Hår på brystet


BBC
 Share

Recommended Posts

Har prøvet at barbere mine hår på brystet af. Det var inden jeg skulle på ferie, jeg regnede med jeg ville se lidt mere markeret ud uden busken :santa2: Meeen det skal sku holdes nede eller klør det som bare pokker. Men en alm. skraber kan gøre jobbet. :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Rigtige mænd har hår på ryggen, meget hår!

(også praktisk hvis man nu skulle få brug for at lave et reb for at slippe væk fra en øde ø...)

Hvordan vil du slippe væk fra en øde ø med et reb? :blink: ;)

Hængning måske? :unsure:

'Pyt

Rart at se at jeg ikke er den eneste der er dum nok til at sidde og lede efter nye indlæg på denne tid ;) :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan vil du slippe væk fra en øde ø med et reb?  :blink:   ;)

Den er da klar nok. Rebet skal bruges til at binde nogle palmer sammen til en tømmerflåde, og til at binde et sejl sammen af palmeblade, så man kan sejle væk fra øen... Lærte I ikke det som grønspætter ? ;)

Nej - for nogle er det jo et problem hvis de vil have en glat hud, men er bygget lidt mere forede... Google fandt lige http://www.reallyhairymen.net, hvor der under "fur archive" ;) er eksempler herpå... jeg har indsat et af de mere søde derfra til pigerne på MOL ;):lol:.

aug0225.jpg

Edited by Wannabe
Link to comment
Share on other sites

Rigtige mænd har hår på ryggen, meget hår!

(også praktisk hvis man nu skulle få brug for at lave et reb for at slippe væk fra en øde ø...)

Hvordan vil du slippe væk fra en øde ø med et reb? :blink: ;)

Hængning måske? :unsure:

'Pyt

Haha - .. eller man kan måske flette sig en båd af alle de meter reb man har til sin rådighed? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Mænd mister håret pga faldende Test. niveau - den skulle vist være sikker nok.

Men om manglende måtte (eller andet) skulle være udtryk for et generelt lavere test-niveau er vist ikke sikkert. Det er nok mere genetisk.

Edit: hmm, modstridende oplysninger :blink:

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

hehe, ingen af os havde ret.

Hvad er almindeligt mandligt hårtab 

  Almindeligt mandligt hårtab eller skaldethed er en hyppig tilstand hvor der gradvist over nogle år opstår et karakteristisk hårtab.

Der er tale om en arvelig tilstand som skyldes en lokal øget følsomhed for det mandlige kønshormon testosteron. I hårbunden omdannes testosteron til dihydrotestosteron (DHT), og det er DHT som hos disponerede mænd påvirker hårløget så de tykke, hurtigt voksende hår gradvist erstattes af langsom voksende, små, tynde hvid-grå hår. Hos mænd der er ved at blive skaldet er der således en øget mængde DHT i hårbunden, samtidig med at der er en øget følsomhed overfor det dannede DHT.

Mænd der er disponeret til at blive skaldet eller som er ved at tabe håret har helt normale mængder af kønshormon i blodet, hverken mere eller mindre.

Det skønnes at ca. 20% af alle mænd i 20-års alderen har tegn på denne type hårtab, og tilsvarende ses det hos ca. 30% af alle i 30-års-alderen, ca. 40% i 40-års alderen og ca. 50% i 50-års alderen. Der er således tale om en tilstand der gradvist bliver hyppigere med alderen.

Kilde: http://www.hud-doktor.dk/brevkasser/losthair/PAGES/amh.html

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share