Ben+arme=50% mere power til arme?


t3ch
 Share

Recommended Posts

Guest PlayboY

Det lyder som den værste røver jeg i hele mit liv har hørt! :lol:

Det siges at have en minimal effekt på resten af kroppens muskelvækst hvis man træner tungt og hårdt ben inden resten af kroppen trænes. Dette skyldes at der ligger en slags celle-net over musklerne, som uvides under tung træning, og derved frigives der en størere mængde hormoner til blodet.. Denne mængde er dog minimal, og 50% er nok noget af det værste fis jeg i mit liv har hørt.. Desuden kan kroppen ikke favorisere armene frem for resten af kroppen.. Dvs at hvis man trænede en hvilken som helst anden del af kroppen, skulle det også virke 50% bedere..

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
:thumb_down:

Play    det må du kunne argumentere bedre for...........

Nu kan jeg ikke lige huske link til de ting jeg har læst der vedrører emnet, så du får ingen referencer.. Men jeg er da sikker på der er en anden der kan komme med referencer, og en mere detaljeret beskrivelse af sitautionen.

Men en ting jeg kan forsikre dig for, er at den med de 50% er løgn med stort L..

Edited by PlayboY
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger
Synes at have læst i workout, at hvis man træner både ben og arme samtidig, vil det giver ca. 50% ekstra til armene, end hvis man bare trænede arme alene.

Det helt præcise tal skulle vist være 47,5838% - ikke 50% :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt nok at der bliver frigivet testosteron (samt vækst hormon) ved tung ben træning, men det er kun i et par minutter der ses øget niveau, så det hjælper næppe ret meget.

Det skyldes nok nærmere, at en hård squat session har med at gøre folk voldsomt sultne og det kan være de spiser mere, end hvis de kun havde kørt bicep curls og derfor indtager flere kalorier samlet set, hvilket medfører mere vækst på hele kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Det er skrevet mange gange her at squat skulle aktivere så

mange resourcer of give mere hormonproduktion,

at det gavmner hele kroppen.

Derfor bruger jeg den normalt til opvarmning,

og det bliver jeg ved med, selv om jeg helt

går over til DIFD player disko træningen

med isolationsøvelser.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY

Jeg vil godtnok skide højt og flot på hvad i har læst i et blad.. For jeg VED at bentræning ikke kan give 50% bedere vækst i armene, det er jo direkte idioti at publicere den slags skrald.. Ingen tvivl om at bentræning er godt, men at sige det giver 50% forøgelse i armvæksten, er en gang pladder.

HVIS vi nu sagde at det ville give 50% bedere vækst i 2 minutter, ville det jo slet ikke være 50% bedere vækst samlet set.. Så derfor er det en gang fis.. Desuden tror jeg ikke på test niveauet er øget med 50% på noget tidspunkt, uanset hvad man træner..

Link to comment
Share on other sites

Hansen S, Kvorning T, Kjaer M, Sjogaard G. The effect of short-term strength training on human skeletal muscle: the importance of physiologically elevated hormone levels. Scand J Med Sci Sports. 2001 Dec;11(6):347-54.

Her er abstract'et til dem som ikke gider/kan læse hele referencen:

The effect of strength training and endogenously elevated hormone levels (plasma testosterone, growth hormone (GH) and cortisol) was studied in 16 young untrained males, divided into an arm only training group, A, and a leg plus arm training group, LA, in order to increase circulating levels of anabolic hormones. Both groups performed the same one-sided arm training for 9 weeks, twice a week. Group A trained only one arm (AT), the contralateral arm serving as control (AC), whereas group LA additionally trained their legs following the training of the one arm (LAT), with the contralateral arm serving as control (LAC). In spite of the attempt to match the two groups, the initial isometric arm strength was 20-25% lower for group LA compared to group A (significant for the arm to be trained). Isometric strength increased significantly in LAT and LAC by 37% and 10%, respectively, while the 9% and 2% increases in AT and AC, respectively, remained insignificant. Isokinetic strength increased at one out of three velocities tested for the trained arm relative to the untrained arm in both group A and group LA (P<0.05). Functional strength increased significantly by 20% in LAT, 18% in LAC, 19% in AT, and 17% in AC. Hormonal responses were monitored during the first and last training sessions. Resting hormone levels remained unchanged for both groups. However, during the first training session plasma testosterone as well as plasma cortisol increased significantly in group LA but not in group A. Plasma GH rose in all exercise tests, except during the last test in group LA, but was significantly higher in group LA than in group A in the first training session. In conclusion, a larger relative increase in isometric strength was found in the group having the highest hormonal response. However, due to the initial difference in isometric strength caution must be taken with the interpretation of this finding, which may only indicate a possible link between anabolic hormones and muscle strength with training.

Referencen beviser ikke noget som helst i denne sammenhæng, men bentræning (hormonresponset) ser ud til muligvis, at have en gavnende effekt på styrken (isometrisk dog) andetsteds i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg sagde tidligere og hvad dit studie underbygger, så er det kun i meget kort tid der ses et øget testosteron og GH niveau. Næppe noget der betyder alverden.

Desuden vil et GH bump i sig selv ikke give nogen muskelvækst (1). Det er derimod det autokrine IGF-1 som har den største effekt på muskelvækst, og da den bliver udskildt lokalt i den trænede muskel, vil det ikke give større biceps at træne ben.

PS. da hård bentræning tapper rimelig meget af de restitutive resourcer, kunne man godt forestille sig at hvis bentræningen begrænses (og der dermed frigives flere resourcer til restitution), så kunne man træne arme lidt hårdere/længere, og det må immervæk have en større indvirkning på arm-størrelsen :tongue:

PPS. jeg har ikke noget imod bentræning og squatter også alt hvad jeg kan komme til, men jeg har svært ved at købe den med større overkrop pga bentræning, men hvis det kan få folk til at squatte mere end hvad der ses i fitness centrene rundt omkring i landet, så er det helt okay med mig :lol:

1

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt nok at der bliver frigivet testosteron (samt vækst hormon) ved tung ben træning, men det er kun i et par minutter der ses øget niveau, så det hjælper næppe ret meget.

Når testosteronen efter nogle sæt squat pumper rundt i kroppen, så synes jeg faktisk det lyder som det rigtige tidspunkt at træne arme på ;) Hånvægtene og stængerne til biceps curl synes måske ikke så tunge som hvis man var startet "kold".

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Der har før været lign. diskussion, med referencer(slå dem selv op), des tungere dit løft er, des større egenproduktion af test svarer din krop igen med, hvorfor selvf. squat er en glimrende øvelse.. for ikke at nævne dødløft... vækst er også på banen, med der er et forhold mellem frekvensen og intensiteten der favoriserer henhosvis test/vækst.

Men som sagt, den har været vendt før!

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil godtnok skide højt og flot på hvad i har læst i et blad.. For jeg VED at bentræning ikke kan give 50% bedere vækst i armene, det er jo direkte idioti at publicere den slags skrald.. Ingen tvivl om at bentræning er godt, men at sige det giver 50% forøgelse i armvæksten, er en gang pladder.

HVIS vi nu sagde at det ville give 50% bedere vækst i 2 minutter, ville det jo slet ikke være 50% bedere vækst samlet set.. Så derfor er det en gang fis.. Desuden tror jeg ikke på test niveauet er øget med 50% på noget tidspunkt, uanset hvad man træner..

Prøv da PlayboY, dine arme trænger...

Og stod der ikke pas på tonen, i en anden tråd ?

Vi må jo holde øje med dig, DIFD Player loge formand.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share