er dette ikke ulovlige produkter!!


candy-man
 Share

Recommended Posts

Faldt lige over dette da jeg gennemlæsede den blå-avis. Er der nogen af jer der har erfarring med følgende. i deres annonce i den blå stod der:

Andostron, testoron, insulin,væksthomon o.a. i lovlig og sikker homøpatisk form (hva det så end betyder hmm) 6- 10 ugers kure fra.499 *cellulex*parma* E-MAIL: Slettet af MOD tlf: Slettet af MOD. G.C

Er det nogen af jer der har hørt om dette firma. Kunne være sjovt at ringe og høre om, hvofor/hvordan disse produkter kan være lovlige. Eller det bare er vand på flasker de sælger... :santa2: :sneaky: g

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Homøopater tror på at virkningen fra et stof kan overføres til et andet stof sålænge stofferne bare har været i kontakt med hinanden. Der behøves altså ikke engang at være et eneste molekyle testosteron i en flaske som der står testosteron på. De forsøger også at kurere folk ved at udsætte dem for små mængder af det stof som de mener gør dem syge.

Folk har selvfølgelig ret til at tro hvad de vil, meeen... jeg synes nu ikke det virker særligt videnskabeligt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
"Homøpatisk form" betyder på dansk at indholdet er i så små mængder at det stort set ikke kan måles (og derfor ikke virker).

*lol* Det høres tydeligt, at du ikke ved hvad Homøpatisk-kosttilskud/medicin er!!!

Prøv at læse lidt om det før du udtaler dig ;)

Link to comment
Share on other sites

"Homøpatisk form" betyder på dansk at indholdet er i så små mængder at det stort set ikke kan måles (og derfor ikke virker).

*lol* Det høres tydeligt, at du ikke ved hvad Homøpatisk-kosttilskud/medicin er!!!

Prøv at læse lidt om det før du udtaler dig ;)

Enlighten us, please....

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Homøopatien

Homøopati er et effektivt og videnskabeligt helbredelsessystem, som styrker kroppens naturlige evne til at helbrede sig selv. Homøopaten ved, at alle symptomer på et dårligt helbred er udtryk for disharmoni i mennesket, og at det er patienten og ikke sygdommen, som har behov for behandling.

I 1790 opdagede en tysk læge, Samuel Hahnemann, en ny måde at betragte og helbrede sygdom på, som han kaldte homøopati (der er fra græsk og betyder "lignende lidelse"). Som Hippokrates havde gjort det 2000 år tidligere indså Hahnemann, at der var to måder at behandle sygdom på: Behandling med modsætninger og behandling med ligheder.

Tænk for eksempel på søvnløshed. At behandle med det modsatte (konventionel medicin) er at give en medicin, der fremkalder en kunstig søvn. Dette betyder ofte, at man skal bruge store og regelmæssige doser af medicinen, som kan skabe afhængighed og give bivirkninger.

Den homøopatiske måde er at behandle efter princippet om lighed. Det er at give patienten en ganske lille dosis af en substans, for eksempel kaffe, som i store doser forårsager søvnløshed hos raske mennesker. Dette vil gøre patienten i stand til at sove naturligt.

Homøopatisk ordineret medicin virker ved at stimulere menneskets egen evne til at helbrede. Denne påvirkning vil hjælpe dig til at få rettet op på alle former for ubalance. Målet er at øge dit sundhedsniveau og gøre dit behov for behandling mindre.

Homøopatisk ordinerede lægemidler skaber ingen bivirkninger, og man bliver ikke afhængig af dem. Dette skyldes, at kun en meget lille del af en aktiv ingrediens er brugt og forarbejdet på en ganske bestemt måde

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er videnskabelig, kunne du så ikke komme med et par links til videnskabelige artikler om det, og meget gerne forsøg, der viser effektiviteten i forhold til konventionelle behandlinger.

Kunne du også komme med en forklaring på hvad betegnelsen "homøpatisk form" betyder for de nævnte produkter?

Jeg forbinder heller ikke testoteron, væksthormon mv. med behandling af raske mennesker :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Det må komme helt an på hvad det er man ønsker at behandle.

Allergivacciner går f.eks. ud på at du løbende bliver udsat for større og større mængder af allergenet og derved selv danner antistoffer.

Men i dette tilfælde er argumentet vel nærmere at steroiderne i homøopatisk form (=små doser ???) kan give en effekt - selvom der godt nok ikke loves noget som helst i "annoncen" ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er forskellig om folk tror på om Homøopatisk ordineret medicin, men for nogen hjælper det, tilforskel fra den medicin man få på resept. Om det så er troen der flytter et bjerg, skal være mig udsagt, men hvis det virker, ja så har man opnåret det man ville.

Men lad os lige slog fast at det her er et produkt som en forhandler via DBA, så man skal nok tage det med et gram salt, om det har en homøopatisk værdi.

Austina :)

Link to comment
Share on other sites

Homøopatien

Homøopati er et effektivt og videnskabeligt helbredelsessystem, som styrker kroppens naturlige evne til at helbrede sig selv. Homøopaten ved, at alle symptomer på et dårligt helbred er udtryk for disharmoni i mennesket, og at det er patienten og ikke sygdommen, som har behov for behandling.

I 1790 opdagede en tysk læge, Samuel Hahnemann, en ny måde at betragte og helbrede sygdom på, som han kaldte homøopati (der er fra græsk og betyder "lignende lidelse"). Som Hippokrates havde gjort det 2000 år tidligere indså Hahnemann, at der var to måder at behandle sygdom på: Behandling med modsætninger og behandling med ligheder.

Tænk for eksempel på søvnløshed. At behandle med det modsatte (konventionel medicin) er at give en medicin, der fremkalder en kunstig søvn. Dette betyder ofte, at man skal bruge store og regelmæssige doser af medicinen, som kan skabe afhængighed og give bivirkninger.

Den homøopatiske måde er at behandle efter princippet om lighed. Det er at give patienten en ganske lille dosis af en substans, for eksempel kaffe, som i store doser forårsager søvnløshed hos raske mennesker. Dette vil gøre patienten i stand til at sove naturligt.

Homøopatisk ordineret medicin virker ved at stimulere menneskets egen evne til at helbrede. Denne påvirkning vil hjælpe dig til at få rettet op på alle former for ubalance. Målet er at øge dit sundhedsniveau og gøre dit behov for behandling mindre.

Homøopatisk ordinerede lægemidler skaber ingen bivirkninger, og man bliver ikke afhængig af dem. Dette skyldes, at kun en meget lille del af en aktiv ingrediens er brugt og forarbejdet på en ganske bestemt måde

Kan lige tilføje at det er sakset fra: http://langgaard.homeopati.dk/homoepati.htm. På den webside, er der også en række "referencer":

Samuel Hahnemann: Organon. Helbredelseskunstens værktøj. Thaning og Appel.

Helle Egebjerg Andersen: En undersøgelse af Klassisk Homøopati. Teorier, praksis og brugererfaringer. Dansk Selskab for Klassisk Homøopati.

George Vithoulkas: Homøopati - fremtidens medicin. Similia.

Ole Jørgensen: Det homøopatiske alternativ. Hovedland.

Cassandre Marks: Homøopati. Könemann

Vilhelm Schjelderup. Helbredelsens Grunde.

Linda Johnston: Din hverdagsmedisin. Hva er homeopati? HomeopatiBokhandelen, Oslo

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Nemlig...tror du selv på, at det er noget jeg har fundet på?? *g* ( sorry men glemte at smide referancen på)

ps.

Smutter lige ned og køber en gang Homøopatisk vintamin-tilskud :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Det er forskellig om folk tror på om Homøopatisk ordineret medicin, men for nogen hjælper det, tilforskel fra den medicin man få på resept. Om det så er troen der flytter et bjerg, skal være mig udsagt, men hvis det virker, ja så har man opnåret det man ville.

Men lad os lige slog fast at det her er et produkt som en forhandler via DBA, så man skal nok tage det med et gram salt, om det har en homøopatisk værdi.

Austina :)

Nej det er ikke troen...det virker rent faktisk (hvis du skulle være i tvivl *G*)....... fx. bruger jeg Homøopatisk tandpasta og har ikke harft nogle huller i mine tænder (så det må da virke

:santa2: )

Link to comment
Share on other sites

Det er forskellig om folk tror på om Homøopatisk ordineret medicin, men for nogen hjælper det, tilforskel fra den medicin man få på resept. Om det så er troen der flytter et bjerg, skal være mig udsagt, men hvis det virker, ja så har man opnåret det man ville.

Men lad os lige slog fast at det her er et produkt som en forhandler via DBA, så man skal nok tage det med et gram salt, om det har en homøopatisk værdi.

Austina  :)

Nej det er ikke troen...det virker rent faktisk (hvis du skulle være i tvivl *G*)....... fx. bruger jeg Homøopatisk tandpasta og har ikke harft nogle huller i mine tænder (så det må da virke

:santa2: )

*S*.... Grunden til at jeg skriver om det så er troen der flytter et bjerge, er det fordi jeg ikke skal gøre mig til læmand (lækvinde) om det virker, jeg kender til personer som har taget homopatiske produkter, hvor det har hjulpet dem med deres lidelse, men har aldrig selv prøver, men er da ikke afvisende overfor at prøve homopatiske medicen, hvis jeg en dag skulle få en lidelse som krævede en eller anden form for behandeling, tillige med er jeg så heldig at jeg har en læge som synes at det er okay at man prøver alternativ behandlingsformer. Det er jo en sjældenhed, men han er også unik, hans x-kone er homopat og han selv er også uddannet aukupunktør.

Austina :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
*S*.... Grunden til at jeg skriver om det så er troen der flytter et bjerge, er det fordi jeg ikke skal gøre mig til læmand (lækvinde) om det virker, jeg kender til personer som har taget homopatiske produkter, hvor det har hjulpet dem med deres lidelse, men har aldrig selv prøver, men er da ikke afvisende overfor at prøve homopatiske medicen, hvis jeg en dag skulle få en lidelse som krævede en eller anden form for behandeling, tillige med er jeg så heldig at jeg har en læge som synes at det er okay at man prøver alternativ behandlingsformer. Det er jo en sjældenhed, men han er også unik, hans x-kone er homopat og han selv er også uddannet aukupunktør.

Austina :)

Vil bare tilføje, at det behøver ikke at være medicin! Det kunne lige så godt være homopatisk kosttilskud fx. vitaminer eller udrensning (lever og nyre) :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share