Min pige skal på slankekur hvad


Jcq
 Share

Recommended Posts

Hun har åbenbart besluttet sig for at hun vil strammes op permanenet og da jeg ved mindre om vægttab end de fleste kunne jeg godt bruge lidt feedback...

stats: 171/64, BF kender jeg ikke, hun har ingen rigtig erfaring med kondition.

mål: vægttab og "opstramning"

indtilvidere har hun afsat 3-5 gange om ugen med en halv times konditionstræning med højeste intensitet mulig samt 2 gange let styrketræning med basisøvelser

Men hvad med kostvanerne???

førhen har energien hovedsageligt bestået af kulhydrater, en del fedt og meget lidt protein.

Jeg har rådet hende til at skære ned på kulhydraterne og istedet indtage flere proteiner samt uændret fedt. Fordelt ud over dagen dog mere først på dagen og mindre sidst på dagen...

hvad siger i til det?

Link to comment
Share on other sites

Når jeg går på diæt plejer jeg at ændre energifordelingen i min mad fra 30/55/15 til 40/40/20 (protein/kulhydrater/fedt). Husk at det er energifordelingen og ikke gram fordelingen. 1 gram fedt indeholder jo over dobbelt så meget energi som 1 gram protein.

Nogle vigtige pointer:

- Sult ikke dig selv.

- Spis min 6 måltider om dagen, meget gerne flere for at holde forbrændingen høj.

- Sørg for at få noget fedt, da kroppen automatisk vil holde på det nuværende fedt hvis man fuldstændig udelukker fedt fra ens diæt. Ens led kan heller ikke tåle at man ikke spiser lidt fedt.

- Træn gerne på tom mave, men sørg for at få noget at spise lige efter træning.

- Lad være med at tro at resultaterne kommer efter en uge. På en ordentlig diæt taber man allerhøjst 5 kg om måneden.

Håber det hjalp lidt

Link to comment
Share on other sites

Læs den gode artikel der lige er kommet på MOL om at tabe sig med motion, der står det meste af hvad der er vær at vide om emnet.

Der er ingen grund til at holde tilbage på intensiteten i konditionstræningen - så længe motivationen kan bære det er der ikke grund til at holde igen hvis man ellers er ved normalt helbred.

Det med at træne med med på tom mave er blevet diskuteret før. Fysiologisk er det tvivlsomt om det er en god ide, jvf. tidligere diskussioner i dette fora - det er heller ikke særligt sjovt at gå sukkerkold, så det synes jeg er et mindre godt råd blandt Michael Ebeltofts ellers gode samling råd.

Link to comment
Share on other sites

Det første du skal gøre er at lave en kostplan til hende, denne skal indeholde ca. 1400-1600Kcal fordelt over seks måltider. En god idé er at hver andet "måltid" er maderstatningspulver eller f.eks 0.5L Cacaomælk (300Kcal).

Husk at der skal indtages rigligt med vand.

Derefter skal konditionstræningen planlægges, det er vigtigt at hun starter med at dyrke vægtløftning og da løber/stepper i min. 30 min... ikke omvendt.

Evt. kan hun dyrke konditionstræning på tom mave når hun vågner, idéen er at der ingen kulhydrater er i kroppen og denne derfor bliver tvunget til at bruge fedtdepoterne som energi kilde.

Efterfølgende er der div. kosttilskud som kan accelerere stofskiftet, ren (dvs. ingen planter) Ephedrin/Koffein/Asperin sætter stofskiftet op med 3%, Cytomel T3 med 17% og DNP med 50%... de to sidstnævnte kan nok ikke anbefales i hendes tilfælde. Udover disse stimulanser er det også en del andre kosttilskud som bla. forhindrer optagelsen af fedt, en udemærked blanding af disse forskellige planter finder du i Cuts-II fra prolab.

Link to comment
Share on other sites

Jo det er bedre at spise færre kulhydreter om aftenen end tidligt på dagen, da ens energibehov er lavere.

Drop måltidserstatningspulver, det er både dyrt og unødvendigt. Man er sulten ca 10 min efter man har "spist" det. Fokuser hellere på fiberrige grøntsager og magre proteinkilder.

Der står en del gode artikler om lavkulhydrat diæter og generelt vægttab på Flexonline.com, dem kan du altid se på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share