/Niels


/Niels
 Share

Recommended Posts

  • Replies 144
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

I øjeblikket kører jeg 6 gange om ugen; overkrop 3 gange og understel 3 gange. Jeg splitter nok snart overkroppen op i træk/skub og kører 2 gange om dagen. Husk at jeg ikke laver ret meget hver gang som f.eks.:

Fredag:

Reverse bands squat (-70kg i bunden) 5x2x250.

Jeg kører dem MEGET bred og forsøger at bruge glutes mest muligt (min svage side i squat)

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Takker Niels.

Det er sjovt at se den forskel der er på Skandinaverne og Russernes træningsfrekvens, set i forhold til amerikanernes. Normen derover (hvis man ser bort fra WSB følgerne), er 1 tung squat, 1 tung dødløft, 1 tung bænkpres og 1 let bænkpres (tænker på folk som Ed Coan, Kirk Karwoski, Tom McCollough, Gary Frank, Ricky Dale Crain, Anthony Clark osv. osv.). Umiddelbart kunne man tro at det skyldes en højere gennemsnitlig intensitet og volumen på de forskellige træningsdage, men jeg synes ikke det er tilfældet. Desuden kan mange af brugerne af højfrekvent træning ikke beskyldes for at anvende lav volumen (tag f.eks Vitaly Papazov´s træning: http://www.zyworld.com/powerlifting/papazov-training00.htm ). Jeg ved godt at der er mange måder at blive stærk på, men det er sgu sjovt at metoderne er så flydende.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Mit indre ur har været psykotisk siden min tur til New Zealand. Jeg prøver dog at nulstille den jævnlig.

Avataren er en ung pige fra et highschool stævne i Texas.

Træning i maskiner er primært skulderpres. Jeg har ikke kørt tunge skulderøvelser de sidste 10 år pga. en nerve i ryggen som bliver klemt (gammel kuglestødsskade)

Jeg forsøgte mig så med pres i maskine (kun til pandehøjde) og det fungerede fint. Mine skuldre blive jo stadig pænt belastet i bænken så jeg tror jeg kan klare mig med det.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Tung bænk med kæder/bands er i høj grad tricepstræning, så jeg tror at de får nok tæsk.

Jeg træner nogle gange et par sæt tricepsextensions (for det lange hoved) med høje reps, for restitution af albuerne.

Naturligvis er mine albuer hårdt presset, så jeg tror skadesrisikoen i forhold til effekten er for stor til at jeg vil køre mere triceps.

/Niels

P.S. Min avatar er ikke længere en highschool pige!!!

Link to comment
Share on other sites

Udo's Choice kan du købe hos Matas (219 pr. ½l.); Getbig.dk har glucosamine og MSM må du nok på nettet og finde.

Både glucosamine og MSM køber jeg på greencanyon.com.

De sender fragtfrit over hele verdenen (hvis du køber for over 15US$), og du har varerne 3-4 dage efter ordren!!

Brug evt. min Save and Earn Code - 105991.

Så har du støttet min styrkeløftkarriere!!

/Niels

P.S. Småskader gør at min træningsbelastning er så lav at jeg ikke gider skrive om den - jeg vender tilbage når det bliver interessant igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Niels, jeg var lige inde på getbig.dk, og studsede lidt over deres glucosamin. Der stod at det var ulovligt at indtage i Danmark. Ved du hvordan, og hvorfor det er ulovligt?? Det jeg mener med det, er om man eventuelt  kunne blive fældet i en doping test(hvilket jeg ikke regner med, eftersom du er konkurrence styrkeløfter). Men hvordan er det så ulovligt??  Og ved du hvorfor det er blevet ulovligt at indtage?? Jeg er lidt i tvilvl om hvor alvorligt det skal tages, kan du nok høre :)

Der står på getbig.dk at de sælger det som teknisk råvare. Hvordan skal den forstås?? Kan man indtage det idenne form, eller skal det bearbejdes på en eller anden måde først?? Iøvrigt, synes jeg hele beskrivelsen er lidt underlig derinde.

beskrivelsen findes her:

glucosammin

Link to comment
Share on other sites

Glucosamine er ulovligt at sælge i Danmark som kosttilskud.

Ved at kalde det noget andet kommer getbig underom dette problem. Det er blot den danske lovgivning som er utidssvarende. Du får ingen problemer i doping tests og den foreløbelige konklusion af de videnskabelige undersøgelser er at det ikke er usundt at indtage det.

Det har været på markedet i udlandet i mange år, og sælger godt i Sverige, hvor der jo ellers nok er kontrol nok.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Tilbage igen.

Mine skulderproblemer er der stadig men jeg kan træne lidt udenom og har kørt let med bands de sidste 2 uger.

I dag kørte jeg op til 270kg. i reverse bands decline, så det ser OK ud for ER-Open i Randers næste weekend.

Jeg regner med at få checket mine skader snarest derefter, og så må vi se om DM 3 kamp bliver til noget.

Knæet bliver helt ustabil med knæbind ved 300kg+.

Har kørt lidt WSB stil squat og det kan knæet holde til.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Hej Niels,

Jeg bøvler også med mit højre knæ. Overvejer om jeg skulle få det chekket. Men jeg er gået tilbage til et Louie lignende setup, så jeg ikke behøver at træne tung squat hver uge.

Jeg ved godt det måske virker dumt at jeg giver en erfaren gut som dig råd, men har du overvejet et komplet WSB squat/dødløft setup ?? Der er mange som oplever stor fremgang på WSB programmet. Jeg læste lige at Ano Turtainen har haft stor fremgang efter han gik over til WSB systemet. Og squat/dødløft delen er ikke så udstyrsafhængig, som deres bænkpres program, der er meget lockout orienteret. På den måde kunne du slippe for at køre tungt i squat, og knæet kunne så få et hvil fra de tunge vægte.

God bedring med knæet og skulderen,

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Nu skal det heller ikke lyde som om jeg hele tiden har knæproblemer. Mine knæ er meget solide og det er nok også grunden til at jeg ikke tog smerterne alvorlige denne gang.

Desuden kører jeg sjældent særligt tungt i squat.

Jeg har tænkt på WSB, men min muskelfordeling gør at jeg ikke tror det er det optimale. Jeg vil dog forsat køre MEGET bredde squats så mine glutes kan blive bare lidt stærke.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil faktisk håbe at mine knæ var lidt mere solide. Jeg har nemlig en ide om at jeg ville kunne opbygge et respektabelt squat med en forholdsvis smal benstilling, hvis jeg anvendte en hurtig eccentrisk fase og fik maksimal gavn af vævets viscoelasticitet i bunden, men mine knæ piver sgu for meget.

Det var netop pga. fokussen på glutes musklerne, at jeg tænkte på WSB systemet. Med tunge goodmornings og dynamisk squat med bred stilling, så ville gluteal musklerne virkelig blivet tæsket igennem.

Hvad mener du med muskelfordeling ??

Har forøvrigt snakket med Keld. Jeg sender ham et bånd i løbet af ugen. Så kan du jo bare snakke med ham hvis du vil se det igennem.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Muskelfordelin er blot det faktum at mine lår/ryg er naturlig stærke & glute/baglår er svage.

Mit konkurrencesquat vil derfor altid være smalt.

Jeg vil dog fortsat fokusere på bredde squats med reverse bands, for at få mine svage sider med op. Goodmornings er problematiske pga min manglende smidighed i skulderne og overbelastede albuer.

Jeg har hidtil kunne kompensere for denne svaghed ved at køre meget hurtigt og mit rebound i bunden fik mig forbi det stickingpoint som svage glute/baglår gir.

Jeg vil selvfølgelig se dit WSB bånd og finde guldkorn.

/Niels

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share