Kan i tage en-arms pushups?


Guest Slettet 05102011
 Share

Recommended Posts

  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Næsten alle kan lave en-arms-pullups hvis man bare spreder benene meget. Jo mere du spreder benene jo nemmere er det. Så kan man jo samle benene når man så småt bliver bedre og bedre.

Haha.. Hvis alle kan tage 1 arms Pullups skal du nok liiiiiiige have nye briller mester! :lol:

Tror sku vist lige jeg sov der :)

Edited by venaN
Link to comment
Share on other sites

Kan tage en 10 stykker og laver ellers aldrig pushups, vejer 83-84 kg. bænker +100

Kan kun være enig at det er teknik... ;)

Regnede på det.

Laver armstrækninger på gulvet både med bred og smal håndstand.

Satte hænderne på en badevægt og den viste 60 kg,

så jag skal vel kunne bænke 120, hvis 1 arm skal klare de 60 alene.

Så jeg prøvede og kunne ikke, altså havde jeg regnet rigtigt. :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

.. tror faktisk ik der er nogen på mol der kan?? Plexus er vist den der er tættest på at kunne

Hvorfor ikke det? jeg kan komme op under 90 grader i albuen og hovedet op til stangen - dog ikke helt op, mangler liiige det sidste. Har lige prøvet herhjemme i en bjælke. Jeg har aldrig trænet chins særligt vildt - putter dog meget vægt på, men aldrig arbejdet med det. Det ved jeg der er nogen herinde der har gjort..

Lur mig om der ikke sidder et par stykker eller mere som sikkert kan... Se bare hvor mange der kan tage 1-arms-push-ups...

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Hmm.. Nogen der bor i Nærheden af Århus som kan tage en? ;)

En nede fra mit center tror ikke på det kan lade sig gøre.. Han har sagt han vil give 1000kr til den der kan gøre det foran ham :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Hmm.. Nogen der bor i Nærheden af Århus som kan tage en?

En nede fra mit center tror ikke på det kan lade sig gøre.. Han har sagt han vil give 1000kr til den der kan gøre det foran ham 

Du siger bare til...vi deler i porten....jeg træner i AUS med Fist.

Nice :D

Jeg forhører ham lige næste gang jeg ser ham.. Kunne være alt for fedt hvis han skulle hoste op med en tusse :lol:

Hvor mange kan du tage.. Altså 1-arms pullups

Link to comment
Share on other sites

Har lige taget 5 en arms pushup på højre og to på venstre..

Om man kan udføre dem er ikke kun et spørgsmål om hvormeget man bænker, men lige så meget om truncusstabilitet. (Evnen til at fixere kroppen vhja. mave og rygmuskler) Så - til dem der ikke kan: Ned og træne mave! ;)

Funktionel træning mine herrer - ikke discopump :lol:

(Vejer tæt på de 100, så det er ikke vægten der er afgørende)

Edited by Jørgen L
Link to comment
Share on other sites

bliver lige nød til at smide en kommentar. Kan sagtens lade sig gøre at man kan lave mange strækkere på 2 arme uden at kunne tage på en, men kan også lade sig gøre at lave på en og ikke kunne lave voldsomt mange på 2. Så vil du kunne tage på en arm, skal du træne dem og vil du kunne på 2 skal du træne på 2. Sådan er det bare

Link to comment
Share on other sites

Har lige taget 5 en arms pushup på højre og to på venstre..

Om man kan udføre dem er ikke kun et spørgsmål om hvormeget man bænker, men lige så meget om truncusstabilitet. (Evnen til at fixere kroppen vhja. mave og rygmuskler) Så - til dem der ikke kan: Ned og træne mave! ;)

Funktionel træning mine herrer - ikke discopump :lol:

(Vejer tæt på de 100, så det er ikke vægten der er afgørende)

Jeg må give Jørgen ret, det hjælper ikke en paphat, at have masser af styrke i triceps og bryst, hvis ens truncus(torso) ikke har styrke nok til, at holde det vrid der opstår. Så som Jørgen så rigtigt siger, mave boys ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan tage en 10 stykker og laver ellers aldrig pushups, vejer 83-84 kg. bænker +100

Kan kun være enig at det er teknik...  ;)

Regnede på det.

Laver armstrækninger på gulvet både med bred og smal håndstand.

Satte hænderne på en badevægt og den viste 60 kg,

så jag skal vel kunne bænke 120, hvis 1 arm skal klare de 60 alene.

Så jeg prøvede og kunne ikke, altså havde jeg regnet rigtigt. :)

Henning :pumpin:

Good thinking det med badevægten Henning! Det vil jeg lige prøve på et tidspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kan du tage.. Altså 1-arms pullups

Bemærk lige tidspunktet jeg skrev det på...jeg var hammerlam og måske lige lidt for høj i hatten :)

Tror ikke jeg kan tage en eneste...men det kan da være at jeg lige skal prøve at træne mig op til det.

For lidt over et år siden trænede jeg chins med jævne mellemrum (og var 15kg lettere ;) ) - der kunne jeg tage 1-2 one arm pull-ups..... Så umuligt er det ikke!

Der var vist også en enkelt anden i det center jeg trænede i der kunne!

Link to comment
Share on other sites

Regnede på det.

Laver armstrækninger på gulvet både med bred og smal håndstand.

Satte hænderne på en badevægt og den viste 60 kg,

så jag skal vel kunne bænke 120, hvis 1 arm skal klare de 60 alene.

Så jeg prøvede og kunne ikke, altså havde jeg regnet rigtigt. :)

Henning :pumpin:

Det bedste sammenligningsgrundlag er nok enhånds DB benchpress, idet du jo ved bænkpres har den anden hånd at stabilisere via stangen med..

Link to comment
Share on other sites

Starter lige med at sige hej til alle mollerne. B)

Ja jeg er en ret lille fyr (ca 59 kg, 170 cm) på 16 år, og kan lave en-arms armbøjninger uden store problemer. Nok mest pga jeg vejer så lidt, men har da også lidt muskler. :)

Har i 1, måske 2 år kunne lave dem (med den "nemme" teknik med spredte ben). Kan lave 5-10 i træk, har ikke lige testet for nylig, men har åbenbart lært teknikken godt. Ellers er chin-ups nok det jeg er bedst til (ikke begyndt at træne rigtigt endnu, men gør snart :bigsmile: ). Dem kan jeg lave 10-12 af.

Det var alt, ka i hyg jer!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share