Program til pige


Lunk
 Share

Recommended Posts

Hejsa.. Tja. Min kæreste vil meget gerne træne lidt.. IKKE for muskler.. Men for at forbrænde fedt over det hele..

Så.. er der nogle Piger (evt drenge) som ligger inde med et program til piger? Så ville min kæreste blive meget glad.. Og selvfølgelig også mig..

Igen.. det må på ingen måder give stører muskler da hun i forvejen har lidt store muslker af en pige (af gymnastik)..

Takker på forhånd!

"evt link til noget hvis det er "

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige lavet det her til min kæreste så måske hun kunne bruge det.

Det er et FullBody Prog. Alle øvelser laves med "frie" vægte.

i må <--(rettelse :lol: ) gerne give lidt respons hvis i har nogle optimerings forslag :sneaky: .

Squat 3*6-8(ben)

Lounge 3*6-8(ben)

Bench Press inc. 3*8(bryst+/skuldre)

Bentover Row 3*8(ryg)

EZ curl 2* 8 –12(biceps)

Lying Triceps Extension 2*8(triceps)ellerDips 2*6-8

Mave/side 3*8/2*8

Lend 3*8

Edited by t4x4
Link to comment
Share on other sites

Konditionstræning?

3*8 sætte snickers ned og ikke spise den

3*8 spise grønt groft magert

3*8 piger må også spise protein ;)

Det var vist det...

Kcal forbrændingen ved vægttræningen er lav sammenlignet med konditinstræning så, ud og løbe en tur.

Vægttræning kan ikke punktslanke så det er vist ikke den form for træning hun har behov for..

ps.

t4*4 hvorfor skulle man ikke kunne øge masse af det program du foreslår? Det ser da ganske meget ud som et masse prg?

Edited by ptpoul
Link to comment
Share on other sites

Træning opstræmmer huden.. Det vil hun også gerne have.. Og ja.. det ser ud til at det program er til muskelmasse.. ud over at det er med "lette" vægte.. Men.. er det så også sikkert at det giver nogeT?? eller skal hun ikke op og lave en 20-25 reps af 3 set?? For at forbrænde lidt mere + udholdenhed..

Link to comment
Share on other sites

Piger har en del (faktisk meget) sværere med at tagemuskelmasse på end mænd.

Således kan de fleste piger give den fuld gas i et ganske normalt "mande-BB-program" uden at deres feminitet forsvinder (hvis man altså er af den opfattelse, at muskler på piger er ufeminint - hvilket mange på MOL ikke synes)

Link to comment
Share on other sites

First of all: Skal hun træne i et center eller hvordan ser det ud?

IKKE for muskler.. Men for at forbrænde fedt over det hele..
Igen.. det må på ingen måder give stører muskler da hun i forvejen har lidt store muslker af en pige (af gymnastik)..

som jarvig er inde på, så har kvinder sku en eller anden ide om at de bliver STORE så snart de har en håndvægt i hånden. Men de finder nok ud af svært det er at gaine muskelmasse når de først selv er igang.

Og Hvis man ikke er i kalorieoverskud, så er der jo "ikke noget der vokser alligevel.

2-3 sæt af 15rep i et full-body program + cardio er aldrig af vejen, men nu venter jeg lige på dit svar fra første spørgsmål.

DEvito

Link to comment
Share on other sites

hm.. pointen er at hun skal røre sig. Men det skal være med et program. Så. Jeg ville bare vide hvor mange Set+reps+kg hun skal tage.. Så kan jeg evt altid selv lave et kort program til hende..

Hun skal have til Lår, Bicep, tricep, Mave, Skrå mave, rykke og hofter.. Ik så meget i nakke/skuldre og læg. Læg er hun lidt ked over fordi den er så stor pga. gymnastik. så den skal hvert fald ikke trænes..

Så.. hvis i har nogle bud på Set+rep+kg så skriv gerne..

jeg ville mene 3-4 set á 25 reps med 0.5kg-2kg.. Eller er det helt hen i vejret?

Link to comment
Share on other sites

Hvis hun skal strammes op skal hend3s muskler jo lisom vokse. dette vil de gøre mere eller mindre alt efter antallet af trænings dage og program (sæt / reps).

Min kæreste ønsker heller ikke at få store muskler og især ikke ved skuldrene. Det er dog såen at piger "vokser" langsommere end os mænd og jeg ser derfor ikke noget problem i at hun træner med et program som før nævnte 2-3 gange om ugen.

hun kunne jo evt. sjippe 10-20 min tid før træning samt mindske sit kal. i det daglige.

Link to comment
Share on other sites

hm.. pointen er at hun skal røre sig. Men det skal være med et program. Så. Jeg ville bare vide hvor mange Set+reps+kg hun skal tage.. Så kan jeg evt altid selv lave et kort program til hende..

Hun skal have til Lår, Bicep, tricep, Mave, Skrå mave, rykke og hofter.. Ik så meget i nakke/skuldre og læg. Læg er hun lidt ked over fordi den er så stor pga. gymnastik. så den skal hvert fald ikke trænes..

Så.. hvis i har nogle bud på Set+rep+kg så skriv gerne..

jeg ville mene 3-4 set á 25 reps med 0.5kg-2kg.. Eller er det helt hen i vejret?

Hallo :unsure:

Er det så et håndvægt program du snakker om eller?

Link to comment
Share on other sites

Undskyd min frustrerede tone, men det er bare så frustrerende at man ikke er kommet videre endnu. Det er bae alt for mange myter der forsøges genoplivet her...

Hvad sker der her?!?!??!??!?!

Hvis hun skal have "strammet huden op" skal til kirugen!

Hvis det er fordi hun med 2fingre kan få fat i lidt for meget, så er det altså ikke hud!

Det er subcutant fedt (underhuds fedt). Fedt taber man IKKE mest effektivt ved at lave højreps vægttræning.

Hvis fedtprocenten skal ned handler det om kost som det altoverskyggende vigtigeste komponent.

Dernæst træning (for en lille pige der er bange for muskler -det er jo ofte set at man vågner op efter en dags træning og pludsligt har vokset uhæmmet fra dagen før -på trods af lavt kcal indtag og ufokuseret træning er det ikke usædvanligt at kvinder tager 5-10kg muskelmasse på over en nat!!!). Nå ikke -måske er det ikke så farligt at træne tungt som kvinde alligevel;)

Hvis frygten stadig er der for muskler, kan man jo vælge at konditionstræne. Gode lange konditionspas.

Jeg er meget interesseret i hvordan højreps vægttræning kan "stramme op" på noget som helst?

1

Højreps vægttræning brænder ikke et nævneværdigt antal kcal sammenlignet med konditionstræning.

2

Punktslankning eksisterer ikke andre steder en hos plastikkirugen. Der er lavet flere forsøg -ingen af dem har kunne påvise nogen form for lokalt fedttab, INGEN!

3

Højrepsvægttræning opbygger ikke nævneværdig mængde muskelmasse; så det bliver svært at få mere "strut på røven", eller hårdere mavemuskler den vej.

Fortæl mig hvad det er højrep vægttræningen så gør:confused: Jeg fatter ikke hvad det skulle være godt for?

Link to comment
Share on other sites

Når du laver flere reps løfter du for eks. din arm mere. Når du løfter en genstand på din krop flere gange forbrænder du noget i din krop. Det er vel. Kulhydrater. Fedt. Protein. hva ved jeg.. Jeg ved hvert fald bare at noget forbrænder du mere end hvis du laver tunge få reps..

Link to comment
Share on other sites

Få reps må blive opstramning hvis det overhovedet er muligt at opstramme den form du snakker om.

Mange reps giver mere masse hos det mandlige køn, mon ikke det er det samme hos det kvindelige.

- Men tror ikke du skal regne med at hun kan tabe sig 10kg ved at træne, det der hjælper hvis du skal tabe dig er hardcore løbetræning, step og cykel træning...

Mvh.

Casper

Link to comment
Share on other sites

Prøv at læse indenad:

Fedt taber man IKKE mest effektivt ved at lave højreps vægttræning.

Jeg går ud fra at du ikke skriver herind for at få råd til at træne ineffektiv træning ;)

Prøv at lytte til de råd der bliver givet, istedet for stædigt at holde fast i din (fejlagtige) idéer om hvad der virker.

Hvis det handler om at hun syntes vægttræning er sjovere end konditionstræning så bevares! Go ahead. En ting mange glemmer er at træningen også skal være sjov for at man overhovedet gider. Det er kun den træning vi laver der virker -banalt men vigtigt

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Undskyd min frustrerede tone, men det er bare så frustrerende at man ikke er kommet videre endnu. Det er bae alt for mange myter der forsøges genoplivet her...
Prøv at lytte til de råd der bliver givet, istedet for stædigt at holde fast i din (fejlagtige) idéer om hvad der virker

Jeg er 100% enige med ptpoul!

Rock'n Roll :strat:

SaintPauli

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share