Hr. Kirchebrandts log


Hr.Kirchebrandt
 Share

Recommended Posts

Det lyder jo slet ikke tosset, hvis sandsækken har den effekt.

BTW: jeg skal også træne "rigtigt" for første gang i 2 uger idag 

Du bør næsten prøve at træne med en sandsæk ... det er stygt og ondt. :devil: Jeg ved ikke, hvor effektivt det er mht. hypertrofi grundet den relativt lave vægt, men jeg er sikker på, at koordinationen og balancen får god træning. Samtidig med at sener og led bliver banket godt igennem. Jeg taber i hvert fald pusten fuldstændig og sveden pibler af mig, så et eller andet må det da gøre med kroppen.

Hr. Kirchebrandt. :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det er røv-hårdt :lol: men fedt.

Ang. armtræning, mener du så både biceps & triceps?

Det er ikke det jeg tror sandsækken er bedst til, men rigeligt med rows burde da ramme biceps lidt. Jeg tror det er for hårdt at curle med skidtet (i hvert fald for mig), hvis man ellers har nok grebsstyrke. Men den skal da prøves.

Floorpress synes jeg virkede fint til triceps, selvom ROM dog var en smule begrænset.

Meget andet er det vist ikke. Jo, man kunne lave armstrækkere med sækken på ryggen, hvis man kan få nogen til at placere den der :lol:

Vægten er måske også i overkanten, hvis man regner med 2/3 kropsvægt for strækkerne alene og så smider 40-45kg oven på :devil:

Link to comment
Share on other sites

Ang. armtræning, mener du så både biceps & triceps?

Det er ikke det jeg tror sandsækken er bedst til, men rigeligt med rows burde da ramme biceps lidt. Jeg tror det er for hårdt at curle med skidtet (i hvert fald for mig), hvis man ellers har nok grebsstyrke. Men den skal da prøves.

Floorpress synes jeg virkede fint til triceps, selvom ROM dog var en smule begrænset.

Ja, både biceps og triceps. Curls med sækken er svært da underarmene dør ret hurtigt grundet grebet. Som du kan se fra mig log, så spæder jeg sandsækprogrammet op med chin-ups og one-arm pushups, så mon ikke jeg får rigeligt den vej? :blink:

Men ja ... sandsæk er feeeee' og jeg tror helt sikkert, at den funktionelle styrke man får ved den slags træning kan direkte overføres til frivægtstræning - især grebsstyrken.

- Hr. K

Link to comment
Share on other sites

torsdagstræning i center 090104

Tidligere på dagen trænede jeg reverse-chin ups for at prøve Palovs ladder-tam-tam.

Rev. Chin-ups 1,2,3,4,5 og 1,2,3,4 og 1,2,3

I centret.

Seated high row 2 x 7 x 90, 1 x 9 x 80kg

Legpress 2 x 6 x 190, 1 x 12 x 170

Dødløft 2 x 6 x 142,5 kg, 1 x 11 x 127,5 kg

Bænkpres 1 x 2 x 102,5, 1 x3 x 100kg, 1 x 4 x 90 :blink:

Up-right rows 2 x 6 x 45kg, 1 x 11 x 37,5

Jeg havde ændret i rækkefølgen af mine øvelser. Jeg kan sagtens mærke, at de øvelser, der ligger først i programmet har jeg meget mere energi til at gennemføre, end de sidste. Min bænkpres gik helt af skinnerne. Aldrig har jeg præseret noget så ringe .. røv røv :(

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

han hedder nu Pavel Tsatsouline 

Ja ja .. jeg er da åbenbart farvet af mit studie. Palov = Ivan, Petrovitj Pavlov. Indlæringspsykolog. :)

Jeg har forresten tænkt på at droppe up-right rows i mit program. Seated high row giver vel nogenlunde det samme. Nogen forslag til en glimrende erstatningsøvelse, der får armene og nakken med?

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

sandsækdag 100103

Pistol træning Kan næsten komme op uden ..

10 med 2 x 1.25kg vægt

One-arm push up: kun nedadgående .. men det hjælper at presse benene mod hinanden

Clean and push 12, 12, 12

Highpull 12

gulvpres 2 x 12

Box Squat m sæk på ene skulder 12, 12

Chins –reverse grib 1,2,3,4 og 1,2,3 og 1,2

Lorte træning ... jeg skal lære ikke at drikke dagen før :thumb_down:

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

træning 120104

Supersæt

Seated high row 2 x 7 x 95, 1 x 12 x 80kg

Legpress 2 x 6 x 200, 1 x 15 x 180

Bænkpres 2 x 4 x 105kg, 1 x 12 x 87,5kg

Dødløft 2 x 5 x 145 kg, 1 x 12 x 127,5 kg

Reversed chin-ups 1,2,3,4,5 og 1,2,3,4 og 1,2,3

Vægt: 92.2kg

Musik Megadeth

Fin træning. Supersættet virker fint, men pulsen ryger godt nok op. Jeg rykkede bænkpressen frem, fordi jeg læste i en tråd, at hypertrofien øges kraftigere i de øvelser, der ligger først. Bænkpressen er på plads igen ... godt nok, jeg troede lige, at jeg var blevet en vatarm. :unsure:

Haha ... jeg lå lige mærke til i dag, at smedestativet bærer præg af mine dødløft. Gummi-stopperne ved låsemekanismen er blevet noget fladere B)

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

træning 150104

Prøver lige en variation af mit program her ... jeg skifter til 1 x 90%1RM + 2 x 80%1RM

fra 2 x 90% + 1 x 80% om torsdagen.

Supersæt

Seated high row 2 x 6 x 100, 1 x 9 x 85kg

Legpress 1 x 6 x 210, 2 x 12 x 190

Bænkpres 1 x 4 x 105kg, 2 x 9 x 90kg

Dødløft 1 x 4 x 145 kg, 1 x 12 x 130 kg

Reversed chin-ups 1,2,3,4,5 og 1,2,3,4 og 1,2,3

Mit dødløft messede fuldstændig på ... først troede jeg, at der var noget galt med smithen, men det var åbenbart mine vatarme :(

Måske skal jeg tænke på, om jeg er inde i en overtræningsfase?

Link to comment
Share on other sites

170104 Sandsækdag

Jeg havde egebtlig besluttet mig for ikke at træne i dag .. dels fordi jeg tror, jeg overtræner? Men og fordi jeg havde en døgnvagt på jobbet i går. Det hiver altså engerien ud af een ...

Men efter jeg havde taget de obligatoriske chin-ups, ville jeg lige prøve en træningsrutine, der hedder The Bear. Den indeholder 5 øvelser i een compund-øvelse, som passer fint md sandsækken.

Programmet så således ud.

Reverse chin-ups. 1,2,3,4,5 og 1,2,3,4 og 1,2,3

the bear 3 x 5

Reverse chin-ups. 1,2,3,4, og 1,2,3, og 1,2,3

Den er faktisk hård nok ... men god, fordi der er så meget knald på. Desuden kunne jeg ikke sparke mig igang med den længerevarende træning idag <_<

Musik Vintersorg

Vægt 92.2 kg

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

200104

Supersæt

Seated high row 2 x 6 x 100, 1 x 10 x 85kg

Legpress 2 x 8 x 210, 1 x 20 x 200

Bænkpres 1 x 4 x 105kg, 1 x 3 x 105kg, 1 x 8 x 90kg

Dødløft 2 x 5 x 145 kg, 1 x 8 x 132,5 kg

chin-ups, ladders L4, L3, L2

Musik Mustache

Vægt 92.2 kg

Fin nok træning .. jeg undrer mig bare over, at min bænkpres kører så ringe. Næste gang vil jeg prøve at flytte bænkpres frem i programmet.

Link to comment
Share on other sites

Sikke noget, der er jo næsten ingen der skriver i din log - ud over dig selv. 
Jeg ved det :( But what to do?
Så må jeg lige høre en ting, hvorfor skriver du på hvilken musik du hørte?

Det er da vist den eneste log jeg har set hvor det bliver gjort sådan forholdsvis konsekvent 

Haha ... jamen, musik er en stor hobby af min, og jeg gør det egentlig bare for sjov skyld. Måske er der nogen, der finde den slags interessant? Ved ikke ... vil så frygtelig gerne have flere besøgende herinde, jo. :tongue:

- Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

Hvad pokker er det for noget kører du DL i Smith  Fy fy
Ved det godt :unsure: men det er eneste mulighed der, hvor jeg træner. Der er ingen frivægte ... :thumb_down:
Men ellers nogle stærke løft du henter hjem i DL

Tak tak ... og det er endnu uden stangen indberegnet, så husk at plusse med 12kg  B)

Men vi er skam nogen som følger med hver gang

Det er jeg glad for at høre ... var ellers lidt ensom herinde :(

Hr. Kirchebrandt :chicken:

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Hey Mr. Kay...

Hold nu lige på vandet inden nogen tilbyder kiks... ;)

Vi er da mange trofaste men måske lidt passive læsere af din log. Men der da måske rigtigt at vi skal være til at være lidt mere aktive :)

Jeg vil derfor snarest spørge lidt mere til hvordan det går med din (sand)sæk B)...

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil derfor snarest spørge lidt mere til hvordan det går med din (sand)sæk ...

Kæresten har det fint .. :lol:

Mit sandsæk program er jo forbeholdt lørdagstræningen. jeg tumler stadig med at få sammensat et program, jeg er 100% tilfreds med. Jeg er ret sikker på, at Bjørne-øvelsen skal bibeholdes, men ellers er jeg åben for forslag.

Det eneste minus med sandsæktræningen er, at det er så møg hårdt. Man kommer virkelig til at svede max, men jeg kan mærke at mit greb er blevet meget stærkere.

Jeg håber, at flere herinde på MOL begynder med sandsæktræningen, for det kunne være kül at se flere forskellige program sammensætninger.

- hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

220104 Træning i center

Tricket i dag var, at jeg ville flytte bænk og dødløft frem i programmet for at se, om det gav en bedre fremgang i bænk. Jeg kørte desuden 90% + 80% + 80%

Dødløft 1 x 6 x 145 kg, 2 x 10 x 132,5 kg

Bænkpres 1 x 4 x 105kg, 1 x 9 x 90kg, 1 x 4 x 90kg :thumb_down::thumb_down:

Legpress 1 x 6 x 150, 2 x 15 x 140

Seated high row 1 x 6 x 105, 1 x 12 x 85kg, 1 x 6 x 85kg

chin-ups, ladders L5, L4, L3 - L3, L2

Musik Megadeth

Vægt 92,9 kg

Ufattelig! Bænkpres har ikke rokket sig en tøddel .. jeg ved slet ikke hvad, der går galt. :angry: En anden nedturs oplevelse var legpress ... jeg måtte gå fra 210 til 140, fordi jeg simpelt hen ikke løfte vægten. Det er sgu underligt, kan det have noget at gøre md at jeg kørte igennem med dødløft?

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

260104 træning i center

Dødløft 1 x 6 x 147,5 kg, 1 x 11 x 132,5 kg, 1 x 10 x 132,5kg

Bænkpres 1 x 3 x 105kg, 1 x 9 x 90kg, 1 x 4 x 90kg :thumb_down:

Legpress 3 x 12 x 160kg

Dips 3 x 15

chin-ups, ladders 3 x 4L, 1 x 3L

Vægt 93,3kg

Musik Mustasch

Jeg læste en artikel, hvor TJ argumenterede for, at store øvelser som død, squat og benpres godt kan køres med høje reps, og samtidig give hypertrofi grundet den høje vægt. Det princip har jeg overført til legpress og dødløft, hvor jeg nu kører 3-6 x 90% + 8-12 x 80% + 8 - 12 x 80%.

Jeg fatter stadig ikke, at min bænkpres er faldet helt til jorden ... Jeg har simpelthen ingen ide om, hvad pokker der går galt. :( Måske skulle jeg droppe den i et par uger?

fed musikstil du kører, mustasche, vintersorg...
Tak tak ... jeg er jo gammel metaller, så du skal bare følge med i loggen for at se mit brede udvalg :tongue:
syntes sandsæktræningen ser interessant ud og mega old-school. du burde finde nogle store sten, og træstammer også..

Ja, det har jeg også tænkt på, men sten giver frygtelig store mærker i et trægulv :lol: Du må selv se at komme i gang med sandsækken, Eruption. Det er sgu den eneste vej frem for rigtige vikinger. :viking:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige fået et digitalkamera ... og så ville jeg lige smide et par billeder på. De er taget på en ikke træningsdag, så det er ikke de her fakes-med-opumpet-muskler billeder :tongue:

Here you go ...

(gamle fjernet - nye på vej!)

Ja ja ... der er stadig meget arbejde endnu, men jeg er sgu da lækker. :lol:

Hr. K

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Ja ja ... der er stadig meget arbejde endnu, men jeg er sgu da lækker. :lol:

Hr. K

:lol: Du har i hvert fald attituden på sidste billede :tongue:

Med kun et halvt års træning er der jo lang vej endnu, men jeg syner da potentiale til lidt muller under spæklaget.

Du har noteret en højere bænk en mig, så patværket kan jeg jo ikke rigtig tillade mig at kritisere.

Dine lårbasser er rimelig godt med, faktisk lidt definition også, men der mangler da sådan lidt over det hele kan man vel godt sige :)

Jeg tror også sagtens du kunne have set lidt bredere ud med lidt bedre posering ;)

Det er bare derudaf, Mr Sandsæk :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share