Henning Friis - 2004


Henning Friis
 Share

Recommended Posts

  • Replies 813
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Den samme tanke har jeg selv gjort mig, og min styrke i dødløft er også bundstyrke, så det passer umiddelbart godt sammen med Sumo-dødløft, eller skulle man nærmere kalde det Zumo-dødløft?! ;)

Jeg tror det er en lidt for simpel måde, at se på tingene på. Min styrke i dødløft er også bunden, men jeg kan absolut ikke løfte noget nævneværdigt i sumo. Men dermed ikke sagt, at sumo ikke er det rette for dig. Vi er jo vidt forskelige af kropsbygning. :)

Link to comment
Share on other sites

19/02-2004 - Let squat, bænkpres og let dødløft.

Starttid: 17.00

Sluttid: 18.55

Sted: OBBC

Squat

1 x 3 @ 60kg

1 x 2 @ 100 kg

3 x 1 @ 120 kg

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

1 x 1 @ 85 kg

1 x 1 @ 95 kg

1 x 1 @ 97,5 kg

1 x 1 @ 100 kg

2 x 1 @ 95 kg

1 x 2 @ 85 kg

1 x 6 @ 85 kg

1 x 3 @ 90 kg

Den blev kørt efter hastighed i dag, og jeg kan mærke at jeg har mistet en del eksplosivitet med tunge vægte, men dog stadig ret overkommeligt i dag. Der var hellere ingen smerter at spore i venstre underarm. :yeah:

Dødløft

1 x 1 @ 100 kg

1 x 1 @ 120 kg

1 x 1 @ 120 kg (Sumo)

1 x 1 @ 120 kg

Lying Triceps Extensions

1 x 6 @ 22,1 kg

1 x 6 @ 37,1 kg

1 x 6 @ 42,1 kg Ny PR!

1 x 6 @ 44,6 kg Ny PR!

Mine triceps har ikke mistet noget styrke, tværtimod. Selvom jeg har en haft en lang pause og er på diæt, så er man blevet stærkere her siden mine velmagtsdage. :wacko:

Det var en god gang træning, fint med overskud, og jeg er nu 98% klar til at give den gas. Det var ikke noget som gjorde ondt i dag, kun det sædvanlige knirkeri i forbindelse med vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

20/02-2004 - Squat, let bænkpres og let dødløft.

Starttid: 16.00

Sluttid: 18.00

Sted: OBBC

Squat

1 x 2 @ 90 kg

1 x 1 @ 120 kg

1 x 1 @ 140 kg

Squat med knæbind og bælte

1 x 1 @ 160 kg

1 x 1 @ 170 kg

2 x 1 @ 180 kg

Det føltes lidt tungt at stå med, men farten var ok på alle løft.

Squat

2 x 1 @ 160 kg

Ikke helt så godt som det burde være.

Bænkpres

1 x 2 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

2 x 2 @ 80 kg

Det var ikke så smart at træne igen efter at have kørt tung bænk i går. Jeg synes enddog at kunne mærke noget i venstre underarm, tror jeg. :cry:

Jeg må lige være lidt forsigtig fremover mht. frekvensen.

Dødløft

1 x 1 @ 100 kg

1 x 1 @ 120 kg

2 x 1 @ 130 kg

To træningsdage i træk med samme øvelser, ikke alt for smart specielt i forhold til bænkpres og mine skader. :headwall:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

22/02-2004 - Medium dødløft, let squat og div.

Starttid: 12.20

Sluttid: 15.00

Sted: OBBC

Dødløft

1 x 2 @ 90 kg

1 x 1 @ 120 kg

Dødløft med dragt og bælte

1 x 1 @ 120 kg (Halv dragt)

1 x 1 @ 140 kg (Halv dragt)

2 x 1 @ 160 kg

2 x 1 @ 170 kg

1 x 1 @ 180 kg

1 x 1 @ 190 kg

Dragten sparker godt fra sig i bunden selvom den sidder ret løst på mig. :bigsmile: Der var pæn fart i dag. Det var iøvrigt Herkules som fik lokket mig til at hoppe i dragten allerede. :2revolver:

Sumo dødløft med dragt, knæbind og bælte

1 x 1 @ 140 kg

1 x 1 @ 150 kg

1 x 1 @ 160 kg

Det er alt af mest stadig en hjælpeøvelse. ;)

Lever Seated Rows

1 x 6 @ 15 ?

1 x 6 @ 30 ?

3 x 6 @ 40 ?

Jeg er stadig lidt forsigtig i forhold til min venstre underarm, dog intet at mærke i dag.

Side Laterals

1 x 6 @ 4 kg

1 x 6 @ 7 kg

1 x 6 @ 8 kg

Box squat

1 x 2 @ 80 kg

3 x 1 @ 110 kg

7 x 1 @ 120 kg

Det er potentiale i denne øvelse. Sjovt som jeg næsten mærkede Zoa være tilstede i dag. :lol2: :cry:

Der blev sluttet af med Rotatormanchet-øvelser samt 10 min. udstrækning...

Der var pænt med overskud idag. Jeg fik hilst på Moos :wave: , råbt af MASS :4whip: og snakket med de fleste fra possén som også trænede i dag.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Det er rart nok at folk lige kommer med deres input, om end det bare drejer sig om at puffe til en, så hjælper det jo i den rigtige retning. Det er faktisk også ret sjovere at træne med udstyret på, så det er da ikke sidste gang. :)

og Zoa, du får baghjul(eller bagdel?) af mig nu i squat. :devil::nahnah:

:bowdown: @ Box Squat.

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

24/02-2004 - Let dødløft, let bænkpres og boxsquat

Starttid: 17.00

Sluttid: 18.30

Sted: OBBC

Dødløft med dragt og bælte

1 x 2 @ 100 kg

1 x 1 @ 130 kg

5 x 1 @ 150 kg

Der var ingen fart i skidtet, var ved at vælte forover konstant. Dragten er måske ikke så velegnet til lette vægte?!. Jeg lod dragten sidde på resten af passet, så alle øvelserne herefter blev med halv squatdragt.

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

1 x 2 @ 80 kg

3 x 2 @ 85 kg

Jeg troede lige der var noget med venstre underarm, men heldigvis intet. Højre skulder føltes iøvrigt godt i dag, slet ikke stram, hvilket er lang tid siden at jeg har haft det sådan her.

Box squat

1 x 1 @ 80 kg

5 x 1 @ 110 kg

:bowdown: @ Box

Lying Triceps Extensions

1 x 6 @ 27,1 kg

2 x 6 @ 37,1 kg

Slatne hesteko i dag.

Der blev sluttet af med Rotatormanchet-øvelser samt 10 min. udstrækning...

Generelt ingen energi i dag, pga. for lidt søvn og for dårlig mad. Det var ikke så smart gjort. :chicken:

Herefter generalforsamling i klubben...

Det lader til at vores mange gode resultater har stillet os i et godt lys i klubben i bestyrelsen. Vores larm blev taget op til debat, og det vidste sig at det mest var de meninge medlemmer(nogen af dem), som følte sig generet af det, men andre havde fuld forståelse for at vi larmede når vi løftede de tunge vægte.

Jeg lagde dog op til en dialog og lovede at jeg ville gøre noget ved det(ihvertfald minimere det), så det lader til at der skal skrues ned for lyden fremover. ;)

Det ligger også sådan at jeg nok snart kommer til at repræsentere licensløfterne officielt i klubben gennem et udvalg, så der bliver nok at se til. :4smartass:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Der var ingen fart i skidtet, var ved at vælte forover konstant. Dragten er måske ikke så velegnet til lette vægte?!. Jeg lod dragten sidde på resten af passet, så alle øvelserne herefter blev med halv squatdragt.

Dragten kan virke lidt hæmmende i dødløft med lette vægte, jeg bruger aldrig min medmindre jeg er kører med vægte over 85%. :)

Link to comment
Share on other sites

26/02-2004 - Let dødløft , medium bænkpres og let squat

Starttid: 17.45

Sluttid: 19.30

Sted: OBBC

Dødløft

1 x 2 @ 80 kg

1 x 1 @ 100 kg

6 x 1 @ 120 kg

Bænkpres

1 x 6 @ 20 kg

1 x 3 @ 50 kg

1 x 2 @ 70 kg

4 x 2 @ 90 kg

Mere fart i dag end med de 85 kg for to dage. Eksplosiviten i bunden er dog noget gnu lige nu, så det skal der arbejdes på.

Squat

1 x 2 @ 90 kg

3 x 2 @ 120 kg

2 x 1 @ 130 kg

1 x 1 @ 140 kg

Jeg kan allerede mærke hvordan boxsquats har hjulpet. Teknikken glider bedre og det er nemmere at få aktiveret Gluteus i bunden.

Widegrip pulldowns

1 x 6 @ 7 plader

1 x 6 @ 11 plader

2 x 6 @ 12 plader

En øvelse jeg ikke kunne køre førhen pga. skaderne...

Side Laterals

1 x 6 @ 5 kg

2 x 6 @ 8 kg

10 min. udstrækning...

Fin omgang i dag, ikke så meget at rapportere mht. skader.

Link to comment
Share on other sites

Træningsnoter

Nu hvor skaderne er ved at have lagt sig, så er det på tide at planlægge lidt frem. Her er de punkter, som der skal implenteres indenfor en overskuelig fremtid:

1. Volumen skal øges en del, men gradvist. Målet er indtil videre at lave 50 løft om ugen tilsammen i squat og dødløft, samt i bænkpres fordelt på 3½ træningspas pr.(hver 2. dag). Det skal fordeles på singles og doubles hovedsagligt, og intensiteten skal ligge på 60-85% det meste af tiden, samt over 90% fra tid til anden. Al træning foregår på dagsform, dog i forhold til de generelle retningsliner givet foroven.

2. Der skal være fokus på dødløft og bænkpres i den nævnte rækkefølge. Box squat bliver opprioriteret, men som en slags hjælpeøvelse til dødløft i stedet for.

3. Udstyret skal bruges mere, og det kan ske at der skal købes mere(bedre) udstyr.

Link to comment
Share on other sites

28/02-2004 -ER Open i AK-Frem, Randers

Starttid: 9.00

Sluttid: 17.30

Sted: AK-Frem

Ræse afsted over den jydske hede

2 x alt for hurtigt @ bil :2000-pontiac-red:

Savle over mit sponsortøj

1 x savl @ METAL® :drool:

Indtaste resultater undervejs

10 x stress @ mange løft :dead:

Råbe/heppe/skråle af egne løftere

4 x råb @ licenstosserne :headbanger:

Følge-spændt-med-i-en-vægtklasse-med-benhård konkurrence

1 x @ massere af drama @ 110 kg's klassen :4jumpy:

Svine-Hippo-fordi-han-løfter-som-en-tøs

3 x mange svinere @ Hippo :poking:

Her fik jeg hjælp på en del reps af Troels :tongue::devil:

Det blev endnu en hyggelig dag i AK-Frem, selvom jeg kun hjalp til ved dommerbordet. Det var også nok at se til. :bricks: :computertype:

Det blev til nogle flotte løft, og hvis man skal fremhæve nogle, så må det være Kim, som løftede 175 kg i 90 kg's klassen og vandt bronze i den åbne klasse, samt Martin Mikkelsen, som løftede 170 kg i 82,5 kg's klassen og tog juniorrekorden samt guld for juniorer i den klasse. Som repræsentant for klubbens løftere kan man kun være stolt over de flotte resultater. B)

Men Troels og Hippo's flotte løft fortjener også at blive fremhævet :respekt: men det overlader jeg til dem selv i deres egne logs. ;)

Og så er det naturligvis altid hyggeligt at hilse på alle MOL'erne, som man kender fra styrkeløftsmiljøet. :wave:

Edited by Henning Friis
Link to comment
Share on other sites

Hej Henning :)

Eftersom du er så godt inde i det med styrkeløft, og hvad der dertil hører, tænkte jeg på om vi ikke kunne tage en snak om det en dag...? Nu har jeg efterhånden gået og haft lyst til at prøve kræfter med det i et stykke tid, så vil gerne have en snak med dig :)

Så hvis du har tid en dag, så... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja :w00t:

Sjovt du nævner det, for vi snakkede om dig på vejen fra Randers af.

"Der er der krummer i ham Moos, så måske skulle jeg prøve at tage en snak med ham, om han er interesseret i styrkeløft." og det sagde jeg faktisk. ;)

Når vi støder på hinanden igen i centeret, så kan vi lige tage en snak om det. :4signme:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share