Hessel's mission: At løbe jorden rundt - 40.043 km


Hessel
 Share

Recommended Posts

Hej Hessel,

Det lyder som nogle alvorlige overvejelser, du går med og nogle svære beslutninger, du skal træffe. Jeg håber, at du finder noget, som du bliver glad for!

Og i øvrigt rigtigt meget held og lykke med around the world projektet! :thumbwink:

:wave:

Sputnik

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 425
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Lørdag d. 17.04.2004

Vægt

61,4 kg

Diæt

E % protein: 18

E % kulhydrat: 59

E % fedt: 23

Total kcal: 1752

Træning

Distance: 7 km.

Tid: ca. 40 min.

Bananskala

1 x :banana:

Dagens quote

"There are as many reasons for running as there are days in a year, years in a life. But I run because I am an animal and a child, an artist and a saint. So, too, are you. Find your own play, your own self-renewing compulsion, and you will become the person you are meant to be."

- Dr. George Sheehan

Km. to go: 39.852,9

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Hey Sputnik godt at se dig igen!

Og i øvrigt rigtigt meget held og lykke med around the world projektet!

Tak Sputnik. Rejsen har jo ligget underdrejet noget tid, men det ser ud til at skuden er ved at være vendt. Nu skal bovporten lige ordentligt på plads så der, endnu engang, kan komme vind i sejlene. God vind til jer alle!

Link to comment
Share on other sites

MÅL for den kommende træning

Kost

Målet er at få 85 gram protein om dagen (1,4 gram protein pr. kg. kropsvægt), samt holde E % af fedt nede på ca. 20. Kcalmæssigt ved jeg ikke hvor meget energi jeg skal have ind, men forløbig spiser jeg bare når jege er sulten.

Sundhed og kost

Udgangspunktet for de fødevare jeg spiser er, at de skal være så urafineret som muligt.

Derfor

Urafineret brun sukker i stedet for stødt melis

Fuldkornspasta i stedet for alm. pasta

Kernerugbrød i stedet for toast/hvedebrød

Brune naturis i stedet for polerede ris

Ufiltreret jomfru oliven olie i stedet for filtreret jomfru oliven olie

Havregryn i stedet for cornflaks og lign.

Osv.

For at få fedt ernergiprocenten op supplere jeg med jomfru oliven olie og 6 gram fiskeolie. Har også tænkt på mandler og nødder.

Desuden spiser jeg frugt, hver dag.

Til morgenmad får jeg hver dag:

50 gram havregryn

220 gran æbler

250 ml. Grøn te

250 ml. Appelsin juice

Tip

Æblerne rives og havregryne blandes sammen med vand. 3 min. i mikroovnen. Der røres og så skal de have 3 min. mere. Sund, hurtig og lækker morgenmad.

Vægt

Målet er en vægt på 56 kg. og jeg vil derfor justere kcalindtaget så jeg på sigt kommer ned på den ønskede vægt.

Træning

I øjeblikket er træningen lystbetonet, men på sigt er det målet at komme op og løbe en gang om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Hej Hessel. Jeg læste lige dine overvejelser angående uddannelse.

Jeg har nogle små kommentarer til dine overvejelser angående uddannelse.

1. Du skriver noget om at blive idrætslærer, men du mener ikke at eleverne er engagerede og at de i folkeskolen ligefrem hader idræt. Dette mener jeg bestemt ikke passer, jeg er selv idrætslærer og jeg vil mene at langt de fleste elever (især drenge) ser idræt som deres ynglingsfag. Her mener jeg at lærerpersonligheden spiller en stor rolle, således at hvis du blev idrætslærer (og blev en rigtigt god én - hvilket du garanteret blev) ville dine timer med meget stor sandsynelighed også blive gode og eleverne ville kunne lide faget.

- Så jeg mener ikke, at det skal være derfor du fravælger mulgheden for at blive idrætslærer.

2. Du skriver at du kender mange som har valgt for meget med hjertet og for lidt med hjernen. Dette kan jeg godt være enig i, men med den vigtigt tilføjelse at det ikke er sikkert man får arbejde alligevel, ligegyuldigt hvor meget man vælger med hjernen.

Som eksempel er der jo ingeniørerne, it -folkene og ikke mindst lærerne som alle startede på en uddannelse og blevet lovet guld og grønne skove. MEN virkeligheden viste sig så efter 4 års stuider, at være den at der ikke længere var mangel på disse erhverv tværtimod.

- Så igen, pas på med at kun at vælge med hjernen, det er heller ikke nogen garanti for noget som helst..

Men derudover ønsker jeg dig selvfølgeligt alt held og lykke med at finde den helt rigtige uddannelse...

VH :)

Link to comment
Share on other sites

Tak for et godt indlæg The Bear. :)

1. Du skriver noget om at blive idrætslærer, men du mener ikke at eleverne er engagerede og at de i folkeskolen ligefrem hader idræt. Dette mener jeg bestemt ikke passer, jeg er selv idrætslærer og jeg vil mene at langt de fleste elever (især drenge) ser idræt som deres ynglingsfag. Her mener jeg at lærerpersonligheden spiller en stor rolle, således at hvis du blev idrætslærer (og blev en rigtigt god én - hvilket du garanteret blev) ville dine timer med meget stor sandsynelighed også blive gode og eleverne ville kunne lide faget.

Den var også mest møntet på idrætstimerne på Gymnasiet og handelsskolen, hvor idræt ses som noget der er påtvunget og bare skal overståes.

Mine forældre er, - var lærere, men jeg tror egentlig ikke at det har været nogen særlig fornøjelse at være lære. Der er en udbredt mangel på respekt overfor lærere. Det er gældende blandt elever, men særligt er forældre et problem. Lærere er også dem der ofte står for skud i medierne. De er ikke gode nok høre man. Samtiddig stiger manglen på respekt og et af resultaterne er at flere og flere elever bliver placeret i specialklasserne og flere nuuddannede lære stopper umildbart efter for det er for hårdt og manglen på respekt for stor.

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at man aldrig kan helgardere sig i forhold til at resikere ikke at kunne få arbejde efter endt uddannelse. Synes bare det er noget man skal være opmærksom på.

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 18.04.2004

Morgenvægt

61,4 kg.

Træning

Distance: 6 km

Tid: 33 min.

(Kost kommer senere)

Dagens quote

"If you come to think of it, you never see deer, dogs and rabbits worrying about their menus and yet they run much faster than humans."

—Emil Zatopek

Km. to go: 39.833,9

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 19.04.2004

Morgenvægt

61,9 kg.

Træning

Distance: 8 km.

Tid: 42 km.

(kost kommer senere)

Dagens quote

"Racing teaches us to challenge ourselves. It teaches us to push beyond where we thought we could go. It helps us to find out what we are made of. This is what we do. This is what it's all about." —PattiSue Plumer, U.S. Olympian

Km. to go: 39.825,9

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 22.04.2004

Træning

Distance: 11 km.

Tid: 48 min.

Dagens quote

"Listen to your body. Do not be a blind and deaf tenant."

—Dr. George Sheehan

"Listen to my body? If I was listening to my body right now I would be home in bed eating a danish and reading the funnies."

—Overheard at the 1991 San Antonio Marathon

;)

Km. to go:39.808,9

Link to comment
Share on other sites

Nyt vedr. ikke træning:

Den 13. maj tager jeg 14 dage til Brasillien. Skal til Sau Paulo. Sprænge med faldskærm og hvad det ellers bliver til.

Den 3. Juli tager jeg til USA i 30 dage.

Hvem ved måske finder jeg ud af hvad jeg vil. Nu får jeg ihvertfald tid til at tænke over tingene. :)

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 23.04.2004

Kost

E % protein: 37 / (129 gram)

E % kulhydrat: 41 / (141 gram)

E % fedt: 22 / (34 gram)

Total kcal: 1386

Det gik ikke så godt i dag, men sådan er det når man spiser ude. <_<

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 24.04.2004

Morgenvægt

61,3 kg.

Træning

3,5 km. let opvarmning

1x1000 meter: 3.35 min.

1x1000 meter: 3.26 min.

1x1000 meter: 3.25 min.

1x1000 meter: 3.19 min.

3,5 km. afjogning

Km. i alt: 11 km.

Bananskalen

3x :banana:

Kommentar

I dag stod træningen på intervaltræning. Første gang i klubben i lang tid. Der var 4 som mødte op og i den stod på 4x1000 meter m. 5 min. pause. Selvom jeg ikke har trænet intervaller i lang tid kunne jeg følge med de 3 hvilket var både overaskende og tilfredsstillende.

Dagens quote

"Reindeer milk!"

—Lasse Viren, on his "secret"

Km. to go: 39.797,9

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 26.04.2004

Træning

Opvarmning: 1km.

Distance: 11,3

Tid: 43.50 min.

Afjogning: 1 km.

I alt: 13,3 km.

Bananskalaen

3x :banana:

Kommentar

Dagens træning foregik sammen med gutterne fra løbeklubben. Jeg kunne godt nogenlunde følge med, men blev hægtet af på bakkerne. Det skal siges at der er 2 meget stejle bakker på ruten. Den ene bakke ser næsten ud til at være vandret selvom det sikkert er langt fra. Den anden er bare lang og sej at komme igennem. De andre løb 14,6 km, men jeg kortede ruten af. Det var sikkert også meget godt. 14,6 km.-ruten har, udover at den er det længere, en meget lang og sej bakke. Selvom jeg havde svært ved at følge med følte jeg mig helt godt tilpas. Det var lækkert at presse sig selv og faktisk opnåede jeg Runners High som indfandt sig på de sidste 3 km. Lækkert!

Dagens quote

Our greatest glory is not in never falling, but in rising every time we fall.

- Confucius

Km. to go: 39.784,6

Edited by Hessel
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share