Julemad


FittSmoker
 Share

Hvordan opfører i jer her i juledagene ?  

77 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ingen hæmninger juleaften, rører dog ikke brun kartofler og alt det slik og kager..

Men anden og de alm. kartofler blev godt nok straffet :cheeburga: :4whip:

Og så længe det kun er en enkelt dag så kan jeg virkelig ikke forestille mig det har den store betydning i det lange løb. Ellers kører man sq lidt sur i det hvis man ikke må forkæler sig selv med lidt god mad engang imellem.

Men jeg er ikke selv på diæt, så det betyder ikke noget for mig, da jeg hellere end gerne vil tage et par kg mere på :xmas:

Link to comment
Share on other sites

Granhof:

Ingen hæmninger juleaften, rører dog ikke brun kartofler og alt det slik og kager..

Men anden og de alm. kartofler blev godt nok straffet

hmmmmmmmmm.................... altså sådan noget her ville jeg jo mene LIDT var at holde sig tilbage - at man spiser sig mæt i almindelige kartofler (og ikke sukkerbanditterne) og and - det vil jeg da mene er at holde sig tilbage - selvom man så spiser 200 kartofler.

Ingen sovs, ingen slik, ingen kager, ingen flæskesteg........hmmmmmm.

Link to comment
Share on other sites

For mig er der heller ikke noget der hedder diæt juleaften. Så der bliver bare skovlet ind, mest med brune kartofler (det herligste ved julen, spiste 2 glas i år til juleaften + at der står et glas og vendter på i aften! :santa2: ) og lige så meget and. Syntes nu at maden er det herligste ved juleaften, bedre end alt det gaveværk der. :santa2:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Ingen hæmninger juleaften, rører dog ikke brun kartofler og alt det slik og kager..

Men anden og de alm. kartofler blev godt nok straffet :cheeburga: :4whip:

Og så længe det kun er en enkelt dag så kan jeg virkelig ikke forestille mig det har den store betydning i det lange løb. Ellers kører man sq lidt sur i det hvis man ikke må forkæler sig selv med lidt god mad engang imellem.

Men jeg er ikke selv på diæt, så det betyder ikke noget for mig, da jeg hellere end gerne vil tage et par kg mere på :xmas:

LOL

Brune kartofler, er der ikke noget slemt ved....det er bare lidt honning på!!! Men huskede du, at pille skindet af anden??? *GG*

Link to comment
Share on other sites

altså sådan noget her ville jeg jo mene LIDT var at holde sig tilbage - at man spiser sig mæt i almindelige kartofler (og ikke sukkerbanditterne) og and - det vil jeg da mene er at holde sig tilbage - selvom man så spiser 200 kartofler.

TOMMYBOY

Brune kartofler, er der ikke noget slemt ved....det er bare lidt honning på..

Men huskede du, at pille skindet af anden???

Fittsmoker->

Jeg er faktisk ikke så meget for sukkerbanditterne, da jeg syntes alm smager bedre. Lyder måske underligt i nogens øjne, men dog sandt alligevel :) Så sparer man jo også lidt kcal der B)

Vi laver desværre aldrig flæskesteg, så må "nøjes" med and, hvilket også smager ganske fint, så det gør ikke det store..

Tommyboy->

Hmm sådan som vi laver dem er det nu sukker, der bliver brugt og ikke honning som du siger, men det ændrer ikke det faktum at jeg ik syntes de smager af noget specielt, så kan lige så godt undvære dem..

Og ja cføli piller jeg skindet af anden, sæt nu den havde hudorme :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kunne ikke få mig selv til det. At kaste min krop ned i dette kaloriehelevede og lade mig omfavne af tarvelige kulhydrater og ubeskrivelige mængder mættet fedt var for meget - modet svigtede denne dag :lol:

Lidt ekstra er det da blevet til - men absolut moderat !

Kim S

Link to comment
Share on other sites

granhof>

Jeg er faktisk ikke så meget for sukkerbanditterne, da jeg syntes alm smager bedre. Lyder måske underligt i nogens øjne, men dog sandt alligevel  Så sparer man jo også lidt kcal der 

Vi laver desværre aldrig flæskesteg, så må "nøjes" med and, hvilket også smager ganske fint, så det gør ikke det store..

ok, sådan har jeg også haft det med brunede kartofler - dog ikke lige iår :) - hvad med sovsen ? hvorfor ingen sovs ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kyler så meget ned, som det overhovedet er muligt. Det krævede et lille hvil imellem 2. og 3. portion, men jeg klarede den. Så er der julefrokost i morgen, og der gentager jeg kunststykket. Jeg skal alligevel til at spise meget mere...

Link to comment
Share on other sites

Selv hvis man er seriøs med sin diæt på denne tid af året, så tror jeg nok det er fornuftigt nok at give sig selv lov til at æde løs juleaften.

Hvorfor? Jeg er ret overbevist om(uden at have videnskabeligt billag for det) at vores forbrænding løbende tilpasser sig ens energiforbrug. Hvis man nu har været på diæt i lang tid, så kunne en enkel dag eller måske flere dage med øget energiindtag hjælpe med til at sætte forbrændingen lidt i vejret igen. Man kunne næsten betragte det som en slags moderat dekonditionering af ens forbrænding på en måde.

Selv spiste jeg godt igennem igår og er lige for tiden på diæt.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share