læg-størrelse


Perfect
 Share

Recommended Posts

hola, jeg har en veninde der er begyndt at træne. hun vil gerne tabe sig lidt, og har spurgt mig hvad hun skal gøre. jeg fortalte hende at hun ikke vil gaine muskelmasse når hun er i kalorieunderskud, og at hun så skulle træne mens hun taber sig for at mindske tabet af muskelmasse og dermed også øge forbrændingen.

hendes andet spørgsmål var hvordan hun kan få sine lægge mindre, og her visdste jeg ikke helt hvad jeg skulle sige :blink: andet end at hun ikke kan punktforbrænde, men måske er der nogen herinde der kan hjælpe mig med at svare hende?? :)

Perfect

Link to comment
Share on other sites

Der er nok desværre kun en ting der virker. Som du selv så rigtigt fremhæver, er den eneste løsning formentlig et generelt vægttab. Desuden bliver man nogle gange nød til at indfinde sig med, hvordan man nu engang er blevet skabt. Nogle har store ører, andre store lægmuskler...

Rune

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt B) men hvis man træner samtidig med at man er på kur, så mindsker man tabet af muskel masse right..

hvad så hvis man er på kur træner resten af kroppen normalt men lader være med at træne læggen "og nu kommer det dumme spørgsmål" vil man så både tabe muskelmasse og fedt kun på læggen??? :unsure:

Perfect

Link to comment
Share on other sites

Nu kan det godt være at jeg spørger dumt  men hvis man træner samtidig med at man er på kur, så mindsker man tabet af muskel masse right..
Yes.
hvad så hvis man er på kur træner resten af kroppen normalt men lader være med at træne læggen "og nu kommer det dumme spørgsmål" vil man så både tabe muskelmasse og fedt kun på læggen???

Nej.

Muskeltabet fra læggen vil bare blive lidt større.

Fedttabet fra læggen vil ikke forandre sig.

Link to comment
Share on other sites

Piger har ofte en tendens til at syntes de har "tykke" lår eller "store" lægge...

SOm oftest er det ikke musklen som er for stor, (har haft flere som har bokket sig til mig og spurgt til råds) men fedtmassen som er for stor. Egenligt har de forholdsvist spinkle ben og ikke for store lægge - der skal altså en del til.

Har hun "for" store lægge? ifølge dig..

Link to comment
Share on other sites

SOm oftest er det ikke musklen som er for stor, (har haft flere som har bokket sig til mig og spurgt til råds) men fedtmassen som er for stor.

Det ved jeg nu ikke rigtig....Gennem den tid jeg har løbet og tabt 30 kilo er mine lægmuskler vokset gevaldigt, nok fordi jeg løber meget i bakket terræn. Så er taljen til gengæld blevet 30 cm mindre. Man må et eller andet sted lære at acceptere at vi ikke altid kan forme kroppen som modellervoks. ;)

Link to comment
Share on other sites

Viderebring venligst min signatur ;)

Når det så er sagt, så bliver muskelmassen nødvendigvis ikke meget mindre af træning i kcal underskud, hvis træningen er hypertrofistimulerende.

Hun skal holde sig fra cardio, som aktiverer læggen, hvis det er vigtigt for hende med lægstørrelsen. Desværre er noget af det bedste cardio til fedttab (løb, gang og til dels spinning) også ret læg-aktiverende.

Men mon ikke hun vil synes hendes lægstørrelse er passende, hvis bare fedtet forsvinder?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share