Slettet


Phoz
 Share

Recommended Posts

But the point is made, poor blood flow to stubborn fat cells is yet another reason dieting to sub-average bodyfat levels is difficult. So how might we improve blood flow to and from fat cells?

Blood flow to fat cells improves during fasting and, although we can't fast completely (too much muscle loss), we can mimic the condition with a low-carbohydrate/ketogenic diet. This fits in with our goal of lowering insulin in the first place and turns out to have an extra advantage that I'll discuss in a later chapter.

En teaser fra UD2 bogen.
However, aerobic exercise improves blood flow to fat cells in addition to burning calories, so that's a possible solution. Some studies show that exercise can overcome the normally low blood flow. Considering their problems with lower bodyfat, this might explain the observation that female bodybuilders need to do more cardio than men to get ripped.

Og en sidste...

Som sagt, jeg vil hverken sige for eller imod nogen af dem. Prøv begge metoder og bedøm selv ;)

Link to comment
Share on other sites

Mener du det seriøst A_R?

Tjaeh... har ikke den store forstand på stofskiftets mekanisme, men synes da det lyder meget interessant... Du mener måske ikke at artiklen har så mange fakta bag sig?

Ville meget gerne høre dit bud på, om det i realiteten vil kunne lade sig gøre at omvende sit stofskifte, ligesom de beskriver?

Havde tænkt mig at prøve 25% protein, 5% kulhydrat og 60% fedt - kuren, som den nogenlunde står beskrevet... Men hvis det ikke har nær så mange positive sider, så ved jeg ikke om en høj-protein lav kulhydrat-mængde ville være bedre?

Link to comment
Share on other sites

A_R-- For det første var det ikke helt det der blev snakket om, da artiklen indebærer refeeddage og en noget andet sammensætning, men ok.

For det andet syntes jeg artiklen er ringe og i nogle steder direkte misvisende.

Begrundet:

Mange af de antagelser eller begrundelser de fremstiller er forkerte.

Det kan da godt være det virker, men det er ikke udfra det de skriver i artiklen. Om der er andre mekanismer ved det som virker skal jeg ikke udelukke.

Deres måde at omvende stofskiftet er vist mere et tænkt eksempel, end videnskab. Fysiologisk og biokemisk tror jeg ikke der er belæg for det.

Med hensyn til positive effekter ser jeg personligt ikke så mange som negative effekter, og det gælder både høj-fedt og høj-protein.

Den største effekt ved en sådan diæt er uden tvilv psykologisk.

But who am I to say.

Link to comment
Share on other sites

Den største effekt ved en sådan diæt er uden tvilv psykologisk.

Hvis det er i samme stil som med Atkins-kuren(mener jeg den hedder), så var Arne Astrup på besøg i Lægens Bord i torsdags (den vil blive genudsendt i løbet af ugen indtil torsdag) og fortælle lidt om de forskellige kure. Han postulerede, at den vil have en effekt ved ønske om mindre vægttab (mener han sagde 5-6 kilo), fordi kroppen får et chok over de manglende kulhydrater og imens omstillingsprocessen er undervejs, vil du opnå et vægttab (han sagde ikke om det var fedt eller hur), men det er kun i en begrænset periode.

Her er lidt info Lægens Bord

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

Han postulerede, at den vil have en effekt ved ønske om mindre vægttab (mener han sagde 5-6 kilo), fordi kroppen får et chok over de manglende kulhydrater og imens omstillingsprocessen er undervejs, vil du opnå et vægttab (han sagde ikke om det var fedt eller hur), men det er kun i en begrænset periode.

Din fremstilling af Arne Astrups kommentarer, synes jeg ikke helt jeg kan genkende.

Rune

Link to comment
Share on other sites

Tolkede det mere i retning af, at han var rimelig kritisk over for den nævnte kur. Arne Astrup mente ikke den var anbefalingsværdi. Der var dog visse elementer i den, som han mente var ok. Blandt andet noget med, at den høje mængde af fedt var med til at give en god mæthedsfornemmelse. Arne Astrup anbefalede istedet det samme som alle andre, hvis du ønsker at tabe dig, så spis mindre end du forbrænder.

Rune

Link to comment
Share on other sites

På trods af det udtalte han sig faktisk positivt om den, at ved ønske om små vægttab, ville den kunne bruges, du kan se klippet på ovenstående link.
Ja, men hvad har det med sagen at gøre?
Han postulerede, at den vil have en effekt ved ønske om mindre vægttab (mener han sagde 5-6 kilo), fordi kroppen får et chok over de manglende kulhydrater og imens omstillingsprocessen er undervejs, vil du opnå et vægttab (han sagde ikke om det var fedt eller hur), men det er kun i en begrænset periode.

Hvad er hur?

Nå, men uanset hvad var det ikke det han sagde, som Rune også pointerede.

Link to comment
Share on other sites

Kunne det begrænsede vægttab ikke skyldes udtømte glucogen lagre og det tilhørende vand? Logisk set vil glucogen lagrene udtømmes på diæter som Atkins og da de også indeholder en hel del vand, så er der ligepludseligt mistet måske 5 kg. Pointen er bare at det vægttab intet har med sænket fedt%.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men hvad har det med sagen at gøre?

Hvad er hur?

Nå, men uanset hvad var det ikke det han sagde, som Rune også pointerede.

Ikke andet end, at han ikke afviste det som pop, humbug eller hokus pokus. :)

Hur kunne være vand. :)

At han generelt set er enig med andre omkring energiunderskud for vægttab, er vel ikke til megen gavn, hvis han har åbnet et vindue til noget andet. I tråd med, som fanden læser Bibelen.... ;)

'Pyt

Edited by Vandpyt
Link to comment
Share on other sites

However, aerobic exercise improves blood flow to fat cells in addition to burning calories, so that's a possible solution. Some studies show that exercise can overcome the normally low blood flow. Considering their problems with lower bodyfat, this might explain the observation that female bodybuilders need to do more cardio than men to get ripped.

Her er det vigtigt at påpege at for at optimere blodgennemstrømningen i fedtvæv under træning må den aerobiske aktivitet ikke blive for høj!!!

Hvis du begynder at arbejde med intensitet på meget over 70% af max-puls... så vil blodgennemstrømningen omdirigeres primært til muskler og nedsættes yderligt i fedtvæv... det er netop en af grundene til at man ikke ser en større fedtforbrænding ved højere intensitet, der kommer simpelthen ikke nok blod gennem fedtvævet, så fedtet kan blive transporteret ud til den arbejdende muskel!!!

(én af grundende til nedsat fedt-oxidation ved højere intensitet!!!)

Link to comment
Share on other sites

hmmm :unsure:

Er der nogen der har prøvet en non-kulhydratskur?

Jeg er selv lige begyndt på den, da jeg synes aspekterne idet virkede anderledes, men fornuftige nok... nogen der evt. kan fremsige de positive ting vs de negative?

Er det muligt at omvende stofskiftet, som de så fint beskriver... så det vænner sig til at forbrænde en større mængde fedt... og så det i sidste ende også har lettere ved at opbygge muskelmasse? :unsure:

Jeg kan ikke helt gennemskue de negative konsekvenser bag det... måske det at glycogenlagrene tømmes, og primært virker som den første vægttabs-kilde (man kan vel se på fedt-% om hvorvidt det er fedt eller bare lagrene der er blevet tømt).... selvom jeg synes min fedt-% er ret ustabil :p

Men ville meget gerne blive klogere på de negative sider ved en "0"-kulhydratskur... hvis nogen ville være så venlige :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du begynder at arbejde med intensitet på meget over 70% af max-puls... så vil blodgennemstrømningen omdirigeres primært til muskler og nedsættes yderligt i fedtvæv... det er netop en af grundene til at man ikke ser en større fedtforbrænding ved højere intensitet, der kommer simpelthen ikke nok blod gennem fedtvævet, så fedtet kan blive transporteret ud til den arbejdende muskel!!!

(én af grundende til nedsat fedt-oxidation ved højere intensitet!!!)

Mener du ikke procentvis mindre fedtforbrænding?

Den totalt fedtforbrænding i absolutte tal er vel stadig højere?? Er det ikke kun marginale ændringer du taler om i fordelingen af kulhydrater/fedt nedbrydning?

Jeg er med på at høje intensiteter (> 85% af pulsmax) kræver hurtig energi, derfor vil kroppen helst have kulhydrater - men der følger da også fedtnedbrydning med i kølvandet - bare ikke procentuelt med samme fordeling??

Mao: der nedbrydes da stadig mere fedt ved høj intensitet end ved middel?? Eller er der noget jeg ikke har fattet?

Mvh Spock

Link to comment
Share on other sites

Når der f.eks. i MOLs forsideartikler argumenteres for høj intensitet - så er det fordi det totalt se forbrænder flere Kcal - hvilket bedre bidrager til et samlet energioversiud over døgnet - og dermed større vægttab. Argumentationen er ikke i forhold til under træningen som sådan. Det er korekt at der forbrændes mest fedt per træningsminut ved 60-70 % intensitet. Det er derfor at de kan give mening for bodybuildere der i forvejen har en ret lav fedt% - og som ikke ønsker at højintens konditionstræning skal stjæle resourcer fra deres muskelopbygning, at benytte langstrakt lavintens træning, f.eks. powerwalk til at tabe de sidste gram de gerne vil af med.

Så igen er det vigtigt at vide hvad vi taler om. Der er forskel på om man vil smide en decideret overvægt på mange kg, eller man er BB´er der skal i konkurenceform. Fedtet forsvinder hurtigere med højtintenst arbejde(korekt kost forudsagt) - men med reduceret muskelmasse - eller ved samtidig styrketræning - reduceret eller ingen hypertrofi som prisen der betales.

Edited by Arne
Link to comment
Share on other sites

  • Phoz changed the title to Slettet

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share