Motion på recept


Hessel
 Share

Recommended Posts

Jeg tror faktisk godt, det kan have en økonomisk fordel. Det der mere undrer mig, er at de jo ikke just fx kan løbe en tur for en overvægtig, det er da vedkommende selv, der må skulle gøre dette. Sådan som jeg ser det har der da indtilvidere ikke været NOGET der har forhindret folk i at udøve motion :)

Link to comment
Share on other sites

Nu bor jeg godt nok ikke i København mere, men hvis jeg gjore ville jeg egentlig hellere have at de ofrede de 4 mio. på bedre cykelstier. Så ville man kunne motionere uden fare for liv og lemmer og samtidigt aflaste miljøet.

Link to comment
Share on other sites

Det lyder jo meget godt med motion på recept, og hvis folk, som får det ordineret bruger det, så er pengene helt sikkert tjent hjem igen. Men jeg spekulerer over, om det er sandsynligt at folk gør det :unsure:

Der er jo ikke noget nyt i, at det er sundt at motionere og specielt at det er sundt for målgruppen her, så de som får 'diagnosen' ved jo godt i forvejen, at det ville være godt, og det er nok også personer, som har et anstrengt forhold til motion.

Omvendt så får de selvfølgelig en ekstra eksperthjælp til at starte, som de ellers ikke ville. Og er ordinering 'forpligter' nok også i en vis grad.

Men er det sandsynligt, at en stor del af de folk, som får ordineret motion, rent faktisk også begynder at dyrke motionen.

men hvis jeg gjore ville jeg egentlig hellere have at de ofrede de 4 mio. på bedre cykelstier

Jeg mener ikke, at 'ofre' er den rette formulering her, for 4 mio er småpenge, som let kunne tjenes ind igen på færre sundhedsudgifter til de 4000 krævende patienter (hvis ideen virker).

Edited by Chris27
Link to comment
Share on other sites

Og jeg kan tilføje at Motion-online indirekte er en væsentlig medspiller i dette projekt. Dejligt at der nu sker nogle konkrete politiske tiltag.

På hvilken måde er mol involveret i projektet? (udover, selvfølgelig, at være en oplagt side for motionister at søge information om træning)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share