Alkohol iforb. med vægttab


electrovoice
 Share

Recommended Posts

Jeg har søgt på MOL vedr. alkohols indvirkning på kroppen i forbindelse med diæt/vægttab. Der er tilsyneladende lidt blandede meninger om dette og det ser ud til, at det er nogen tid siden, at emnet sidst er blevet diskuteret. Jeg vil derfor høre, om der er "nyt under solen" eller om der skulle være nogen, som vil dele deres erfaringer?!?

Jeg er selv på diæt pt. og har skåret al alkohol i dagligdagen væk - her mener jeg dét glas rødvin jeg indimellem får til aftensmaden. Mit spørgsmål går derfor mere på, hvor meget en enkelt "bytur" ødelægger?...Jeg har hørt folk udtale, at de ikke har haft vægttab i 14 dage efter en bytur - kan det virkelig skyldes alkoholen alene?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er på kostomlægning, og jeg har valgt kun at drikke en dag om ugen og jeg drikker det alkohol jeg vil, og i de sidste to uger har jeg stadig tabt mig selv om jeg har drukket.

Jeg tror at hvis man er i energiunderskud og kun drikker en gang om ugen sker der ikke det store hvis man stadig husker og spise sundt og træner resten af ugen. :)

Link to comment
Share on other sites

Der går 12 gram alkohol på en genstand, og hvert gram alkohol svarer til 7 kcal, så pr genstand får man 84 kcal alene fra alkoholen. Det kan hurtigt blive til en del i det samlede regnskab, når man er på diæt.

Jeg har ingen anelse om alkohol generelt nedsætter forbrændingen. ;)

Link to comment
Share on other sites

Det siges ofte, at alkohol reducerer proteinsyntesen, hvilket betyder, at det ikke er smart at drikke på træningsdage.

Jeg ved ikke, hvor godt underbygget denne tese er, men her er i hvert fald et skummelt rotteforsøg, der konkluderer, at proteinsyntesen var reduceret med 23% en time efter alkoholindtaget og reduceret med 63% efter 24 timer.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...7&dopt=Abstract

Man kan jo lægge i det, hvad man vil. :lol:

Jeg forsøger dog at lægge træningsdage dagen før en eventuel druktur, selvom det jo ikke altid kan planlægges. :tongue:

Hvilket selvfølgelig intet har med en diæt at gøre. :blink:

Min fejl, skal nok lære at læse tråden ordentligt igennem før jeg svarer. :bblush:

Edited by Ugh Togoth
Link to comment
Share on other sites

Et godt forslag er bare at rette op på det i de løbende dage efter byturen....

Bare hold øje med hvor meget du ca. indtager af alkohol og lign (1 fl. vodka = 1457 kcal ca)...

Var ude og drikke i torsdags... indtog for lidt over 4000 kcal den dag, men selvom jeg gjorde dette, har jeg stadig præsteret at tabe 1,2 kg denne uge (vægten viste sådan cirka 1.5 kg mere end min vejning sidste mandag et par dage efter...)

Go for it :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share