Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest Slettet bruger
Svaret er simpelt nok...han er blevet bb'er :tongue: :tongue:

Morten!

Det tror jeg også han er blevet, hvis man spoler tilbage til hans trænings pas i mandags, vil man som den kritiske kunne registrere at han pre-hauster hans latmuskler :lol:

Men hvad gør det, bare han bliver stærkere så går det da nok :devil:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan det være at du kører så relativt mange kabeløvelser f.eks rows? Jeg troede at kabeløvelser var af det onde...
Kabeløvelser er der ikke noget galt med. Maskiner er straks noget andet. Kabeløvelser fungerer ganske udemærket som supplement til de 3 store, hvis du spørger mig. Specielt hvis man træner for muskeltilvækst.
Svaret er simpelt nok...han er blevet bb'er

Jeg ER ikke bodybuilder (hvilket nok også ses tydeligt på min fedtprocent :tongue: ) Men jeg træner som en bodybuilder i alle mine hjælpeøvelser. Jeg vil gerne være stærkere i de 3 store, men jeg vil også godt have lidt ekstra masse. Specielt skuldre, arme og ryg må gerne blive masset lidt mere op. Og så min ynkelige læg. Jeg er jo reelt hverken bodybuilder eller styrkeløfter lige nu. Jeg træner bare for all-around styrke og masse, så jeg må godt diskopumpe den lidt :tongue: Vi har jo alle en lille bodybuilder i os ;)

det er for at han kan komme med i player logen

NEVER :cry: Så vil jeg hellere være medlem af jfk´s hemmelig boxsquat loge, men der er jeg slet ikke stærk nok i boxsquat endnu. Men jeg gør mit bedste :lol:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jo reelt hverken bodybuilder eller styrkeløfter lige nu.
hehe...du er en hvileløs eksistens der flyder rastløs rundt i det store træningsunivers... du må til at konvertere helt til bb'er :tongue: ;)
Vi har jo alle en lille bodybuilder i os

Så sandt...så sandt...! På samme måde som vi alle også har en lille styrkeløfter i os..! Den er bare gemt godt væk hos mange herinde.... :devil:

Morten!

Link to comment
Share on other sites

Min makker pjækkede idag, og da jeg kom ned i centret var der mennesketomt, så jeg smækkede noget heavy på CD´en og gav den gas. Det blev til et ganske godt træningspas. Uden dog på nogen måde at være tungt.

FREDAG DEN 6/2-2004

DE - dødløft

3 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 3 reps med 150 kg

1 sæt x 3 reps med 190 kg

DE - bænkpres

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 4 reps med 80 kg

3 sæt x 3 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 130 kg

Seated machine chest-press

1 sæt x 10 reps med 90 kg

1 sæt x 8 reps med 115 kg

1 sæt x 6 reps med 130 kg

Cable crossovers

3 sæt x 12 reps med 30 kg

Overhead rope triceps extensions

3 sæt x 10 reps med 50 kg

Triceps pushdowns

1 sæt x 12 reps med 30 kg

1 sæt x 10 reps med 40 kg

1 sæt x 6 reps med 50 kg

One-arm dumbell overhead extensions

4 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægt

Dumbell shrugs

4 sæt x 12 reps med 50 kg håndvægte

Thomas

Link to comment
Share on other sites

TJ - Din hypertrofitræning holder en meget lav frekvens - skulder, bryst og ryg trænes én gang om ugen med hypertrofi for øje. Det er modigt af dig, at du tør notere det i din træningslog, for det er jo ikke ligefrem normen her på MOL :lol:

Jeg selv sværger til højere volumen og intensitet og dermed lavere frekvens, end det fx foreskrives i HST, men hvilke tanker gør du dig om din hypertrofitræning?

Link to comment
Share on other sites

Cano> ja, Poulsen fortalte godt at han var kommet på værelse med dig eller sådan noget. Kan i nu holde hinanden i ørene, så i kan komme igennem det skidt der. Det kunne være mega cool, hvis i begge 2 blev de ondeste frømænd. Held og lykke med det.

Thomas B> grunden til at jeg kører med lav frekvens, skyldes at jeg stadigvæk vil køre styrke i specielt dødløft og bænkpres (squat køres reelt bare som hjælpeøvelse til dødløft). Så derfor bænker jeg 3 gange i ugen, og dødløfter 2 gange. Hvis min hypertrofi-træning skulle være mere frekvent, så skulle jeg sænke antallet af øvelser, og det mener jeg IKKE er gavnligt for hypertrofi-responset. Så jeg kører sådan her:

Mandag

DE bænkpres

Dødløft

BB ryg

BB biceps

Onsdag

Tung bænkpres

Squat

BB skulder

BB traps

Fredag

DE bænkpres

Dødløft

BB bryst

BB triceps

Læg og mave så ofte som muligt.

Det hænder dog at jeg smider ekstra armtræning og ekstra rygtræning ind på de forskellige dage hvis jeg har overskud til det.

Og så må man ikke glemme cross-over effekten. Når jeg kører seated press for skulder onsdag, så rammes det øvre bryst også. Når jeg kører dødløft fredag, så får ryggen også tur. Så reelt rammer jeg jo det hele hver gang i en eller anden udstrækning, hvis man tæller styrke-delen med. Uanset hvad, så virker det. Jeg kan se jeg vokser. Jeg bliver stærkere. Its nice ;)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvis min hypertrofi-træning skulle være mere frekvent, så skulle jeg sænke antallet af øvelser, og det mener jeg IKKE er gavnligt for hypertrofi-responset.

Jeg har samme oplevelse som dig. Min krop reagerer mere hypertrofisk (kan man mon sige det :lol: ) med lav frekvens og høj volumen og intensitet, end med høj frekvens og lav volumen - hvad enten det harmonere med diverse teorier eller ej ;)

Link to comment
Share on other sites

Der var satme kul på maskineriet idag. Jeg må have gjort et eller andet rigtigt med ernæringsindtaget i weekenden, for da jeg var færdig var jeg klar til at køre det hele igennem en gang til :D

Den eneste nedtur var bare at de 140 kg i cable rows var alt, alt for tunge efter tunge bent over rows. Så det var ikke det kønneste at se på.

Dødløft var en glædelig overraskelse. For jeg havde planlagt at lave den til sidst i rygprogrammet idag, så jeg regnede med at være helt tappet på dette tidspunkt. Så jeg havde kun planlagt en double med 190 kg, men den var mega nem, så jeg rykkede på 205 kg og trak en double, hvor der var flere rep i reserve. Så dødløften kørte mere end tilfredsstillende idag.

Konkurrerede iøvrigt også med min makker om flest reps med 60 kg i cable rows. Det blev til 60 reps. 60 reps med 60 kg, det lyder da godt ;)

Bænkpres kørte ekstremt eksplosivt, og det lover godt for den tunge double jeg skal have på onsdag. Lad os håbe formen er lige så god onsdag.

MANDAG DEN 9/2-2004

DE - bænkpres

2 sæt x 6 reps med 50 kg

2 sæt x 4 reps med 80 kg

2 sæt x 3 reps med 100 kg

2 sæt x 2 reps med 110 kg

Bent over barbell rows

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 6 reps med 140 kg

Cable rows

1 sæt x 6 reps med 50 kg

1 sæt x 6 reps med 80 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg

1 sæt x 6 reps med 140 kg (alt for tung, dårlig form)

One-arm cable rows

2 sæt x 15 reps med 70 kg

1 sæt x 20 reps med 70 kg

Dødløft

1 sæt x 2 reps med 110 kg

1 sæt x 2 reps med 150 kg

1 sæt x 2 reps med 190 kg

1 sæt x 2 reps med 205 kg

Cable rows "high-rep challenge"

1 sæt x 60 reps med 60 kg

Rope hammer curls

3 sæt x 6-8 reps (hvor min makker pressede på bunken under den eccentriske fase)

Cable one-arm preacher curls

5 sæt x 8 reps med 25 kg

Weighted ab machine

2 sæt x 15 reps med 60 kg

Kørte iøvrigt lidt ekstra triceps (triceps pushdowns) mellem cable one-arm curls. Kan ikke huske vægten, så jeg skriver det ikke på.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Lavede lidt lidt blandt COC træning med trainer og COC 2. Kan stadigvæk ikke lukke nummer 2 med venstre. Godt nok træner jeg ikke så meget med dem mere, men jeg har lukket den før, så den undre mig jeg ikke kan mere. Fik et par singles med højre.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Så er bænkpres formen sgu ved at nå det niveau jeg havde lige før min pause. Mit nuværende max i bænkpres er 140 kg, som jeg tog lige før jul. Idag var jeg lige ved at få 2 reps med 150 kg. Jeg var nødt til at få lidt hjælp på rep 2, men jeg tror godt jeg kunne have taget 155 kg som max idag. Så 5 kg mere, så er jeg på de 160 kg jeg tog lige før sommerferien sidste år. Og det er endda med næsten 5 kg lettere kropsvægt. Så det begynder ligeså stille at spille.

Bænkpres tappede mig dog så meget at jeg var ynkelig svag i skulderpres med håndvægte. De 6 reps med 42 kg håndvægtene var ekstremt hårde. Der var slet ikke noget at presse med.

Jeg valgte ikke at køre squat idag, da jeg er lidt brugt i lænden fra i mandags. Så jeg lavede lidt BB bentræning med min makker.

ONSDAG DEN 11/2-2004

Bænkpres

2 sæt x 6 reps med 60 kg

1 sæt x 3 reps med 80 kg

1 sæt x 2 reps med 100 kg

1 sæt x 2 reps med 120 kg

1 sæt x 2 reps med 140 kg (rimelig nemt)

1 sæt x 1½ reps med 150 kg (fik lidt hjælp på rep nummer 2)

Illegal wide-grip bænkpres

2 sæt x 10 reps med 80 kg (paused)

Dumbell skulderpres

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 34 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 42 kg håndvægte

Seated dumbell side laterals

3 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægte

Lying rear cable laterals

3 sæt x 12 reps med 20 kg

Barbell shrugs

3 sæt x 10 reps med 140 kg

Benpres

1 sæt x 8 reps med 230 kg

1 sæt x 8 reps med 280 kg

1 sæt x 8 reps med 330 kg

1 sæt x 8 reps med 400 kg

Leg extensions

1 sæt x 12 reps med 60 kg

1 sæt x 12 reps med 70 kg

1 sæt x 12 reps med 80 kg

Seated leg curls

1 sæt x 12 reps med 80 kg

1 sæt x 8 reps med 90 kg

1 sæt x 6 reps med 110 kg (hele stakken)

Standing calf raises

2 sæt x 12 reps med 250 kg (hele stakken)

Weighted ab machine

2 sæt x 12 reps med 70 kg

Det var 11 øvelser og 35 sæt, på 1 time og 40 minutter.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share