vægtøgning


lise
 Share

Recommended Posts

hejsa

Jeg skriver lige et par spørgsmål for min kæreste.....

Han er 193 høj og vejer 76 kg. Han vil meget gerne tage ca 6 kg på. Han spiser alt muligt og han tager ikke på. Han er ret træt af det, for han er meget spinkel.

Han træner ikke, for så taber han sig yderligere og så har han desuden ikke tid. Om sommere cykler han på arbejde ca 13 km hver vej. han er gammel"cykelrytter" så han gør det ret hurtigt og derfor er det vel også fedtforbrændende(?!)

Nå men har I nogle gode råd til hvordan han kan tage på??

Da han trænede drak han en protein shake inden træning. Må han godt tage sådan en shake om dagen selvom han ikke træner?

Jeg håber ikke det blev for rodet. Håber I kan hjælpe :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Det er muligt din kæreste TROR han spiser meget, og det er da også muligt han gør i forhold til hvad han plejer, men tager han ikke på spiser han bare ikke nok - længere er den bare ikke ;)

Det er naturligvis ærgeligt at han ikke har tid til at træne, da det eller ville hjælpe med til at hans eventuelle vægtstigning blev i form at øget muskelmasse.

Hvis han virkelig føler han bare spiser og spiser uden der sker noget, så må der strengere kontrol til. Få ham til at skrive alt ned der ryger indenbords og regn ud hvor meget han får hver dag i en uge. Hvis vægten ikke stiger efter 1-2 uger må der spises mere, planlæg f.eks. 300-500kcal ekstra om dagen. Hold kalorie- og vægtregnskab i en uge eller to mere og se om vægten nu flytter sig.

Trial and error simpelthen.

Konkrete råd til at få flere kalorier indenbords:

drik juice og mælk (f.eks.) i stedet for vand

pasta og ris er meget energitætte

lad være med at spise supermagert kød

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gi' MaxPower ret. Han spiser ikke nok - selv om han måske tror at han gør det.

Jeg havde nemlig samme problem da jeg startede med at træne. Er 192 og vejede dengang omkring 78-79 kg - ikke meget. I starten tog jeg faktisk kun 300-500g på i løbet af små 5 mdr., selv om at jeg spise mere og følte at jeg spiste meget. Men jeg blev ikke stærkere ej heller tungere, nok fordi at jeg næsten brugte mere energi når jeg trænede end jeg spiste ekstra. Men så efter et par gode råd tog jeg fat med at spise mere - MEGET mere :eatchicken: . Den første måned tog jeg 7 kg på :w00t: og med tiden er jeg kommet op på 97 kg - har været oppe på 104 kg, så nu er det det modsatte der er et problem :D

Kan ikke huske helt præcis hvad jeg spiste dengang for at tage på. Men specielt har skummetmælkskakao (istedet for vand), peanuts og det at putte revet ost på alt hjulpet mig med at tage på.

Han må godt snuppe et shake selvom at han ikke træner.

SPIS, SPIS og atter SPIS :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du kan skaffe nogle milde HASH tabeletter så vil han sikkert tage mere på i vægt. da det vil stimulere ham således at han 99% sikkert vil få lyst til mere sukkerinholdige genstande og derved forøge sit kalorie optag - dette er testet på aids & anoreksi Patienter.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: spøg til side (overstående er dog sandt)

En Steoide kur kunne også være en mulighed, har læst om en række personer der har benyttet dette ækle stof til at få de 4-10 kg extra de behøvede så inderligt i deres liv. men som ikke drømte om at arbejde for det.

Spis sundt Bulke eller ej og fortag dig noget som giver dig den extra (naturlige ) sult du behøver ++ .

Der er jo somsagt ret stor forskel på hvilke kilo vi snakker om.

Link to comment
Share on other sites

han vil gerne have noget fedt på kroppen. Han har ingenting. Og han har simpelthen ikke tid til træning. Han har fri kl 17 hver dag og så vil han gerne være sammen med vores søn, så træning er udelukket. Men mad(fed mad......)det skal der jo så åbenbart til. <_<

Link to comment
Share on other sites

Det var sgu' nogle mystiske råd, t4x4 :blink:

lise -> Man kan sagtens spise "sundt" og stadig spise for meget - og sundt er ikke lig med fedtfattigt. Men uanset hvad, hvis man spiser mere end man bruger og ikke træner, så vil det primært sætte sig som fedt. Med fedt er det bare en smule nemmere at nå det energioverskud, fordi fedt indeholder mere end dobbelt så meget energi som kulhydrat og protein (9kcal vs 4kcal pr gram)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share