Følger du med i professionel Bodybuilding


MichaelEbeltoft
 Share

  

27 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Da jeg havde dyrket BB i et år begyndte jeg at interesserer for den professionelle del af sporten. Jeg har dog ikke selv intentioner om at være med.

Man kan vel sammenligne det med Formel 1:

Jeg ser formel 1 og følger med i alt sladderen, men personligt kører jeg bare i en Audi.

Jeg møder sjældent mennesker som rent faktisk følger med i den professionelle del af sporten. Er det bare fordi jeg møder de forkerte?

Af en eller anden grund kan jeg ikke selv komme til at stemme, men jeg ligger i kategorien som følger sporten på nært hold, dvs dagligt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg takker mange gange for alle roserne med hensyn til min ryg. Keep them coming :) Ha' i mente at billedet er 1 år gammelt, og det er kun gået fremad siden.

>>Cheat Freak

Gode rygøvelser siger du.

Her er mit ryg program som det ser ud i øjeblikket. Dette eksempel er fra min logbog fra sidste uge.

Dødløft:

2 sæt af 20 rep med 60 kg (opvarmning) derefter:

kg/rep 100/12 - 140/10 - 160/8 - 180/6 - 180/4 - 100/12

Standing Barbell Rows, med underhåndsgreb

60/12 - 80/10 - 100/6 - 100/6

Lat pulldown foran hovedet

80/10 - 80/10 - 80/10 - 80/10

Seated cable row

60/15 - 60/max out

Jeg varierer min rutine meget, alt efter om jeg føler mig stærk den pågældende dag. I dette eksempel følte jeg mig stærk og havde lyst til at løfte tungt.

Når jeg ikke har lyst til at løfte tungt, starter jeg som regel med en ro øvelse og udelader dødløft, eller bruger den som 3 eller 4 øvelse.

Link to comment
Share on other sites

Hvad er det der er så mystisk ved statistikken?

Vil de som stemmer "følger godt med", ikke lige lægge en besked. Det er altid fedt at have nogen at snakke med om Mr. Olympia, Arnold Classic, Ironman og the European Tour.

>>BLACKICE.

Dengang billedet er taget har jeg nok vejet ca 76 kg. Jeg vil få lavet et up to date billede når jeg har været på min næste diæt. Jeg har en bulkfase indtil 1 april. Derefter går jeg på diæt, så sidst i april vil jeg være bekendt at sætte et bilede ind som er up to date. Jeg ved godt at der er lang tid til, men man skal kunne se alle musklerne i ryggen, også teres minor. Det bliver ondt....

Link to comment
Share on other sites

hmm ja kender det. Ville også gerne sætte et billede op, men pt er jeg ikke helt stor nok, og ikke trimmet nok heller. Det er dog det mindste problem. Skal lige op og runde 85kg tror jeg. Der er lang vej igen. Glæder mig til at se det. Hvad har du i bryst mål PT?

Link to comment
Share on other sites

Nej jeg kan ikke henvise til billedet i fuld størrelse. Det ligger kun på min harddisk. Og lad være med at hænge jer så meget i det, det er jo et gammelt billede.

Voldsomt, tjaa i forhold til her i Ebeltoft er det voldsomt, bortset fra nogen af AS brugerne, men hvis du tog til USA er det ikke noget særligt.

Jeg tror at jeg vil sætte et billede ind af min overarm i stedet. Den ser ikke så "voldsom" ud. Det viser min arm for et år siden (jeg tog alle de her billeder dengang jeg købte et digital camera) hvor den var 41 cm.

>>Blackice

Mit brystmål kender jeg ikke pt, men jeg regner med at tage alle mine mål i næste uge og så komer de på min online log.

Skide være med hvor stor du er, hvis du synes du ser godt ud, så sæt da et billede af dig selv ind. Jeg kommer ihvertfald ikke efter dig med janteloven.

Link to comment
Share on other sites

Hmm trist.

Men ok det er fint nok. Jeg synes det så ok cool ud. Uanset om det er et gammet billede eller ej.

Jaja alt taget i betragtning så synes jeg da også at det er ok voldsomt. Selvfølgelig hvis man sammenligner sig med dem i USA som spiser AS som vi andre spiser tun så er det måske klart at man føler sig lidt lille.

Ok stor arm du har der. Er den ikke 41cm mere siden du siger sådan. Men er vidst "kun" 37 nu når den er på toppen. Håber at nærme mig de 40 i løbet af det her år.

Du må gerne lige få målt ja. Er lidt nysgerrig. Er nok mere BB`er end som så.

jaja ,meeeen uanset hvad så venter jeg med det billede til jeg selv synes det er ok. He

Det er Trods alt også nemmest med Arm og ryg, det mest utaknemmlige er trods alt bryst og ben synes jeg, her er det rigtig svært at få det Cuttede look.

Link to comment
Share on other sites

Kan man (hvis du vil vise det) se billedet i fuld størrelse et sted.. det ser fandme voldsomt ud...

Nogle af billederne bliver MEGET større hvis man højre-klikker på dem og vælger "view image" Det kan godt være de har fjernet det menupunkt i de sidste nye Internet Explorer men så må man kunne på en anden måde? Jeg kan i hvert fald i mozilla/netscape.

MichaelEbeltoft's arm bliver temmelig grande på min skærm når jeg siger "view image" - hehe.

Link to comment
Share on other sites

De viser desværre ikke pro BB i fjernsynet, kun på få amerikanske kanaler. DSF viser dog nogen gange lidt pro BB, de viste f.eks Mr Olympia fra 2000 et par måneder efter at det fandt sted. Det er fedt at se f.eks Dennis James som er motherfucker stor danse electric boogie, eller Shawn Ray opføre noget der minder om svanesøen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fulgte meget intenst med i pro bodybuilding indtil omkring det tidspunkt Yates trådte tilbage (det var nu ikke grunden). Jeg har stort set alle bodybuilder blade man kunne købe, fra 1992-1998. Jeg har været til træningsseminar med Dorian Yates, og været med som tilskuer til DM flere gange. Så min interesse for bodybuilding var rimelig stor, indtil jeg begyndte at interessere mig mere for styrkesporten. Jeg prøver dog stadigvæk at følge med, til en vis grad. Har f.eks lige købt Coleman´s video. Det er dog mest pga. de vægte han løfter. Jeg samler på alt som har med styrke at gøre.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

>>TJ

Nu må du snart få taget dig sammen til at få sat en personlig Avatar ind. Lad dog være med at lave en af din overarm, da det sikkert vil give mig mindreværdskomplekser. :) Hellere en hvor du dødløfter en million kg

Nu når du også har anskaffet dig Ronnie's nye video, ka' du så ikke fortælle mig om den kan måle sig med "Blood N' Guts". Jeg har som du sikkert ved Ronnie's video (begge to) men overvejer seriøst at købe Dorians. Har du forresten set billeder af Dorian for nylig. Han er nede på 215 pund, med en fedtprocent på 8-10 stykker. Det er sateme meget masse han har tabt på 4 år pretty scary.

Link to comment
Share on other sites

fair nok... jeg må nok krybe til Korset og indrømme jeg har læst mine Flex blade gennem tiden. Jeg gør det ikke så meget mere, da det tiltaler mig mindre og mindre. Det ideal, der er i bladene nu ligger så langt fra noget jeg nogensinde kan eller vil nå. Der er sgu langt fra en Lee Labrada og Porter Cottrell til de 300 punds monstre, der hopper rundt på Mr. O scenen for tiden. Det er stadigt fascinerende, men min  interesse ligger nu mere indenfor de rammer, hvor jeg selv har muligheder for at forbedre mig. Og rigtig BB'er bliver jeg sgu aldrig, selvom jeg gerne vil have mere hypertrofi.

Der er dog stadig BB'er idag, der er flotte at se på,  Milos Sacrev, selvom han vist havde lidt med noget olie i armen, Dareem Charles (han ser sej ud, når han poser) og andre af de lettere fyre viser nogen særdeles velbyggede kroppe frem. Flex var også virkelig flot, da han var bedst. Stadig freaky, men flot.

Dorian er skrumpet. Men han måtte også til at ændre noget, da hans krop ikke kunne holde så godt til den vilde træning mere (da Tricepsen gik, var det ved at være tydeligt, at det ikke var så "sundt" mere)

Det er fedt med alle jer der bruger personlige avatarer..Måske skulle jeg få taget et billede af mig med hansker og sandsæk :) Nu må vi se :)

venlig hilsen Blackmoore

Link to comment
Share on other sites

Michael> jeg synes faktisk at Yates video er LANGT mere hardcore end Coleman´s. Men det skyldes måske ikke så meget selve træning, som det skyldes andre ting. Jeg er vildt imponeret over Coleman´s styrke, men jeg synes det kommer til at virke lidt poppet i længden, når han render og siger "light weight babyyyy". Yates video er filmet i sort/hvid, han snakker stort set ikke i videoen, det er bare hardcore træning hele vejen igennem. Men bortset fra det, så minder videoerne meget om hinanden, idet det er ægte træning man ser. Jeg hader videoer som Lee Haney´s Mr. O workout video, hvor det er sådan noget seminar agtig træning, som jeg ikke kan bruge til en disse. Hvis du kan lide Coleman videoen, så vil du også kunne lide Yates videoen. Det er helt sikkert.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at det er forbandede morsomt når Ronnie siger "light weight babyyy", og det er ikke kun noget han gør fordi der er kamera på. Han gør det sgu hele tiden. Jeg har engang haft en kort email korrespondence med Brian Dobson (ejeren af MetroFlex gym, da jeg havde planer om at smutte forbi Arlington på den rejse jeg skulle havde været på gennem USA. Brian skrev at den Ronnie vi ser træne på videoen er nøjagtig den Ronnie som træner når kamrerarene er slukket. Så hvis Ronnies mantra er light weight baby, yep yep yep så lad det være sådan. Jeg sagde det selv nogen gange lige efter jeg havde købt hans første video, men det virkede sgu ikke for mig, jeg vejer stadig ikke 315 pund offseason.

>>Blackmore

Der er mange aspekter i prof BB. Det du læser i Flexbladene er korrekt vejledning, de udelader bare et aspekt, Doping. Men følger du alt det andet (kost, træning, restitution), vil du opnå det du har potentiale til, altså det dine gener tillader.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share