Puls-testen


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Hvilepuls: 60

Maxpuls: 171 (beregnet)

Vægt 82 kg

Maximal iltoptagelse 3,58 l/min

Kondital 43,6 ml/kg/min

Min maxpuls er beregnet, har målt den til 160 i motionscenteret,

men jeg ved ikke om den kan blive højere

ellers er konditallet kun 40,8

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

hvile: 42

max 191, målt

kondital 69..

Aner ikke om det passer, men har da mine tvivl, så Zorglub, hvis du mangler en forsøgsperson en dag så gi et praj ;)

Har oprettet en tråd her: cyclenet hvor der måske kommer et svar eller to fra nogle veltrænede cykelryttere, hvis de ellers har tid, de bruger jo noget mere tid på cyklen end bag skærmen <_<

Link to comment
Share on other sites

Det er jo interessant for mig som har oplevet et fald i hvilepuls sidste år hvor jeg nåede min bedste form læmge - og en lille stigning igen her i vinter, hvor formen gik ned. Jeg er dog nok for langt uden for normalvægteområdt til at jeg er en relevandt testperson :lol: Jeg har en ok iltoptagelse, men den er ikke på 6.14 l/min! Beregnet ud fra en hvilepuls på aktuelt 55, en makspuls på 178 og en vægt på 124 kg.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

Hvilepuls: 42

Maxpuls: 189

Vægt: 75 kg

Maxilt: 5.16 l/min

Kondital: 68.9 ml/kg/min

Ved sgu ikke om det kan passe??? Buuhu, jeg er i dårlig form i verdensklasse-feltet :angry:

Min hvilepuls er faldet fra 60 til 42 de sidste 3 år som følge af rimeligt meget hård cardio.

Edited by Spock
Link to comment
Share on other sites

Testen er kanon! Om nøjagtighed skal jeg ikke kunne udtale mig om. Men jeg skulle holde en lille lektion for nogle praktikanter i går aftes ang. idræt i forsvaret. Der benyttede jeg mig af testen for at anskueliggøre hvor dårlig form de var i. Og den tog kegler!!!

Jeg testede 3 personer (for at spare tid) og kom frem til at det så lidt skidt ud for de 2 af dem, og den sidste behøvede ikke at søge læge lige med det samme ;)

Det skal dog lige siges at jeg, igen for at spare tid, lod testpersonen hvile i kun 2 min på et liggeunderlag inden vi tog hvilepulsen. Så det kunne være et det så lidt bedre ud, hvis man målte "rigtigt". Maxpulsen blev anslået ud fra formlen 208 - (0,7 x alder). Sidst blev de vejet.

Men målet (for mig) med testen var nået. Så var budskabet ang. idræt nok lidt nemmere at sluge, når de lige med egne øjne havde set at de var i dårlig form!

Så tak for testen!!!

Min siger i øvrigt:

Hvilepuls: 40 Slag/min

Maxpuls: 187 Slag/min

Vægt 72 Kg

Maximal iltoptagelse 5,22 l/min

Kondital 71,5 ml/kg/min

Jeg har aldrig fået den testet rigtigt, men sidst jeg løb en cooper var resultatet 3185 hvilket giver et kondital på 59,6 (i følge MOL´s bergener)

Er der nogen der kan sige mig hvorfor reslutatet ikke ændrer sig hvis man laver vægten om?? Skulle det ikke have noget at sige??

- Tolle

Link to comment
Share on other sites

Min siger i øvrigt:

Hvilepuls: 40 Slag/min

Maxpuls: 187 Slag/min

Vægt 72 Kg

Maximal iltoptagelse 5,22 l/min

Kondital 71,5 ml/kg/min

Er der nogen der kan sige mig hvorfor reslutatet ikke ændrer sig hvis man laver vægten om?? Skulle det ikke have noget at sige??

- Tolle

Jeg ved ikke hvad du har lavet - men konditallet er beregnet som 7150/72 - så hvis du ændre vægten til noget andet end de 72 - så ændres konditallet self. også

Link to comment
Share on other sites

 Share