Fedt på maven


N1cky
 Share

Recommended Posts

hey..

Hmm er hammer ny til det her med forbrænding osv.. men har undret mig over om det er muligt at tabe fedt på maven ved hjælp af maverulninger.. er 183 høj og vejer 64-66 KG og det er jo også ganske normalt efter hvad div. udmålinger viser.. men der sidder en del fedt på maven og især i området omkring navlen.. er det noget der kan tabes ved hjælp af mave øvelser.. dvs. en masse maverulninger?!

Laver ca 500stk hver 2 dag.. men det er kun 1 øvelse.. nemlig den standart maverulning med fødrene under sofaen også bare op ned u know ;) men ser ingen grund til at knokle derud af hvis det ikke hjælper noget.. det er der ingen grund til :P

Skal ikke ha den syge 6-pack... skal bare lige af med det fedt der sidder der omkring navlen...

Håber der er en eller flere der kan gøre mig lidt klogere :D

på forhånd tark

(copyright på _ALLE_ stavefejl ;))

Link to comment
Share on other sites

OKi rart at vide ;)

- Naarj fedtsuging sq ikke være nødvendigt.. det er dog overhovedet ikke så slemt så den der burde tages ibrug.. der sidder bare en lille smulge :P det der svare til ½-1 cm's lag omkring navlen :) hvis man kan sige det på den måde ;)

Link to comment
Share on other sites

Lige nogle qestiooooooooons ;)

Er dine fødder i spænd under sofaen?

Hvor langt er din ryg fra gulvet?

Hvor gør du af dine arme?

De var da et vild antal gentagelser :w00t: 500,damn

Træner du ikke dine skrå mavemuskler, og hvad med lænden?

Ja den eneste vej er kalorieunderskud plus at du senere arb. på at gøre dine mavemuskler større :)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Hmmm 500 er noget jeg har sat det ned til fornydeligt.. var op på en del mere førhen x00-x000.. men pga jeg fik smerter i lysken af at lave dem måtte jeg sætte lidt ned.. og er så på 500 nu.. var da et par der ikke troede på det.. men de fik da den dejlige fornøjelse at sidde og stenne på mig endag jeg sq lave dem.. og der måtte de jo så indse at de havde taget fejl..

------------------------------------------------------------------------

Devito du spørg :

Er dine fødder i spænd under sofaen? <- Ja. har ikke balance til at gøre det uden :D

Hvor langt er din ryg fra gulvet? <- 1½-2 knytnæver kan der være under vil jeg tro.

Hvor gør du af dine arme <- bag nakken.

Træner du ikke dine skrå mavemuskler, og hvad med lænden? <-- nej.. går ikke efter VILDE markeringer og 6-pack.. skal bare ha et par deller væk.. =)

------------------------------------------------------------------------

Ved ikke.. hvis folk siger man ikke kan pungtforbrænde.. sidder jeg med et spøgsmål der lyder

Hvordan kan jeg tabe fra 79KG til 64,66 KG og midste en STOR del af fedtet på maven.. ved ikke at lave noget.. udover maverulninger og side foran computeren ? (: og begyndte for lidt under 1 mån siden..

//n1cky

Link to comment
Share on other sites

ja det passer meget godt...

har sat mine spisning ned til 50% og spiser ikke slik drikker ikke cola.. vand juice mælk osv..

cykler meget tit 2x10 km og laver de dersen maverulninger..

og da jeg startede for ca 1 mån side sagde vægten 79 var lige ned og veje mig igen idag.. 64,3..

Så kan ikke se hvordan det ikke sq kunne lade sig gøre nu det står på vægten ?.. ser da i hvert fald ingen grund til at lyve om det her.. og why sku man (:

Enlig ligeglad med hvad andre mener om det passer eller ej.. er sq bare hammer glad for at jeg har tabt det..

over 'n' out

// Nicky

Link to comment
Share on other sites

Først skal jeg lige sige, at jeg ikke kender dig og derfor ikke ved om du taler sandt. ;)

Men 15 kg på en måned er FULDSTÆNDIG urealistisk meget, hvis det vel at mærke primært er fedt du har tabt. Hvis det er det er du et mindre vidunder og et virkeligt enestående tilfælde.

Det er sandsynligvis både fedt, muskler og væske der udgør de 15 kg, men det er stadig ekstremt voldsomt.

15 kg på en måned er et ½ kg om dagen, og et halvt kg fedtvæv svarer cirka til 3500kcal, nogenlunde hvad jeg får at spise i løbet af en dag, og jeg vejer 94kg. Dvs jeg skulle helt holde op med at spise for at tabe 15kg på en måned. Da du fra start vejede 15kg mindre end mig er dit ligevægtsindtag nok lavere end mit, så du har nærmest skulle indtag en negativ mængde energi for at tabe dig. 2x10km cykling tæller ikke meget (måske 500kcal) og det gør dine 500-1000 mavebøjninger heller ikke.

Hvis du har taget kropsmål eller eventuelt billeder før og efter ville jeg meget gerne se dem.

Som sagt i starten kender jeg dig ikke og hvis det passer, så stort tillykke med resultatet, men jeg kan ikke andet end at være temmelig skeptisk over et SÅ ekstremt postulat. :)

Link to comment
Share on other sites

tænke godt der kom en med en forklaring der sagde spar 2..

men det ændres min vægt ikke af aligevel :) har godt forstået det er "umuligt" åbenbart..

men her sidder jeg asso.. ord mod affaring :thumb_down:

hehe men os ligemeget.. er bare glad for det nu er gået som det gik og går :)

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan jeg tabe fra 79KG til 64,66 KG og midste en STOR del af fedtet på maven.. ved ikke at lave noget.. udover maverulninger og side foran computeren ? (: og begyndte for lidt under 1 mån siden..

Udfra min ringe viden vedr. kost og vægttab og udfra andres indlæg her, burde du måske søge læge.

Et SÅ stort vægttab på SÅ kort tid - med SÅ lille indsats kan skyldes alvorlig sygdom. :thumb_down:

Fulgte engang en mand på 150 kg. der over 2 måneder tabte sig 15 kg. Men det var med dagligt motion og punktlig kostplan. Han havde temmelig meget at tage af, og han smed så de 15 kg. på 2 måneder.

Synes dit vægttab i din vægtklasse lyder unaturligt/sygeligt.... Så prøv lige at få tjekket helbreddet.

Held og lykke

Brunetten

Link to comment
Share on other sites

øhh - er det helt irrelevant at fortælle, at det ikke er mavemusklerne man bruger til at lave mavebøjninger med fødderne i spænd, men derimod hoftebøjerne :blink:

Er dine fødder i spænd under sofaen? <- Ja. har ikke balance til at gøre det uden

Forstår ikke at der ikke er nogen som har kommenteret dette!?

Desuden er jeg ret sikker på at dine to vægtmålinger ikke er foretaget under samme forudsætninger. Ting der SKAL være styr på er;

Den samme (bade-)vægt skal benyttes

Det skal være på samme tidpunkt af dagen (personligt foretrækker jeg om morgenen, lige efter "morgentoilette"). Jeg kan sagtens tage 2-3 kg på (mindst!) i løbet af en dag (altså aftenvægt minus morgenvægt)

Endeligt et godt råd: læs lidt om træning af maven. Du kan på langt mindre tid, træne din mavemuskler langt mere effektivt end du gør nu - og med en smule mavemuller, vil din mave se lidt mindre blød (fed) ud.

Mvh

Martin

Edited by Martin
Link to comment
Share on other sites

Martin : "øhh - er det helt irrelevant at fortælle, at det ikke er mavemusklerne man bruger til at lave mavebøjninger med fødderne i spænd, men derimod hoftebøjerne "

Det er så ik rigtigt.. kommer virklig an på hvordan du har dem "spændt" hvis du ligger med strejkede ben er det meget muligt (tror jeg så heller ikke engang på).. men ligger selv med ballerne næsten helt ind i mine hæle.. og hvis du kommer og siger det intet mavemuskler gir.. såå ( :lol: )

O7__/\_

Så en lille tegning til jer som ikke forstår den...

sig den ikke gir mavemuller så griner jeg :blink:

Martin : "Endeligt et godt råd: læs lidt om træning af maven. Du kan på langt mindre tid, træne din mavemuskler langt mere effektivt end du gør nu - og med en smule mavemuller, vil din mave se lidt mindre blød (fed) ud."

Glad for der er en der har sagt det kunne lade sig gøre i det mindste at få lidt af det "fedt" look på maven væk :)

Link to comment
Share on other sites

n1cky->

"Normale" mavebøjninger hvor man ligger som du har tegnet og fører overkroppen helt op til knæene består groft set af to dele.

1. Crunch-delen, hvor du bruger de lige mavemuskler dynamisk til at "krumme dig sammen" (link)

2. Bøjningen af overkroppen, hvor du bøjer hele overkroppen frem omkring hofteleddet. Til denne del af øvelsen bruger du hoftebøjerne. Mavemusklerne arbejder statisk.(link)

Det der er interessant at se på i dit tilfælde er belastningen. Når du kan lave 500-1000 gentagelser er det en ret lav belastning. Bredt formuleret siger man at belastninger der tillader alt mellem singles (1 gentagelse) og 20 gentagelser kan give muskelvækst.

Så bør der ikke være nogen tvivl om at 500-1000 gentagelser er REN udholdenhedstræning.

Ang. den fedtforbrændende effekt, så vil det da bruge en smule energi at lave mavebøjninger i 10-20 minutter i træk. Det er dog få og ret små muskelgrupper der arbejder, så du forbrænder meget mindre energi end f.eks. cykling, løb eller svømning i en tilsvarende periode.

Og det er altså UMULIGT at punktforbrænde. Kroppen bruger IKKE nødvendigvis fedtet på maven som energi når du laver mavebøjninger - faktisk bruger det slet ikke fedt når du laver selve mavebøjningerne.

Link to comment
Share on other sites

Hej Nicky

Jeg vil ikke skræmme dig - men råde dig til at søge læge - bare for en sikkerhedsskyld.

en af mine venner tabte sig også hurtigt. Det var meningen han ville tabe sig og gjorde også en indsats, men blev overrasket over at hans vægttab var så stort. Søgte læge og ja han var ikke rask. Han har det godt i dag - men det var ikke sikkert, at det var gået så godt hvis ikke han havde søgt læge i tide.

Laila

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Efter at have læst hele "følgetonen" af denne diskussion, er det blevet mig FULDSTÆNDIGT klart at der er mange her inde på siden, som ikke ved meget om sundhed og ernæring i forhold til træning og vægttab!

Jeg selv studere netop disse fag på Suhrs's Seminarium og med den "baggage" kan jeg bare sige til fyren som tabte 15kg på én måned, at det næsten er anoreksi-agtigt! Jeg selv er 184cm høj og vejer 78kg. Det er helt normalt og giver et BMI på ca 22,5. I vores vens tilfælde er han lige sp høj men vejer 64kg! Dvs. at han faktisk er stærkt undervægtig og på grænsen til det sundhedsskadelige. Hvis han oven i det styrketræner er den hel gal, da man med en sådan vægt ikke opbygger muskler men kun tærrer på den generelle muskulatur. -Dette kan have konsekvenser for resten af hans liv, da disse ikke bare sådan lige genopbygges!

Så til alle der har fuldt med i denne diskussusion; gør for guds skyld IKKE som ham her, og hvis I gerne vil tabe jer så tag først lige et kig på om I overhovedet har godt af at tabe jer. Altså om det rent fysyologisk er forsvarligt i forhold til opretholdelsen af den menneskelige organisme.

Og til aller sidst; Det er umuligt at få 100% udbytte af styrketræning, hvis man samtidig er på slankekur, da det er umuligt at give kroppen nok med byggesten når man ligger i energiunderskud. Lidt får man ud af det, men det er jo ikke "lidt" som er de flestes mål, vel..?

Overvej din træning og nyd så for helvede livet istedet for at gå sygeligt op i jeres kroppe!

Link to comment
Share on other sites

Det er helt normalt og giver et BMI på ca 22,5

Hvad man man bruge BMI-tallet til ? Siger jo INTET om hvordan din krop er bygget op/ser ud!

Du kan let være rimelig trænet og med lav fedtprocent og samtidigt have et højere BMI-tal end en person som ikke træner og som har en højere fedtprocent. Derfor er BMI-tallet ikke særligt hensigtsmæssige at bruge.

Rune

Link to comment
Share on other sites

tænke godt der kom en med en forklaring der sagde spar 2..

men det ændres min vægt ikke af aligevel :) har godt forstået det er "umuligt" åbenbart..

men her sidder jeg asso.. ord mod affaring :thumb_down:

hehe men os ligemeget.. er bare glad for det nu er gået som det gik og går :)

Sikker på du ikke bare har vejet dig skævt?

Hvis du står forkert på vægten (ved ikke lige hvordan man skal definere forkert), kan den let lave større udsving...

Har præsteret at min vægt lavede et udsving på op til 6 kg :angry: varierer også meget alt afhængigt af hvor på gulvet jeg står (mon huset hælder? :blink: )

Link to comment
Share on other sites

det er helt rigtigt at BMI ikke siger noget om ens kropsbygning osv, MEN i denne fyrs tilfælde er der tale om et så lavt tal at det umuligt kan være en undtagelse. Og derfor er jeg 100% enig i flertallet af denne diskussion, når de siger at han har gennemgået et sygeligt vægttab, som der kan spås stor tvivl om overhovedet er sandt! Hvis det er sandt, er det bestemt ikke sundhedsmæssigt forsvarligt!

Link to comment
Share on other sites

Har lige et spørgsmål angående fedt på maven. Jeg er generelt slet ikke for tyk, men jeg har for meget og det er virkelig for meget fedt på siderne. Men på resten af kroppen er der ikk for meget. Men da jeg var på slank tabte jeg mig overalt, bare ikk lige der. (har aldrig været tyk som sådan, havde bare for meget utrænet fedt rundt omkring) Men det er altsammen væk nu undtagen der i siderne. Og jeg er absolut ikke interesseret i at tabe mig yderlige de andre steder, hvad fanden kan man gøre ved det?? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share