Smerte i armen ved stræk


MaxPower
 Share

Recommended Posts

De sidste 3-4 dage har jeg haft et irriterende problem med venstre arm.

Jeg bemærkede vist første gang mandag morgen hvor det var på indersiden af overarmen, nærmest under biceps. Det giver en ubehagelig smerte når jeg har armen strakt over hovedet eller ud til siden. Det gør højre arm bestemt ikke.

Fra tirsdag eller onsdag kunne jeg også mærke det i underarmen.

Jeg kan selvfølgelig bare lade være med at få armen ud i de positioner, men det burde slet ikke gøre ondt overhovedet <_<

Til træningen tirsdag gav det ikke noget mærkbare problemer i øvelserne for bryst og skulder (bænkpres, rear laterals, laterals, front laterals, pullovers). Dog skal det siges at military pt er droppet fra mit skulderprogram pga lidt bøvl med højre albue (men det er en helt anden snak ;) )

Der ville det formentlig være lidt et problem.

Det var kun ved reverse incline crunch hvor jeg skal holde fast i ribben at det generede en smule, men ikke mere end at jeg kunne lave øvelsen.

Så hva' dælen ka' det være??? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

smerten/strækket mærkes tydeligst cirka midt på overarmen mellem skulder og albue, og tilsvarende cirka midt på underarmen mellem albue og håndled.

Det er for øvrigt også en smule trykømt begge steder.

Nu også i underamen :cry:

Du er da kommet ind i en uheldig stime MP....

Angående din overarm så passer det jo på en evt fiber :unsure: i coracobrachialis...

underarmen er jo et virvar af muskler, så der har jeg ik lige et forslag...

Devito

Link to comment
Share on other sites

Fra tirsdag eller onsdag kunne jeg også mærke det i underarmen.

Og jep, jeg er vist i en mindre heldig stime for tiden.

En ting er at finde ud af hvilke muskler det er, noget andet er at finde en årsag og løsning ;)

Det kan selvfølgelig blive hjulpet godt på vej, når man ved præcis hvor problemet er.

Link to comment
Share on other sites

En ting er at finde ud af hvilke muskler det er, noget andet er at finde en årsag og løsning ;)

klart, men nu var det lige det jeg kunne bidrage med ;)

Årsag: lyder mærkeligt, men som vi snakked om nok noget irritation ved hæftet(på overarmen)

Devito

Link to comment
Share on other sites

laush

så det bare mærkeligt at underarmen også er impliceret. er det også på "lillefingersiden" af underarmen du har ondt? Du skrev det var på indersiden af overarmen dvs. er det samme side på underarmen?

Det kan ik være den samme muskel, medmindre MP biceps hæfte sidder itroligt laaaaangt ude på underarmen :tongue:

MP er det på flexor eller ext. siden på undermen?

Devito

Link to comment
Share on other sites

Det kan ik være den samme muskel, medmindre MP biceps hæfte sidder itroligt laaaaangt ude på underarmen :tongue:

MP er det på flexor eller ext. siden på undermen?

Devito

Det kan jeg vist godt sige med sikkerhed at det gør det IKKE :lol:

Det går stort set i en lige linje ned af armen.

Det på underarmen vil jeg også sige sidder sådan midt imellem over og underside. Når min underarm er drejet så håndfladen vender lige op, så er den stribe der er trykøm også "øverst" på armen. Så det må blive inder/undersiden af underarmen.

Anatomi er ikke min helt stærke side :bigsmile: - til mit forsvar skal det siges at jeg heller ikke har haft anatomi, så det jeg har lært er mere eller mindre alt sammen fra exrx eller tilsvarende ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share