Bliver i også mistænkt


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Goddag de herrer..

Jeg ville bare lige høre hvor mange af jer der lider under det samme problem som mig?..

Her første juledag var jeg til famillie frokost, med en side af famillien jeg kun ser en enkelt gang om året, nemlig til jul.. Bryder mig ikke rigtig om dem, men nok om det..

Kommer så ind og hilser på flokken, og sætter mig ned og drikker lidt snaps og den slags.. Det varmer godt i kroppen, og jeg hiver min striktrøje af og sidder i en almindelig let tight hvid t-shirt.. Der går ikke mere end 5 minutter før folk begynder at sidde og snakke rundt om mens de sidder og skuler osv, og min onkel gjorde et dårligt forsøg på at forklæde en mistanke, og begyndte falsk interesseret at spørge om hvordan jeg trænede og hvilke "Typer" der gik i centret osv.. Ham og min moster og et par af de andre, havde også siddet og spurgt mine forældre om de havde holdt øje med om jeg gik sammen med nogle mistænkelige typer, og om de havde kigget om der lå ampuller med hormoner på mit værelse osv... Totalt grotesk.. Så endte med at drikke mig pisse stiv, da jeg ikke gad høre på dem.. Har faktisk ofte det problem, især her i bulk fasen.. Bare jeg møder folk jeg ikke har set i nogle måneder, spørger de om jeg krudter den, og folk går og spreder rygter osv..

Det er ikke bare irriterende, det er pisse irriterende.. :thumb_down: :angry:

Jeg ville bare lige høre hvor mange af jer andre, der kan genkende det samme problem? <_<

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 131
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Møder det både fra min familie (dog ikke AS mistanken...tror jeg), der ikke fatter at styrketræning er en en sport som alle andre og derfor rakker ned på det med alle fordommende. Det er ikke alle der synes at kontorspaghettiarme rykker....

Derudover er jeg blevet konfronteret med om jeg var "på noget" en håndfuld gange, men har måtte skuffe folk hver gang... :bigsmile:

Desuden måtte jeg igennem klagebreve og diverse samtaler før jeg fik lov at at starte i LvK -Enormt anstrengende og pisseirriterende, at nogen folk ser spøgelser overalt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er aldrig blevet mistænkt. Snarre tvært imod.

Det er stensikkert en kombination af min tynde knoglebygning, og det faktum, at jeg aldrig har stramme t-shirts på.

PlayboY<< Hvis man ikke vil høre på kommentarer for sine muskler, skal man ikke gå i stramme trøjer.

At det er sådan i byen er forståeligt, men at det også er sådan i familien er uheldigt; men sådan er virkeligheden nogen gange.

Så hvis du vil undgå kommentarer, må du holde op med at træne, ellers du må skifte tøjstil.

Det kan godt være, det er latterligt, men sådan er det bare.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Jeg er aldrig blevet mistænkt. Snarre tvært imod.

Det er stensikkert en kombination af min tynde knoglebygning, og det faktum, at jeg aldrig har stramme t-shirts på.

PlayboY<< Hvis man ikke vil høre på kommentarer for sine muskler, skal man ikke gå i stramme trøjer.

At det er sådan i byen er forståeligt, men at det også er sådan i familien er uheldigt; men sådan er virkeligheden nogen gange.

Så hvis du vil undgå kommentarer, må du holde op med at træne, ellers du må skifte tøjstil.

Det kan godt være, det er latterligt, men sådan er det bare.

Hehe.. Tja, kan godt lide at have nogle stramme trøjer på i byen, så folk kan se herlighederne ;)... Men havde bare taget den t-shirt på fordi jeg synes den var pæn..

Men det er rigtig nok hvad de siger.. Er også begyndt at tage skjorter på og sådan i byen nogen gange, for jeg orker ikke at skulle til at høre på diverse misundelige folk.. Man ser ikke nær så stor ud i en skjorte, som man gør i en stram bluse..

Link to comment
Share on other sites

De første år jeg trænede, var der også nogen der spurgte hvad jeg var på.

Jeg var rigtig glad for at det kunne ses så meget, at disse tanker

kom frem, selv om det vist kun var for sjov.

Jeg synes, det er positivt at ens træning kan ses.

Jeg har også sagt det til mine træningskolleger, når de har kanon-fremgang,

men skal måske til at passe på, hvad jeg siger, hvis de ikke opfatter det positivt.

Henning

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg er da også glad for at folk kan se en fremgang, jeg får ofte at vide jeg er blevet størere af folk som det kun er et par uger siden jeg har set.. Det er jo glimrende med lidt positiv respons, men jeg bryder mig ikke om at folk begynder at sige jeg tager AS, når det aldrig kunne falde mig ind at røre disse præperater..

<_<

Link to comment
Share on other sites

Men det er rigtig nok hvad de siger.. Er også begyndt at tage skjorter på og sådan i byen nogen gange, for jeg orker ikke at skulle til at høre på diverse misundelige folk.. Man ser ikke nær så stor ud i en skjorte, som man gør i en stram bluse..
Nemlig, så slipper du i hvert fald for det værste. :)

Og ellers må du bare vælge at tage det som en kompliment. ;)

De første år jeg trænede, var der også nogen der spurgte hvad jeg var på.

Jeg var rigtig glad for at det kunne ses så meget, at disse tanker

kom frem, selv om det vist kun var for sjov.

Jeg synes, det er positivt at ens træning kan ses.

Helt sikkert.

Jeg venter da også med glæde på, jeg selv får en kommentar med på vejen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Er også begyndt at tage skjorter på og sådan i byen nogen gange, for jeg orker ikke at skulle til at høre på diverse misundelige folk.. Man ser ikke nær så stor ud i en skjorte, som man gør i en stram bluse..

Det er da ikke længe siden jeg så dig i byen i en tanktop :smashtard:

Kan godt forstå kommentarene med AS er irriterende, men nu er du nok også verdens mest selvglade individ :tongue: Du kunne jo prøve at vise dine resultater frem på en lidt indre prangende måde ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Er også begyndt at tage skjorter på og sådan i byen nogen gange, for jeg orker ikke at skulle til at høre på diverse misundelige folk.. Man ser ikke nær så stor ud i en skjorte, som man gør i en stram bluse..

Det er da ikke længe siden jeg så dig i byen i en tanktop :smashtard:

Kan godt forstå kommentarene med AS er irriterende, men nu er du nok også verdens mest selvglade individ :tongue: Du kunne jo prøve at vise dine resultater frem på en lidt indre prangende måde ;)

Jeg havde en skjorte ovenpå :tongue:

Der var jo så forfærdlig varmt, at jeg ikke kunne lade være med at tage den af ;)

Men jaja, man bliver jo klogere!

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik rigtigt mange af dem, med at folk ikke ville tro på at jeg ikke havde taget AS (hvilket jeg aldrig har), for flere år tilbage. Nu får jeg faktisk aldrig den slags kommentarer længere. Jeg ved at jeg er blevet større siden dengang, og jeg er derfor helt sikker på at grunden til at jeg ikke længere får den slags kommentarer simpelthen er at jeg ikke altid render rundt i stramme hvide t-shirts længere.

Så på med den store trøje, hvis du ikke gider høre på alle kommentarerne, eller tag dem som et kompliment for at du da gainer og får noget ud af træningen :)

Link to comment
Share on other sites

Tag det ikke som et problem, men glæd dig over din egen udvikling og tilfredshed med det du finder rigtigt. Brug lidt humor istedet for at prøve at argumentere. I slige selskaber er det næsten umuligt på saglig og moden måde at få fodfæste. Hvordan forklare man et familiemedlem, der er på den 5 elefantøl, at man godt kan tage 18 kg muskelmasse på over 20 års træning og at man ikke bliver langsom af at træne tungt?

Fortsæt allesammen og vi vil blive større, selvfølgelig til stor fortrydelse for andre.

Hvor herligt :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

AS mistanken fra familie, venner og folk jeg ikke kender er efterhånden noget jeg er ved at være vant til - til at begynde med var det meget fedt, det betød jo at fremgangen kunne ses.

Men efterhånden synes jeg det er sådan et belastende emne; fordi ligegyldig hvor mange gange man siger nej, så trænger det ikke rigtig igennem - og det er sådan et tåbeligt emne at diskutere, og det er en irreterende bås at blive sat i - fordi ved siden af AS, så er der ligepludselig en masse andre fordomme man får proppet ned over sig.

Hvis jeg selv ved, "okay jeg har lige haft et ryk" og gainet en solid omgang masse et eller andet sted - så er det da et klap på skulderen, og jeg tager det som sådan et i mit stille sind - men hvis jeg render rundt med mine små problemer (symmetri halter, eller stilstand) så er det kommentarer der irreterer mig, da jeg ikke selv er tilfreds med formen.

Derudover så er det næsten en sikker stemningsdræber - fordi personen tror ofte man lyver, hvorefter der kommer en lidt tam atmosfære efter samtalen, som om man ikke er ærlig.

Og jeg iklæder mig overhovedet ikke "boyband-outfit" i byen eller andre steder; når jeg træner har jeg tøj på som giver mig udsyn til den muskelgruppe jeg træner (dog undtaget glutes & abs ) - men væk fra centeret, der har almindeligt tøj på - og altid noget som ikke viser muskler - synes det er lidt smart-ass & kikset at rende rundt vifte med det.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Er blevet mistænkt hist og her, for det meste bare et stille spørgsmål om jeg har taget noget, men har en enkelt gang prøvet at blive overfaldet helt vildt, af en kvindelig aerobic instruktør til en sammenkomnst. Hun blev bare ved og ved med at køre på mig og blev nærmest helt arrig over at jeg sadge jeg aldrig havde taget noget! :cry: Jeg var stille og rolig, tog det som et kompliment. ;) Sluttede af med at sige at jeg var styrkeløfter og at der kom uanmeldte dopingtests hele tiden (jeg har godt nok ikke fået foretaget en endnu) så det var umuligt for mig at tage noget uden at blive smidt ud af min klub. Det sidste fik hende til at holde mund, men hun blev ikke overbevist.

Link to comment
Share on other sites

Bevares, selv søde lille jeg er blevet mistænkt af venner og kolleger, men det var nu ikke svært at feje de mistanker af bordet ved at synliggøre at man sagtens kan tilpasse sin muskulatur til en øget belastning (=hypertrofi) ved fornuftig, tung træning og kalorieoverskud alene.

Og så ligner jeg jo heller ikke en kvindelig BB'er, selvom det nu mest er fedt%en, der skiller os ad :lol:

Folk er dumme - og de mest uvidende klamrer sig til deres fordomme for at få nogle referencerammer på hvis baggrund de kan gøre sig 'kloge'.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blevet totalt stemplet som as-misbruger. Det er kun mine nære venner der er klar over at jeg ikke krudter den. Har efterhånden vænnet mig til tanken om at skulle være under falsk anklage resten af mit liv. Det skyldes nok primært at jeg har nogle gevaldige strækmærker fra armhulerne helt ned til albueledene på begge arme. Lige præcis når det bliver varmt, og man ikke har lyst til at have en trøje på, bliver de knaldrøde og fremstående. ÆV

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg kunne bænke 135kg første gang jeg blev anklaget for at bruge noget :lol:

:lol: :lol:

er os både blevet mistænkt for det og blevet tilbudt det et par gange...

at fremmede tror det er mig inderligt ligegyldigt,

men at ens venner som burde vide bedre spør om man er på krååådt... <_<

men det er nu ik noget jeg har tænkt mig at ligge søvnløs over B)

Link to comment
Share on other sites

er os både blevet mistænkt for det og blevet tilbudt det et par gange...

at fremmede tror det er mig inderligt ligegyldigt,

men at ens venner som burde vide bedre spør om man er på krååådt... <_<

men det er nu ik noget jeg har tænkt mig at ligge søvnløs over B)

Ditto! (til det hele)

...I starten syntes jeg faktisk at det var fedt, nu er det mere så-som-så! Og så ska man jo huske på at AF altid har ret :lol: Også når hun siger at folk er dumme :lol: Det hele bunder i folks uvidenhed om hvad der kan lade sig gøre og hvad der ikke kan, når man træner og spiser.

Link to comment
Share on other sites

Kender alt for godt til problemet. Jeg er flere gange blevet mistænkliggjort for at have krudtet. Det er tit nogle bekendte og gamle kammerater som man ikke har set i lang tid, der er tilbøjelige til at anklage én. I mit tilfælde "glemmer" mange af dem at jeg også var et stort brød længe inden jeg begyndte at træne.

Tit og ofte vil folk hellere tro at man har krudtet end at det er kommet gennem lang tids hårdt arbejde. Det er nemmere at anklage end det er at forstå og erkende. Misundelse er en grim ting.

Det eneste positive, der er kommet ud af det er at jeg har fået kunne skille min rigtige kammerater ud fra resten af dem, som jeg engang regnede for min kammerater.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share