Watts


Watts
 Share

Recommended Posts

Mandag d. 22/7 - 02

Tårnby styrkeløftklub

Kan godt lave et par kommentarer omkring klubben, men det bliver ikke på denne post. Ellers en udmærket idé Klausen. Efter at have været legeonkel for socialt belastede børn i en uge på Nykøbing Mors via røde kors var det tid til at besøge de gamle jern. (Bænkpresning af børn kan godt lade sig gøre :) ).

Havde idag tænkt mig at slå mit dødløft max, men det blev kun til en tangering. Var ikke nok koncentreret i mit løft til at få de 150 højere op end 5 cm fra jorden.

Dødløft: 60 80 100 120 140 150 (miss) 3x120 4x100

Goodmornings: 40x6 40x6

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:bowdown:

Efter at have været legeonkel for socialt belastede børn i en uge på Nykøbing Mors via røde kors var det tid til at besøge de gamle jern. (Bænkpresning af børn kan godt lade sig gøre  ).

Som jeg skrev på messenger: Du får 40 streetcredz for at bruge ferien på at hjælpe værdigt trængende børn. :kickass:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 23/7 - 02

Synes at div. festivitas gennem de sidste 2 måneder har sat sit præg på min i forvejen dovne krop. Derfor har jeg tænkt mig at se om ikke jeg lige kan smide vægten fra 80 til 75 i løbet af en måneds tid. Har sådan set bare tænkt mig at dyrke noget cardio og spise en smule mere fornuftigt. Jeg har ikke tænkt mig at skære ned på min styrketræning, men kunne forestille mig at lette løft bliver prioriteret foran tunge. Det er også samtidig lidt for at teste hvor svært det er at nå ned i 75 kg klassen i styrkeløft. Mener ikke selv at det er noget problem, men nu får vi se...

Kollegiekælderen

CARDIO:

Roning 1km easy cheasy

Cykling 20 minutter med indlagte spurter

roning 1km spurt-touch på 1.34 hvert minut

afkøling

Ps. Tak for de fine ord :)

Tenace -> no problem

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 24/7 - 02

Tårnby SK

Siden jeg startede på dødløft for første gang har jeg tænkt på hvor stor min grebsstyrke er. Idag havde jeg lyst til at teste den, efter at jeg igår igen læste TJ's artikel om grebsstyrke på en konkurrende hjemmeside ;). Varmede op med 4 gentagelser af 100 og så 120 140 160. 160 alle sammen med alm. greb. Jeg havde læst i artiklen at hvis man sørgede for at kunne holde 20kg foran sit max i 30 sek, vil man ikke få problemer med grebsstyrken. Derfor prøvede jeg med 160 og alm. greb. Der kunne jeg kun holde den i 10 sek. Så skiftede jeg til Mix. greb og kunne holde den i 30 sek. Så kørte jeg derop af med 7 sek. holds (det sagde Tenace var den tid man træner til konkurrence) op til 220 som jeg holdte 7 sek. Alle løft var partielle, dvs kun en vandring på små 10 cm og alle løft uden brug af magnesium. Intet styrke problem i at få dem op. Tenace kørte op til 250 (7 sek hold), men missede 260.

Derefter kørte jeg let bænk 5 sæt af tre eksplosive gentagelser ved 60 kg. Øvede mig på at spænde ordentligt op og det synes jeg gik godt.

Efter at have været i bad sad jeg og hang, mens jeg indtog banan og Matilde. En mand som jeg har snakket med derhenne kom hen til mig og spurgte mig om jeg vil hjælpe ham med at få hans dødløftstdragt på. Det ville jeg gerne og han løftede derefter 2x245 kg. Det var egentlig interessant nok at prøve.

Dejlig dag i centret, får karakteren 10. Fik et lille stræk i højre side i nakken i forbindelse med mine dødløft, men det er vist intet seriøst.

SKIDE SJOV DAG :D

Grebstest/træning (10 cm partiel dødløft i squatrack)

Alm. greb: 100x4 120 140 160PR (10 sek)

Mixed: 160PR i 30 sek,

Mixed 7 sek hold: 180PR , 200PR, 220PR

CAT Bænk

Opvarmning: 20 - 55kg 12,10,6,3,1 reps

Work: 3x5x60 med hold på brystet

Dejligt med en masse nye PR's. Rart at vide at grebsstyrke ALDRIG bliver et problem!!!! :devil: :)

Link to comment
Share on other sites

Hvor stang er forskellen på sådan et ordentlig stang som I har, og så dem vi havde i FHS?
Forskellen er at rillerne i stangen er dybere.
hva' har i lavet af "greb" udover vægttræningen!?

Jeg har ikke lavet noget specifik grebstræning, men jeg har arbejdet som jord og betonarbejder da jeg var yngre. Roet ligesom Tenace og hvad angår aktivering af de motoriske enheder, så har jeg spillet guitar siden jeg var lille.

- tak for de rosende ord :)

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27/7 - 02

TSK

Interessant dag. Jeg havde lidt stræk i nakken fra grebstræningen i onsdags. Desuden lidt i lysken og et strukket højre bryst, så hvad træner man så? Jeg prøvede at køre let squat, men kunne mærke det smutte i lysken (gjorde ikke ondt, bare ubehageligt). Så prøvede jeg at køre close-grip bænk for at undgå at aktivere mit højre bryst. Det kørte bare derudaf og jeg tangerede min PR i bænk i smalt greb. Prøvede derefter med 80kg i alm greb og regnede med at jeg sagtens kunne få den op, da jeg jo kunne bruge mit bryst mere i denne form, men nej. Prøvede igen 10 minutter senere, men der var ikke mere juice. Dette fik mig til at tænke på om jeg i virkeligheden holder for bredt normalt, siden at jeg er ligeså stærk i smal som i bred. Fremover vil jeg prøve gøre min bænk-stil mere smal, da jeg tilsyneladende har en force dér.

Har sat mit kalorieindtag ret meget ned og det kører fint, er ikke mere træt (tværtimod), så det er jo bare lækkert (for pengepungen og vægtklassen). I den kommende uge skal jeg på ferie med bedsteforældrene, så det bliver til lidt løb og måske en enkelt armstrækker eller to ;)

Squat:

12x20 10x40

Smal bænk:

Opvarmning: 20-60kg 12,10,6,3,1 rep

work: 2x65 2x70 1x75PR :bblush:

Bred bænk:

1x80 (miss) 1x80 (miss) :devil:

Lidt for spaghetti-lægende (Tenace sagde jeg skulle)

Standing calve-raises: 2x15

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mandag d. 5/8 - 02

Efter at have været på ferie med bedsteforældrene i sidste uge og givet en pludselig opstået gammel knæskade lidt ro, var det tid til at rykke lidt nede i kælderen. Det blev bare til lidt blandet for en ti'er med fokus på teknik i bænk.

Bænk:

Touch 'n go: 10x50 6x50

Pause på bryst: 3x55 10x55 singles med 30sek mellemrum

Squat:

6x30kg (bare for at se hvordan det påvirkede knæ og lyske)

Dødløft:

Singles fra 50-85kg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Onsdag d. 28/8 - 02

Tilbage fra Portugal og sommerhus med kæresten. Lurer stadig på at ramme vægtklasse 75, men det har Portugal ikke rigtig bidraget til. Var ude og se på formen i Søndermarken. Det blev vel til ca. 4 kilometer. Det gik bedre end forventet.

Tenace -> Jeg havde ømme ben efter to dage med 3 timers volley og var opmærksom på ikke at overbelaste den højre hoftebøjer som har drillet mig i dødløft og squat. Hold kæft hvor det kører for din bænk iøvrigt. Ses vi på fredag i TSK?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share