Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

Hvis du kigger i "Arnolds Encyclopedia of modern bodybuilding" er der en historisk gennemgang, der starter i 1900 tallet og ender med nutiden. Det bedste ville være at finde den nye udgave, da den gamle vist kun går frem til 80'erne. Hvis det ikke lykkes for dig at opdrive nogen af dem kan du låne min om nødvendigt.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

En lidt blandet dag, når vi snakker om dagsformen. Bænkpres startede egentlig godt. Der var god power på, og jeg valgte derfor at køre op med singles efter mine speed triples. De 140 kg var hurtige og flydende, men jeg skulle nok have stoppet der, for de 150 kg var alt for tunge til en speed dag (og så var den endda skæv og grim).

Dødløft kørte tilgengæld godt hele vejen igennem. Der var god power på alle 3 singles med de 210 kg. Jeg har dog ikke meget legdrive når jeg laver dem fra skive af. Det bliver ren Ano Turtainen stil :D

MANDAG DEN 15/3-2004

DE - bænkpres

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 60 kg

4 sæt x x 3 reps med 90 kg

1 single med 100 kg

1 single med 110 kg

1 single med 120 kg

1 single med 130 kg

1 single med 140 kg

1 single med 150 kg

Dødløft stående på 25 kg gummiskive

1 sæt x 2 reps med 100 kg

1 single med 140 kg

1 single med 180 kg

3 singles med 210 kg

Wide grip pulldowns

1 sæt x 12 reps med 70 kg

3 sæt x 8 reps med 100 kg

Wide grip cable rows

1 sæt x 12 reps med 70 kg

3 sæt x 8 reps med 100 kg

V-bar pulldowns

1 sæt x 12 reps med 70 kg

1 sæt x 8 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 4 reps med 100 kg

Cable one-arm preacher curls

1 sæt x 10 reps med 25 kg

1 sæt x 8 reps med 30 kg

1 sæt x 6 reps med 35 kg

Incline dumbell hammer curls

1 sæt x 8 reps med 18 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det bliver ren Ano Turtainen stil :D

Den mand har nok den mest skræmmende dødløft stil!!! Det ser alt for vildt ud med de videoklip han er poster i sin log, ikke noget med at kigge lidt op eller fine fornemmelser, kigge ned i jorden, triumfbue på ryggen og så løfter han! Gal, gal finne! :devil:

Link to comment
Share on other sites

En stille og rolig omgang træning. Fik slået min rep rekord fra sidste gang i flad dumbell bænkpres. Sidst fik jeg 8 reps med 50 kg håndvægte. Idag fik jeg 10 reps med 50 kg håndvægte. Så det går stille og roligt fremaf.

ONSDAG DEN 17/3-2004

Flad dumbell bænkpres

2 sæt x 12 reps med 20 kg håndvægte

1 sæt x 8 reps med 30 kg håndvægte

1 sæt x 4 reps med 40 kg håndvægte

1 sæt x 10 reps med 50 kg håndvægte (2 reps bedre end sidst)

Bænkpres lockouts (ca. halv bevægelse)

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

3 sæt x 5 reps med 160 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 15 reps med 100 kg

5 sæt x 5 reps med 160 kg

Behind the neck presses

4 sæt x 12 reps med 50 kg

Hacksquats på hacksquat maskine

1 sæt x 5 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 130 kg

Leg curls

1 sæt x 12 reps med 50 kg

1 sæt x 12 reps med 75 kg

1 sæt x 12 reps med 100 kg

Standing calf-raises

2 sæt x 12 reps med 250 kg

Seated calf-raises

2 sæt x 20 reps med 50 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Sandelig om ikke "Styrke-hule-manden" kører 6 sæt biceps curl på et træningspas, og derudover kører en fandens masse kabel og maskinøvelser.. Du er helt sikkert et værdigt DIFD medlem :tongue:

Lige en ting... Jeg mener at have hørt at du var meget imod pres bag nakken pga. af det store skadespotentiale.. Men jeg kan se at det tager den i din træning? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hehe...jaaaah, jeg pynter mine basisøvelser med et bredt sortiment af pop-gejl for tiden ;)

Og jeg er ved at finde et alternativ til squat, som jeg overhovedet ikke gider køre for tiden. Benpres er et godt alternativ, men det er så skide upraktisk med alle de skiver som skal smides på. Hacksquat maskinen er lidt bedre, da det hurtigt bliver tungt. Så det kan være jeg skifter mellem benpres og hacksquat, indtil jeg gider at køre squat igen :D

Squat og benøvelser generelt er jo bare hjælpeøvelser til kongeøvelsen :tongue: Og det er altså dødløft jeg taler om ;)

Mine skuldre er som sådan heller ikke glad for pres bag nakken, men jeg synes den rammer skuldermuskulaturen en lille smule anderledes end military presses. Så jeg laver den engang imellem. Men jeg kører den KUN let, når jeg kører den. Så ikke noget med reps under 8. Jeg laver omkring 10-15 reps når jeg kører den.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler mig lidt nedkørt for tiden, men det er der bare ikke noget at gøre ved. For de næste par uger bliver nødt til at være rimeligt tunge. For mig og min makker er gået igang med at filme en træningsvideo.

Vi filmer de næste 2 uger, og så klipper vi det bedste sammen og sætter musik på, og laver det om til en hardcore trænings-DVD.

Idag fik vi filmet mine nasty dumbell rows. Jeg nakkede 2 reps med en 100 kg håndvægt på højre arm, og 1 rep med en 100 kg håndvægt med venstre arm. Så kan man satme snakke om heavy dumbell rows. Det er klart at formen ikke ligefrem er Jane Fonda style, når man kører så tungt, men det så egentlig meget clean ud på videoen.

FREDAG DEN 19/3-2004

Rumænsk dødløft

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

1 sæt x 5 reps med 140 kg

DE - bænkpres

1 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

Seated machine bænkpres

1 sæt x 8 reps med 100 kg

1 sæt x 8 reps med 110 kg

1 sæt x 10 reps med 130 kg

Overhead rope triceps extensions

2 sæt x 8 reps med 70 kg

1 sæt x 8 reps med 60 kg

1 sæt x 10 reps med 40 kg

One-arm dumbell rows

1 sæt x 6 reps med 40 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 55 kg håndvægt

1 sæt x 2 reps med 80 kg håndvægt

1 sæt x 2 reps med 90 kg håndvægt

1 sæt x 2 reps med 100 kg håndvægt :devil::devil: (dog kun 1 rep med venstre)

One-arm cable preacher curls

1 tripledrop sæt x 6, 6, 6 reps med 40, 30, 20 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Idag fik vi filmet mine nasty dumbell rows. Jeg nakkede 2 reps med en 100 kg håndvægt på højre arm, og 1 rep med en 100 kg håndvægt med venstre arm. Så kan man satme snakke om heavy dumbell rows. Det er klart at formen ikke ligefrem er Jane Fonda style, når man kører så tungt, men det så egentlig meget clean ud på videoen.

Må man se :w00t: vil gerne se de onde rows :evillaughter: :firebounce: hvis der er mulighed for det ;)

Link to comment
Share on other sites

sorry fik ikke lige nærlæst det første

Jeg føler mig lidt nedkørt for tiden, men det er der bare ikke noget at gøre ved. For de næste par uger bliver nødt til at være rimeligt tunge. For mig og min makker er gået igang med at filme en træningsvideo.

Vi filmer de næste 2 uger, og så klipper vi det bedste sammen og sætter musik på, og laver det om til en hardcore trænings-DVD.

Jeg har en underlig vane med at læse folks posts bagfra... kun trænings-posts... og da jeg kom til video og onde rows tænkte jeg det må du dele med folket TJ men det gør du så også senere kan jeg forstå eller bliver den video kun til privat brug? :unsure:

Edited by Zoa
Link to comment
Share on other sites

Nu er det så ikke mit kamera, og det er min kammerat som sætter skidtet sammen til DVD. Men det kan da godt være jeg kan få råmaterialet, så du kan se mine rows. Ellers må jeg jo lave en kopi af hele DVD´en til dig hvis du er sød :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Æhhh jeg vil helst ikke vide hvad det indebærer at være sød :crazy: kan den evt byttes med en video af mig der squatter 200kg nøgen kun iført knæbind? :santa2: ej spøg til side det kunne da være sjovt at se hele vidoen når den engang er færdig-redigeret ;)

Link to comment
Share on other sites

LØRDAG DEN 20/3-2004 - KARDIO

25 minutter på kondicyklen

Hvem var det iøvrigt som påstod at man ikke kunne blive øm af lave reps ?? Jeg er mega øm i ryggen idag, pga. de tunge dumbell rows igår. Så lave reps kan godt give ond DOMS.

Jeg er iøvrigt STADIGVÆK øm i mine quads fra hacksquats i onsdags. Synes faktisk den går rigtigt godt i quadriceps. Bedre end almindelige squats for mit vedkommende. Jeg bruger simpelt hen for meget ryg i almindelig squat.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

YEEEAH! fedt med den DVD. "Made in Fredericia" får Rühls "Made in Germany" til at ligne muskelsvindfondens årsmøde :devil: Husk at slutte af med 5 minutters freestyle calf-posedown så Mike Matarazzo ved hvem der har titlen "Kalvekongen" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Så kom der lige lidt mere film i kassen. Det var en rimelig hård og tung dag, men alt gik efter planen. Jeg missede dog 250 kg i dødløft fra midtskinneben. Men det er sjovt nok et massivt dødpunkt for mig lige der. Min makker er meget stærkere end i normal dødløft, når han trækker fra den position, men jeg ligger "kun" på cirka det samme som i almindelig dødløft.

MANDAG DEN 22/3-2004

Dødløft fra midtskinneben

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 single med 180 kg

1 single med 210 kg

1 single med 240 kg

1 single med 250 kg *MISS*

DE - bænkpres

1 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

4 sæt x 2 reps med 110 kg (illegal wide grip)

2 sæt x 2 reps med 110 kg (close grip)

Cable rows

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

1 sæt x 6 reps med 140 kg

One-arm cable rows

1 sæt x 12 reps med 70 kg

1 sæt x 12 reps med 90 kg

1 sæt x 8 reps med 110 kg

Dumbell hammer curls

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 26 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 30 kg håndvægte

One-arm cable preacher curls

1 tripledrop sæt x 6, 6, 6 reps med 40, 30, 20 kg

1 sæt x 10 reps med 30 kg

Jeg har forøvrigt fået klippet med mine 90 kg og 100 kg dumbell rows, men jeg skal lige finde et sted jeg kan uploade dem til. Vender tilbage med links senere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Endnu et tæske-hårdt pas i kassen. Mine ben er totalt kogte efter hacksquat og benpres. De rammer altså bare benene så meget bedre end squat for mit vedkommende. Jeg er alt for meget røv og ryg squatter. Så det kunne sikkert give et godt styrkefundament i benene at fokusere på fronsquats, hacksquats og benpres et stykke tid, istedet for almindelig backsquat.

ONSDAG DEN 24/3-2004

Close grip bænkpres

2 sæt x 8 reps med 50 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg

Bænkpres lockouts ca. 15 cm

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 10 reps med 100 kg

1 sæt x 10 reps med 140 kg

1 sæt x 10 reps med 180 kg

Seated smith machine front presses

1 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 6 reps med 70 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

Hacksquats

1 sæt x 5 reps med 30 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

Benpres

1 sæt x 8 reps med 230 kg

1 sæt x 6 reps med 350 kg

1 sæt x 10 reps med 500 kg *nasty burn* :devil:

Og så var der sådan set udsolgt ved kasse 1.....

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hej thomas

Måske har du omtalt det, men er det machine hack squat du laver eller er det oldschool barbell hack squat? De meget meget få gange jeg har forsøgt mig i hacksquat maskinen/stativet har jeg stoppet inden vægten nåede nærlig højt op, simpelthen fordi jeg var bange for mine knæ (stor vandring). Det undrede mig bare lidt hvis den var den du var så glad for. ;)

Sindsyg benpres i øvrigt :devil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share