Kan i tage en-arms pushups?


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg ved ikke en skid om en-arms pushups, men mon det ikke er god træning at kører pushups hvor man samler hænderne inde under brystet. På den måde får man nogenlunde samme vinkel på armen som fitts' beskriver ved de "nemme" pushups. Det er iøvrigt en rimelig ond tricepsøvelse, hvis man ikke er alt for stærk i pushups.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er selv ved at lære at lave one-arm push ups, og det sniger sig da frem ad ;)

Måden jeg træner mig op til at tage en one-arm på er ved, at tage armstrækkede med een arm plantet på gulvet, og den arm anden støtter på en håndvægt i udstrækt længde. Måden gør, jeg kan støtte på armen uden rigtig at bruge styrken. Måske virker det for jer?

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil nu tillade mig at tvivle på om det nu også giver så meget at lave mange armstrækkere, hvis målet er at lave en-arms pushups. Dengang da jeg startede med at træne, lave jeg nemlig en masse armstrækkere - til sidst kørte jeg 3(sæt)x75(reps) - men jeg var ikke i nærheden af at kunne lave en en-arms. Jeg tro det er rigtigt at man skal fokusere på teknikken, men samtidig også på styrken, istedet for at fokusere på hvor mange "normale" man kan tage. Jeg har iøvrigt læst et eller andet sted (kan ikke lige huske hvor) at man med fordel kunne starte med at lave en-arms ved at udføre dem i en mere lodret position, f.eks. med hånden på en stoleryg, og så efterhånden, som man bliver stærkere, arbejde sig nedad mod gulvet.

Link to comment
Share on other sites

Hejsa..

Lige et lille indlæg til jeres debat..

40 strækkere er ikke voldsomt imponerende.. efter et år med en psykotisk sergent som værnepligtig, runder jeg nu 80 strækkere...

kan tage 8 på højre alene, samt 5 på venstre..

Keyser

næh.. syntes jeg heller ikke..

Men at komme over de hundrede i ordentligt stil, det er alligevel en del. Har kunnet.. men kan jeg ikke mere. SElvom jeg ikke har taget armbøjninger regelmæssigt, det sidste års tid, kan ejg stadig tage rigtigt mange.... det er som om at udholdenheden bliver i lang tid efter, og der ikke skal så meget til for at vedligeholde den...

vejer de 73 kg, og bænker et stykke over 100 i 1RM .. 100 ca. ved 5x5

Link to comment
Share on other sites

en lille indskydelse..

Prøv at sætte hænderne på badevægten, som du ville stå i bundpositionen, dvs. med brystet nede ved vægten. Se hvad du vejer her.

Jeg vejer med hænderne på vægten små 50 kg, kommer an på hvor i udførelsesfasen jeg er og også hvor meget man læner sig forover eller tilbage.

Det du vejer, burde du så for at kunne tage en en-arms-strækker - kunne tage ca. det dobbelte af i close-grip bench press( det er vel en af de øvelser der kommer tæt på?) ca? :unsure:

..men i og med, at man er spinkelt bygget(elelr manglende kropsfedt) syntes jeg man har tendens til nemmere, at kunne holde balancen..

Edited by Eruption
Link to comment
Share on other sites

Nej, 40 strækkere er skam ikke noget voldsomt.

Det er også klart at alm strækkere kun kan hjælpe til et vist punkt, hvorefter der bliver en næsten ren udholdenhedsdisciplin. En-arms kræver som vi har snakket om noget teknik og en vis styrke.

Jeg målte for et stykke tid siden at jeg cirka trykker med 2/3 af min kropsvægt, når mine hænder var placeret på en vægt. Det passer også ret godt med dine tal, eruption.

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg har skam heller ikke sagt at 40 strækkere er noget særligt, men nu tager jeg heller aldrig strækkere.. Får jo ikke noget ud at at tage en million strækkere i hypertrofi sammenhæng, så derfor gider jeg ikke tage dem.. Du bliver desuden heller ikke stærkere i styrkeløft.. Jeg er bare interesseret i at kunne tage 1-arms, synes det er ret cool :)

Fittsmoker << LoL med de stænger på den tegning :lol:

Link to comment
Share on other sites

Får jo ikke noget ud at at tage en million strækkere i hypertrofi sammenhæng, så derfor gider jeg ikke tage dem.. Du bliver desuden heller ikke stærkere i styrkeløft.. Jeg er bare interesseret i at kunne tage 1-arms, synes det er ret cool :)

Fittsmoker << LoL med de stænger på den tegning :lol:

hensigten med at tage mange 1armsstrækkere, er vel lige så reel, som at kunne tage mange normale...

Føler også det er lækker kredsløbstræning og udholdenhedstræning > især hvis man dyrker kampsport el. lign.

Link to comment
Share on other sites

hmm jeg forstår ikke i har så mange problemer med det... jeg tog som sagt 6 før.. første gang jeg prøvede.... og jeg er ikke vildt stærk eller noget... Måske balancen har en masse at sige??
EFter de sidste par indlæg blev jeg tilpas knotten til, at jeg har prøvet at tage et-arms strækkere gentagne gange i dag. Jeg kan rent faktisk tage een med hver arm nu :w00t: Problemet som du nævner er sikkert balancen, eller evnen til at opretholde spændingen i kroppen. Under udførelsen af armbøjningen skal man jo være fuldstændig spændt i hele kroppen.
jeg tror godt jeg kan tage en 15-20 stykker.....

Luciferase ->> Nix makker, "tror" er ikke nok ... nu er det bare ned på buffen, som os andre.

- Hr. Kirchebrandt :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Næsten alle kan lave en-arms-pullups hvis man bare spreder benene meget. Jo mere du spreder benene jo nemmere er det. Så kan man jo samle benene når man så småt bliver bedre og bedre.

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Næsten alle kan lave en-arms-pullups hvis man bare spreder benene meget. Jo mere du spreder benene jo nemmere er det. Så kan man jo samle benene når man så småt bliver bedre og bedre.

Haha.. Hvis alle kan tage 1 arms Pullups skal du nok liiiiiiige have nye briller mester! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share