Thomas J - 2004


Thomas J
 Share

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hej Thomas

Dejligt at se at træningen går godt.

Jeg kan se, at du træner lidt anderledes, end du oprindeligt plejede. Du er jo ligefrem gået hen og blevet en disco bb´er :)

Hvad bliver det næste mon? En iceman t-shirt, guldkæde og weekendophold på Craisy daisy?? :lol:

Just kidding.......keep up the good work!!

Sway~

Link to comment
Share on other sites

Kun 6 reps med 42 kg håndvægte i skulderpres...søøøørgeligt
Ja, det er sgu ynkeligt, når min PR er 6 reps med 50 kg håndvægtene. Godt nok fra den tid hvor jeg vejede 140 kg. Men alligevel. Ynkeligt :D
lidt hjælp som i forced rep, eller hvad?

Yeps, forced reps rulez :D

Jeg går stadig og venter på at du hiver dumbell rows med den der 77 kg's håndvægt...
Du følger ikke godt nok med, for 77 kg håndvægtene er history :)
Mandag den 26 januar 2004

One-arm dumbell rows

1 sæt x 8 reps med 44 kg håndvægt

1 sæt x 6 reps med 62 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 77 kg håndvægt (PR)

80 kg håndvægt here I come :devil:

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan se, at du træner lidt anderledes, end du oprindeligt plejede. Du er jo ligefrem gået hen og blevet en disco bb´er
Discotræner.....NEVER :devil:

Men lidt ekstra muskelmasse skader jo ikke. Og programmet spiller rimeligt godt lige nu, så jeg fortsætter på den her måde.

Hvad bliver det næste mon? En iceman t-shirt, guldkæde og weekendophold på Craisy daisy??

Hehe...hvem ved....the sky is the limit :D

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Du følger ikke godt nok med, for 77 kg håndvægtene er history

Mandag den 26 januar 2004

One-arm dumbell rows

1 sæt x 8 reps med 44 kg håndvægt

1 sæt x 6 reps med 62 kg håndvægt

1 sæt x 4 reps med 77 kg håndvægt (PR)

80 kg håndvægt here I come 

Arghh... :4slap: , jeg må til at følge bedre med..! 77 kg dumbbell row og 80 i vente :blink: ... Never underestimate the power of the mighty Thomas :bowdown::bowdown: :D

Mvh Morten!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke jeg kan gennemføre min planlagte bænkpres og ekstra brysttræning imorgen. Jeg har idag ekstrem dyb DOMS i mine pecs. Det er klart at de tunge doubles har noget af forklaringen, men jeg tror at de illegal wide grip benches river godt fat i patterne. Tror jeg vil køre dem fra tid til anden, for at give patterne lidt ekstra arbejde. Lidt ekstra bund-power er jo ikke at foragte. Man skulle tro at de var hårde ved skulderen, men jeg synes ikke det er tilfældet. Måske ser det dog anderledes ud med tunge vægte.

Så den må stå på dødløft og armtræning imorgen :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Kun 6 reps med 42 kg håndvægte i skulderpres...søøøørgeligt

Ja, det er sgu ynkeligt, når min PR er 6 reps med 50 kg håndvægtene. Godt nok fra den tid hvor jeg vejede 140 kg. Men alligevel. Ynkeligt :D

Æv, nu var jeg lige så stolt af at have presset 50 x 1 i går <_< På den igen..

Link to comment
Share on other sites

Æv, nu var jeg lige så stolt af at have presset 50 x 1 i går  På den igen..

Du kan ROLIGT være stolt. De 6 reps jeg har lavet er SIDDENDE. Der er STOR forskel. Jeg har aldrig været i stand til at løfte 2 x 50 kg håndvægte op overhovedet stående, og kommer sikkert heller ikke til det. Jeg er klart bedre til presseøvelser hvor brystet involveres (incline, flad, decline og alt hvad der ligger derimellem). Skulderstyrke er ikke lige min force.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Er det dit alvor at du kører 6 reps med 140 kg i BO roning?
Ja da :)

Det skal så siges at det er bent over rows, Yates Style. Det vil sige med underhåndsgreb, hvor man står lidt mere oprejset (60-70 graders vinkel), og trækker til den nederste del af maven. Det gør en lille forskel, da man kan tage lidt mere her.

Og noget andet: Findes der virkelig 80-kg håndvægte?

OBBC i Odense har vist en enkelt på 80 kg. Vi har kun håndvægtspar til 54 kg i mit center, men tilgengæld har vi en lang håndvægtsstang, som kan læsses med skiver. Tror faktisk jeg kan bygge en på over 100 kg. Nice til one-arm dumbell rows :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Æv, nu var jeg lige så stolt af at have presset 50 x 1 i går  På den igen..

Du kan ROLIGT være stolt. De 6 reps jeg har lavet er SIDDENDE. Der er STOR forskel. Jeg har aldrig været i stand til at løfte 2 x 50 kg håndvægte op overhovedet stående, og kommer sikkert heller ikke til det. Jeg er klart bedre til presseøvelser hvor brystet involveres (incline, flad, decline og alt hvad der ligger derimellem). Skulderstyrke er ikke lige min force.

Thomas

:tørrerøjneneogspiserenkikssmilie:

Link to comment
Share on other sites

BTW, så har vi faktisk op til 82 kg.

Og kunne lige se du havde smadret dine patter med brede bænkpres. Dettror jeg også lige jeg må tilbage til. Mangler bundstyrke i patten, og de er jo gode til det. Hvilke andre øvelser ville du lave til det, udover decline BP og brede dips? Kan ikke tåle flyers i pattilhæftningerne og skuldrene..

Link to comment
Share on other sites

Ja, har også kørt paused d.presses engang for et par år siden. Synes dog jeg bruger trisserne lidt rigelig når jeg presser igennem med håndvægte. Men måske nogle af de ovennævnte øvelser med et par sekunders pause i bunden og forsøg på eksplosiv koncentrisk fase?

Tror du man kan vinde særligt meget med floorpresses, hvis man ikke vil i trøje? Hvis ikke triceps er et indlysende svagt punkt??

Link to comment
Share on other sites

Tror du man kan vinde særligt meget med floorpresses, hvis man ikke vil i trøje? Hvis ikke triceps er et indlysende svagt punkt??

Om floor presses er trøje-relevant eller RAW-relevant afhænger af ens bygning. For de fleste er floor presses en øvelse for dem som har en svaghed i midten. Men for nogle få, mig selv inkluderet, er floor presses en øvelse for bundstyrke. Dette skyldes at der pga. mit store bryst og åbentbart relativt korte underarme, kun er ca. 5 cm fra stangen til mit bryst, når jeg kører floor presses. Dette gør at øvelsen for mig ligner almindelig bænkpres, og jeg kan da også tage næsten det samme i floor press, som i bænkpres med pause. Det som gør floor presses specielt god for bundstyrke for mig, er at det er den eneste øvelse hvor man har muligheden for at knække den eccentriske og koncentriske kæde. Ingen andre øvelser tillader dette.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Har lige øvet mig med et kosteskaft (første gang jeg har haft det i hånden i årevis) og med kraftigt opspænd rører jeg faktisk brystet og med lidt mindre opspænd er jeg også et par cm fra brystet. Tror da jeg skal til at lave dem også så, så jeg får brudt den fordømte kæde..

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Har du erfaring med drag sleding?

Har selv bygget en af en gammel sne-børn slæde, til at træne haserne,mave,lår. Og indtil videre er jeg i chok over hvor godt det rammer svaghederne :)

Link to comment
Share on other sites

Har du erfaring med drag sleding?

Har selv bygget en af en gammel sne-børn slæde, til at træne haserne,mave,lår. Og indtil videre er jeg i chok over hvor godt det rammer svaghederne 

Hvad er sne-børn og hvordan laver man en slæde af dem :lol:

- Rod

Link to comment
Share on other sites

Nu havde jeg sjovt nok lige diskutteret DOMS med Clorius, hvor Clorius påstod at hans DOMS forsvandt hvis han trænte den samme muskel igen. Det gør sig bare ikke lige gældende for mine patter kan jeg så lige skrive under på. Jeg havde ekstrem DOMS i patterne fra i onsdags, og havde helt overvejet ikke at træne bænkpres idag, men jeg tænkte at lidt restitutionstræning med ultra-lette vægte ikke kunne skade. Så jeg kørte lidt let dynamisk træning med 80 kg. Efter de 5 sæt af 5 reps smertede min patter for sygt, og de er mega ømme mens jeg sidder og skriver det her. Så de har nok godt af ikke at blive brugt før mandag.

Min dødløft er iøvrigt på vej op igen. Selvom min ryg var godt brugt stadigvæk, fra mandagens hårde rygtræningspas, så lavede jeg alligevel idag 1 sæt x 5 reps med 190 kg, og havde stadigvæk lidt reps i reserve.

Triceps fik med den helt store hammer idag. De var på det nærmeste ved at falde af da jeg var færdig. Dont we just love it :D

Og skulle Mr Fittsmoker komme forbi min log, så kan jeg fortælle ham at jeg nakkede hans rekord i dumbell side laterals. Han havde taget 8 reps med 25 kg håndvægte, og det havde jeg lovet at slå. Så det gjorde jeg :D

FREDAG DEN 13/2-2004 "Jason Vorheese Day"

DE - illegal wide-grip bænkpres

stang x 20 reps

1 sæt x 5 reps med 50 kg

5 sæt x 5 reps med 80 kg (paused)

Dødløft

1 sæt x 5 reps med 110 kg

1 sæt x 5 reps med 150 kg

1 sæt x 5 reps med 190 kg (easy peasy)

Stiff-arm pulldowns

3 sæt x 15 reps med 50 kg

Dumbell side laterals

1 sæt x 12 reps med 12 kg håndvægte

1 sæt x 12 reps med 25 kg håndvægte (fucking hårdt sæt)

Dumbell hammer curls

1 sæt x 6 reps med 24 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 28 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 30 kg håndvægte

One-arm cable preacher curls

3 sæt x 15 reps med 20 kg

Fransk pres / Close grip bænkpres kombo

1 sæt x 6 + 6 reps med 50 kg

4 sæt x 6 + 6 reps med 60 kg

Triceps pushdowns

1 sæt x 6 reps med 30 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 40 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 50 kg håndvægte

1 sæt x 6 reps med 60 kg håndvægte

One-arm dumbell overhead extensions

4 sæt x 8 reps med 16 kg håndvægt

Bench dips

1 sæt x 20 reps med kropsvægt (lige efter sidste sæt af ovenstående)

Seated calf-raises

4 sæt x 20 reps med 50 kg (buuuuurn)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hvordan går det med at finde en dyt til imorgen?

Temmelig skidt. Har ikke mulighed for at låne bil nogen steder, så det ser ud som om jeg definitivt må melde fra. Det gør mig nu heller ikke noget, for jeg stod alligevel og skulle melde fra til spisningen, da vi får gæster om aftenen.

Nu har jeg været med til 2 træf, og sprunget 2 over, så må jeg se om jeg ikke kan komme med næste gang :)

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share