Permanente vinger


xjyden
 Share

Recommended Posts

Jeg tror, jeg ved en masse om, hvordan man får store vinger, men indtil videre har jeg ikke haft success med at få vingerne til at "blive fremme" når jeg ikke spænder musklerne.

Er der nogen, der ved, hvordan man skal træne for at opnå dette?

Er det eventuelt bare skridtet videre? (Træne efter endnu større vinger?)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har altid trænet træk-til-nakke sammen med pulldowns med smalt gred (håndfladerne mod hinanden og de har altså givet godt, kan jeg se :) . Men jeg træner Chins nu og min teori er at flere "trække-ned-øvelser" må give lidt ekstra.

Men jeg har ingen "videnskabelige" facts for dette, så du må ikke hænge mig op på noget. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Guest PlayboY
Nogen erfaringer med at få en flot ryg, uden man får en nakke der starter ved skulderen og slutter ved underkantet af øret. Jeg undgår helst at få tyrenakke men vil jo gerne have en optimal rygtræning?

Evt. la vær at træne nakke...

Så enkelt er det jo heller ikke.. Du kan sagtens få en LED nakke af at træne dødløft.. Synes min nakke også er ved at kravle lige lovligt langt op af halsen for tiden..

Men du skal bare køre på med nogle chins og rows, så skal det nok komme.. Mine har efterhåndet dannet en mindre V-form uden at jeg spænder.. Før i tiden synes jeg også altid kun de var ordentligt fremme når jeg flexede dem, men det er som sagt kun et spørgsmål om masse.

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring siger, at row øvelser giver mig mere masse i latissimus dorsi (vingen) disse kørte jeg tungt og medium antal reps. Øvelserne kunne være bent over barbell row med supineret håndstilling, pull down med samme hånd stilling, cable rowing med bredt og smalt greb, straight arm pulldown og selvfølgelig kongen over dem alle dødløft. Disse øvelser kørte jeg da jeg prøvede bodybuilding. Nu styrkeløfter jeg og kører næste kun dødløft og chins med supineret håndstilling, når jeg så engang imellem kører de andre er der næsten ingen styrke nedgang selvom jeg ikke træner de andre øvelser og ryggen er ikke blevet mindre. Der skal huskes på at trapezius og latissimus dorsi ikke laver det samme, trapz er meget mere indvolveret i træk til nakke og ligende øvelser.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har næsten kun trænet bent over rowing, det har givet noget ala V-form, men jeg skal spænde før man kan se det, men jeg er heller ikke kæmpestor. Men jeg har været tyndere og der kunne man virkelig se ryggen, så det er nok også lidt fedtet der skjuler det.

Edited by Jesus
Link to comment
Share on other sites

Jeg så et par stykker ved MT4, som havde veludviklede vinger, og hvis man skulle tolke ud fra det udsnit af befolkningen, så er svaret tilsyneladende æd og træn tungt.

Jeg fik vist ikke sagt, at et af mine kriterier er, at jeg også gerne må have lidt figur. Så vigtige er vingerne hellerikke, så forløbigt vil jeg forsøge at holde fast i bare at tabe mig omkring maven, hvilket også er et "stort" projekt.

Link to comment
Share on other sites

Er der en venlig sjæl, der kort kan forklare, hvorfor det giver vinger at dødløfte. Jeg bruger selv chin-ups, 2 varianter af rowing og pull-down. Kommer vingerne ikke (primært) ved at bruge skulderbladene? Når jeg dødløfter har jeg stakte arme og mærker udelukkende belastningen i lænden. Eller er det fordi at jeg sjældent dødløfter over 100 kg?

På forhånd tak!

Link to comment
Share on other sites

Ronnie99:

"Skulderblade?" Ja, jeg forstår hvad du mener. Jeg har nok tænkt på bevægelsen istedet. Skidt, vi taler om det samme. Dog synes jeg kun (eller bedst) at få fat i den brede rygmuskel med ekstension (rowing mm.) og ikke ved dødløft. Jeg prøver at være lidt mere "opmærksom" på mit dødløft næste gang. <_<

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share