr.tid mellem kickboxing og løb efterforbrænding indberegnet?? (ved givne intensiteter! ).

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener nu der er nok konditionstræning med i de 7½ timer.

gns pulsen er 170 over 1½ time til kickboxning, har nemlig haft puls ur med et par gange til træning for at se hvor hårdt det egentlig er. De dage hvor der er styrketræning og kondionts træning med er 1 time af træningen konditionstræning og den sidste halve time styrketræning. For at få noget mere belastning med har jeg 1 kg's benvægte på når jeg løber, holder en puls på omkring 162-172 når jeg løber.

Jeg ved ikke helt hvor meget forskellen er i forbrænding pr tid. Men har hørt nogen snakke om at 1½ time svare til ca 20 km's løbetur, er dog ikke sikker. Der er nok en formel til at regne ud hvor meget man bruger.

Angående min kost så spiser jeg ingen slik, måske engang om måneden nakker jeg en haribo, men det er ikke fast. Jeg drikker næsten kun vand, nogen gange en cola light. Det eneste der nok ikke er sundt, er den ene nutella mad jeg spiser nogen gange til morgenmad.

Link to comment
Share on other sites

7,5 timer s løbetid? Hm jeg skyder på at man komer til at ligne en piberenser, hvis det er den model der skal sørge for ens vægttab.

Istedet burde du kigge kritisk på din kost. Uden at have set hvor meget du skal tabe dig og uden at vide hvordan dit kostmønster ser ud, tror jeg at du muligvis ville have gavn af at køre en decideret diæt i 2-3 uger. Når det er så kort tid burde du kunne tabe ca 1 kilo og det ville gå minimalt ud over muskelmassen.

Du kan med garanti finde noget om lav kulhydrat diæter her på MO, ellers er der mange gode forslag på flexonline.com.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share