substitution for rear laterals


Nexus
 Share

Recommended Posts

Som sagt jeg mangler en øvelse for bagsiden af skulderen, og da jeg har smadret min skulder for mange gange af at kører rear lats, bliver jeg nød til at finde på noget andet.

Jeg kunne forstille mig bent over rows - med albuerne bredt, pressende fremad (væk fra kroppen)

en anden øvelse kunne bent over rows, med DB - men her har man ikke mulighed styre grebet på samme måde som oven for

Nogen kommentare - andre forslag til øvelser måske

Link to comment
Share on other sites

Jeg er heller ikke helt sikker på at det er det korrekte navn. Alle de steder jeg har set øvelsen, er den blevet kaldt reverse shrugs. Og det er jo også bare shrugs med stangen bag ryggen.

Thomas

Nope, det er ikke en shrug. Jeg laver den med reverse grip. Dvs håndfladerne pegende fremad, og så trækker jeg den så højt op af ryggen som jeg kan med bøjede arme. Formålet er, i modsætning til en shrug, at trække den op med armene og ikke med Trap'en :)

Link to comment
Share on other sites

ok, grebet er så anderledes. Men i reverse shrugs trækker man den også op med armene. Det gør Lee Haney ihvertilfælde i hans video, Haney´s Mr. olympia workout.

Thomas

Er det så en shrug? Jeg mener, i shrugs plejer man jo at holde armene ude af bevægelsen såvidt muligt og kun trække med trapz.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Ja det ville jeg da også mene..

Btw Craw prøvede lige at holde den med reverse grib ligesom du gør til træning i dag. Synes det er helt vildt så meget aktiveringen af den bagerste delt bliver styrket, bare ved at vende hænderne på en anden måde.. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Er det så en shrug? Jeg mener, i shrugs plejer man jo at holde armene ude af bevægelsen såvidt muligt og kun trække med trapz.

Nej da. Det er en stor misforståelse. Armene må da gerne bidrage i shrugs. Shrug bevægelsen er taget fra olympisk vægtløftning, hvor man bla. inden vendet i clean and jerk laver en shrug lignende bevægelser. Ser man f.eks på Bill Starr´s beskrivelse af shrugs, så anbefaler han at man samtidig trækker med armene. Dette er meget normal praksis i de typer shrugs man laver i vægtløftning og styrkeløft. Det er bare bodybuilding som har taget Jane Fonda shrugget til sig. Men det skal ikke forståes sådan at det ikke er shrugs, hvis man trækker med armene. Shrugs betyder jo bare at man løfter skulderen op imod ørene. Hvad armene laver er sådan set underordnet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så må vi fremover skelne mellem Shrugs og Jane Fonda Shrugs :tongue:

Har kun lavet Jane Fonda varianten foreløbigt, men den anden må vel også prøves :)

Men det ændrer vel ikke på at det er en helt anden form for øvelse end begge slags Shrugs?

Playboy>

Btw Craw prøvede lige at holde den med reverse grib ligesom du gør til træning i dag. Synes det er helt vildt så meget aktiveringen af den bagerste delt bliver styrket, bare ved at vende hænderne på en anden måde..

Yeps, det spiller meget godt på den måde :)

Edited by Crawdaddy
Link to comment
Share on other sites

Jeg har virkelig svært ved at se den der "reverse upright row" for mig ?

Dette her er barbell upright row:

http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...UprightRow.html

Reverse.....skal jeg så "bare" (det er faktisk umuligt tror jeg) vende håndfladerne ? eller skal jeg også have stangen om bag ryggen - og vende håndfladen mod røven ?

Isåfald (hvis det sidste) så er det da godt nok ikke særlig langt man kan få stangen ?

Nogle der kan hjælpe min hjerne lidt, inden jeg laver en knude på mig selv ?

Link to comment
Share on other sites

ok, grebet er så anderledes. Men i reverse shrugs trækker man den også op med armene. Det gør Lee Haney ihvertilfælde i hans video, Haney´s Mr. olympia workout.

Thomas

Såvidt jeg husker, så siger Haney i videon, at han kører øvelsen bag booty'en fordi at det er mere 'naturligt' at køre det på den måde og at han derfor foretrækker at shrugge således.

/jhax

Link to comment
Share on other sites

Reverse.....skal jeg så "bare" (det er faktisk umuligt tror jeg) vende håndfladerne ? eller skal jeg også have stangen om bag ryggen - og vende håndfladen mod røven ?

Isåfald (hvis det sidste) så er det da godt nok ikke særlig langt man kan få stangen ?

Nogle der kan hjælpe min hjerne lidt, inden jeg laver en knude på mig selv ?

Det er også samme måde jeg har forstået det på, lyder en smule indviklet.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share