Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger

TJ har lige et hurtigt spørgsmål til WSB.

Hvis man nu gerne vil lave Olympiske Squat på DE og ME dagene, i stedet for Styrkeløfter squat. Kan det så godt lade godt sig gør, når nu haserne ikke er så aktive i Olympiske squat, som de er ved SL squat?

Link to comment
Share on other sites

Tunge triples i close grip bænkpres, tunge triples i board presses, en ordentlig røvfuld BB skuldertræning og en omgang skånetræning i ben. Det var det dagen bød på idag.

Bænkpres kørte ganske godt. Skuldertræningen var der god skrald på. Men bentræningen var ikke noget at råbe hurra for. Vægtene var super lette, men ryggen var ikke glad det. Men jeg nægter helt at droppe dødløft og squat for en periode. Sålænge det kun er mindre irritation, så må jeg bide tænderne sammen, og få banket noget let træning af. Det gode er at efter træning er der ikke noget at mærke.

ONSDAG DEN 21/1-2004

Close grip bænkpres

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 120 kg

Board presses "fra 10 cm board" m. medium greb

1 sæt x 3 reps med 130 kg

1 sæt x 3 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

Seated front presses

1 sæt x 3 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 70 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 3 reps med 90 kg

1 sæt x 3 reps med 100 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 12 reps med 60 kg

Cable side laterals

1 sæt x 15 reps med 10 kg

1 sæt x 10 reps med 15 kg

1 sæt x 6 reps med 20 kg

Cable rear laterals

1 sæt x 12 reps med 15 kg

1 sæt x 8 reps med 20 kg

1 sæt x 4 reps med 25 kg

Barbell shrugs

1 sæt x 12 reps med 90 kg

3 sæt x 10 reps med 120 kg

Olympisk squat

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

Seated leg curls

1 sæt x 15 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 100 kg

Standing calf-raises

3 sæt x 12 reps med 170 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt lide at se at du benytter dig af princippet om lavintensitet, - evt. med en hvis progression.

Faktisk er det jo nærmere høj-intensitet, da min maxpuls på en kondicykel ikke kan tvinges længere op end ca. 175 slag i minuttet. Det vil sige at jeg arbejder med over 85 % af maxpulsen, når jeg er oppe på 150 slag i minuttet.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det lyder da ret vildt at din maxpuls er 175
Det er den så heller ikke når jeg løber (hvilket hører til sjældenhederne). Der har jeg været oppe på lidt over 180, og kunne sikkert presse den lidt højere op. Men generelt har jeg ikke en særlig høj makspuls. Og min hjertefrekvens er heller ikke voldsomt høj ved selv rimeligt hårdt arbejde. Det er nok alle de års tung vægttræning som har gjort det. Grunden til at jeg har svært ved at komme højere op på en cykel, skyldes den ringe kapillarisering i mine lår. Jeg syrer simpelt hen til når jeg kommer over 160 i puls. Og det går lynhurtigt. Ofte kommer jeg slet ikke over 170 i puls, når jeg banker helt igennem på 400 watt.
TJ hvor close er dine close grip bænk?

En tommelfingersbredde fra det glatte, hvilket svarer til at begge mine arme er 100 % lodrette ved lockout.

Hejsa Thomas, jeg har lige et hurtigt spørgsmål hvorfor dyrker du alt det cardio, hvad opnår du ved det??

ALT det kardio er vist så meget sagt. Det bliver til 2 x 30-40 minutter i ugen herhjemme, og så nogen gange 10 minutters hård HIIT træning lige efter min vægttræning. Og forklaringen er simpel nok. Jeg vil bare gerne holde mit kardiovaskulære system i en respektabel stand. Der er jo ikke noget ved at være stærk, hvis man puster af at gå op på 2. sal.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

En tommelfingersbredde fra det glatte, hvilket svarer til at begge mine arme er 100 % lodrette ved lockout.

Jeg kører så smalt som jeg nu kan for brystkassen,(det er smalt :lol: ) pointet er vel at holde albuerne inde langs kroppen, der mærker jeg dne ihvertfald bedst :)

Devito

Link to comment
Share on other sites

Min ryg er efterhånden lige til at lukke op og skide i. Den tror den kan fucke med mig, men den kan tro om igen kan den. Jeg starter pænt og roligt på 100 kg i dødløft. Ingen smerte, ingen spændinger, det hele kører OK. Går på 140 kg. Ingen smerte, ingen spændinger, det hele kører OK. Så går jeg på 180 kg, og så spænder lortet op, det hele kører mystisk og føles tungt. Ingen decideret smerte, kun spændinger, og manglende evne til at trykke igennem. Hvad fanden bilder den sig egentlig ind ?? Nå, men løsningen må være at holde mig på 150-160 kg som det maksimale, og så køre lidt eksplosive sæt med det. Det er nemlig omkring den vægt at skiftet sker. Ved ikke hvorfor der lige sker et skifte her, men det gør der åbentbart. Så må jeg strække ryggen godt ud efter træning, og håbe på at det snart forsvinder. Hvis ikke så må jeg ned og knækkes lidt med.

Det positive er dog at min overkropsstyrke stiger støt og roligt. 120 kg x 5 reps er nu let og relativt eksplosivt. Jeg tror jeg går efter en tung femmer med 130 kg på tung dag i næste uge, hvis jeg føler for det på dagen. Min row styrke er også opadgående. Tror faktisk aldrig jeg har været stærkere i roøvelser end jeg er nu. De 120 kg i cable rows idag var nemme og overkommelige. Tror bunken på de 150 kg kigger forbi en dag.

Lavede lidt triple-dropsæt i biceps idag, og fik det mest nasty pump jeg nogensinde har fået. Det er lige før jeg er kvalificeret til player-logen :D

Faktisk er jeg blevet utroligt hooked på mere bodybuilding-agtig træning det sidste stykke tid. Det må være alle de BB film jeg har set på det sidste. Maxforsøg tiltaler mig ikke rigtigt lige nu. Det kunne være man skulle lave et midlertidigt skift til bodybuilding og få slappet noget seriøst masse på ;)

FREDAG DEN 23/1-2004

DE - bænkpres

2 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 120 kg

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 140 kg

1 sæt x 3 reps med 180 kg

Incline bænkpres

1 sæt x 5 reps med 60 kg

1 sæt x 5 reps med 70 kg

1 sæt x 5 reps med 80 kg

1 sæt x 5 reps med 90 kg

1 sæt x 5 reps med 100 kg

1 sæt x 5 reps med 110 kg

Seated machine bench-press

2 sæt x 12 reps med 80 kg

cable rows

1 sæt x 6 reps med 75 kg

1 sæt x 6 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 105 kg

1 sæt x 6 reps med 120 kg

Seated dumbell side laterals

3 sæt x 15 reps med 12 kg håndvægte

Overhead rope triceps extensions

1 sæt x 15 reps med 30 kg

1 sæt x 12 reps med 35 kg

1 sæt x 10 reps med 40 kg

1 sæt x 8 reps med 45 kg

1 sæt x 8 reps med 50 kg

Triceps pushdowns

6 sæt x 6 reps med 40 kg (1 min mellem sæt)

Dumbell shrugs

2 sæt x 20 reps med 38 kg håndvægte

Cable preacher curls

1 dropsæt x 8, 8, 8 reps med 35 kg, 20 kg, 10 kg

1 dropsæt x 10, 10, 10 reps med 25 kg, 15 kg, 5 kg

Thomas

Link to comment
Share on other sites

1 dropsæt x 8, 8, 8 reps med 35 kg, 20 kg, 10 kg

1 dropsæt x 10, 10, 10 reps med 25 kg, 15 kg, 5 kg

Når jeg tænker på hvor mange programmer du har givet negativ omtale, er det sgu rimeligt grineren at se den der. :lol: :lol:

Er det rigtigt at den slags træning giver større glycogenlagre.

Vil du ikke miste styrke af at gå over til bodybuilding

Link to comment
Share on other sites

Faktisk er jeg blevet utroligt hooked på mere bodybuilding-agtig træning det sidste stykke tid. Det må være alle de BB film jeg har set på det sidste. Maxforsøg tiltaler mig ikke rigtigt lige nu. Det kunne være man skulle lave et midlertidigt skift til bodybuilding og få slappet noget seriøst masse på ;)

JUDAS :thumb_down:

Edited by Squatfather
Link to comment
Share on other sites

Er det rigtigt at den slags træning giver større glycogenlagre.
Det giver ihvertilfælde en bedre kapillarisering i musklen.
Vil du ikke miste styrke af at gå over til bodybuilding

Nej, for jeg vil stadigvæk træne for styrke i de 3 store. Jeg gider ikke lave mere end 5-6 reps i squat, dødløft og bænkpres alligevel. Jeg gider bare ikke gå for maxforsøg lige foreløbig. Træner bare for at blive større og stærkere.

JUDAS

Hehe...well, som sagt træner jeg stadigvæk for styrke i de 3 store. Så forskellen er nok ikke så stor alligevel. Jeg går bare ikke målrettet efter maxforsøg lige nu. Har det ganske udemærket med træningen som den kører lige nu :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Da du trænede WSB hvad brugte du så ud over chris taylors 100 rep triceps system?

Nu er det ved at være lang tid siden, og jeg gider ikke til at rode i mine gamle logbøger. Men så vidt jeg husker, så skiftede jeg mellem følgende 4 pas:

1. Superset mellem Dumbell triceps extensions og triceps pushdowns. Tungt i extensions og høje reps i pushdowns. Cirka 100 reps ialt.

2. Superset mellem Dips og closegrip pushups. Tung i dips og høje reps i pushups. Cirka 100 reps ialt.

3. På ME dag lavede jeg nogen gange tunge lockout singles med korte pauser. F.eks 250 kg i bænkpres lockout over 10-15 cm. 10-15 singles med 30 sekunder mellem hver singles. Dette fulgte jeg op med en extension øvelse for høje reps.

4. På ME dag lavede jeg nogen gange tunge overhead lockout sæt på smith-maskinen i sæt af 5-10 reps (f.eks 5 sæt x 5 reps til max 5 rep). Dette blev fulgt op med pushdows for høje reps.

Jeg har sikkert lavet mange andre forskellige kombinationer, men det er lige noget jeg kan huske jeg lavede tit.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Tak skal have.

Fandt også et gammelt indlæg i searchen, med lidt af dine triceps routines. Så med dem jeg har nu og de der, så skulle jeg også gerne have overarme på 50+cm om ca 2 år :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share