Hvad spiser man til aften efter træning??


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg ville godt høre om der er nogen som har et par gode foreslag til hvad man skal smide i sækken efter en gang træning.

Jeg kører styrketræning efter arbejde (HST program), ca 1,5 time, og spiser lige en banan inden jeg går i gang. Men efter træning kan jeg nemt æde en hest. Nu går jeg efter en kombination af vægttab og muskelvækst - dvs en bedre fedtprocent.

Er der nogen som har gode foreslag til hvad man kan indtage som både er korrekt i forhold til kostplan, og som samtidig mætter. For 2 stykker knækbrød er sgu ikke nok for en rigtig mand.

Link to comment
Share on other sites

Det er vigtigt med protein, som Jarvig rigtig påpeger. Hvis du skal have noget som mætter ok, uden at have mange kcal. er masser af grønt en god idé. Grøntsager indeholder desuden en masse vitaminer og mineraler. Sørg desuden for at få noget godt fedt til måltidet. En skefuld hørfrø- el. olivenolie ud over salaten er fint.

Rune

Edited by Rune
Link to comment
Share on other sites

Hvad du kan tillade dig at indtage post træning og til aftensmad, afhænger naturligvis af den kaloriegrænse, du har sjusset dig frem til.

Selv hælder jeg gerne en proteinrig shake af fromage frais/light saftevand ned efter træning. Mens jeg til aften typisk kunne finde på vælge 140-150 gr. kyllingebryst + 250-500 gr. blandede grøntsager MED elller UDEN Cheasy hvidløgssauce. :)

Og jo, JEG søger osse at reducere min fedtprocent. Om det så måtte koste noget masse. <_<

Christian Edinger

Link to comment
Share on other sites

jeg holder meget af en shake med 50 gram proteinpulver, fun light og 30-50 gram sukker (halvt drue sukker/halvt almindeligt) efterfulgt af aftensmad 1 til 1,5 timer efter, typisk med 300 gram kylling eller fisk, masser af grøntsager og en mindre portion kartofler eller brune ris ved siden af. 2-3 timer efter aftensmaden 125 gram tun med 30 gram cheasy hytteost og lidt oregano.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan kun tilskrive mig Blackmoore:

En Protein/kulhydrat shake i hovedet lige efter træningen og så aftensmad når du er kommet hjem (og har lavet maden)

Spis magert kød, stivelse (altså kartofler, ris, pasta, bulgur eller lign.), grøntsager og lidt vegetabilsk fedt (det kan være fra olie-eddike dressing på salaten, oliven, nødder osv.) - og så er der ellers uendelige muligheder (selvfølgelig til dels begrænset af kokkens formåen ;) )

Med mindre aftensmaden er meget sen, er det nok også en go' ide med lidt natmad. Lidt magert protein og lidt kulhydrat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share