Personlig træner


Dubai
 Share

Recommended Posts

Hej alle I kloge udøvere!

Det er en fornøjelse at bruge jeres site og at se hvor meget I hjælper hinanden.

Måske er turen nu kommet til mig:

Jeg bor i Dubai, i De Forenede Arabiske Emirater og har besluttet mig for at blive struktureret i min træning og få hjælp af en personlig træner. Målet er at tabe ca. 7 kilo. Mit problem er, at jeg ikke har det store overblik og ikke ved, hvad jeg skal kigge efter hos en personlig træner. Hvad skal jeg forvente mig af ham/hende, hvor tit skal vi mødes osv.

De personlige trænere hernede er hovedsaligt uddannede fra UK og US, så jeg er som sådan ikke bekymret for kvaliteten, men mere for hvad jeg skal være opmærksom på.

Det her lyder lidt rodet, men hvis nogen tror de kan dekode min besked, ville jeg blive glad for et par vise ord!

På forhånd mange tak!

Mette

Link to comment
Share on other sites

Hej Mette

Du skal se efter om de har en anerkendt uddannelse som personlig træner - få evt. en reference til en af vedkommendes "tidligere patienter" ... du kan også selv vurdere det ud fra en samtale i har indledningsvis (formoder jeg man har i Dubai også)

Du kan nok mærke om "kemien passer" temmeligt hurtigt, det er vigtigt, da man opnår et vist forhold til en sådan...

Hvor tit i mødes afhænger helt af hvad du har til hensigt - hvis du ikke kan træne uden at have en PT'er ved din side, så er det naturligvis oftere end hvis du skal bruge vedkommende til at "pudse formen af" og få lidt spark indimellem. PT'en har også selv en mening om, hvor tit det er nødvendigt at I træner... baseret på hvad du har udtrykt af mål ...

Jeg bruger selv en PT'er herhjemme i DK - og vi har en session ca. 1x om måneden .. Klart i starten oftere (hver 3. uge) ..Jeg kan godt træne selv, men jeg kan ikke finde ud af at presse mig selv lidt mere - så derfor ses vi så jeg kan få mere vægt på maskiner og variere mit program en smule...

Jeg kan klart anbefale en PT'er... kan henvise til min log, hvor du kan se hvad jeg har gjort.... :)

Good luck!!!

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Fist - det er jeg ikke helt enig i - det afhænger jo lidt af hvad målet er - og hvis man ikke selv kan motivere sig /holde sig selv til ilden og ikke er god nok til at planlægge ens træning, så man opnår det maximale, så er det vel ingen skade til at bruge en PT ?

- men ellers - ja, jeg ved ikke hvorfor man kommer ind i en tråd om slankepiller :( , for er der noget jeg er imod, er det sådan noget... jeg går efter "the hard long way" - tror den holder længere i længden ? :)

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Fist - det er jeg ikke helt enig i - det afhænger jo lidt af hvad målet er - og hvis man ikke selv kan motivere sig /holde sig selv til ilden og ikke er god nok til at planlægge ens træning, så man opnår det maximale, så er det vel ingen skade til at bruge en PT ?

Selvfølgelig er det ingen skade til. :)

Hvis man med tiden kan komme til at stå på egne ben, vil det dog være at fortrække. ;)

Link to comment
Share on other sites

Fist - der er vi til gengæld enige :lol: :lol:

Jeg regner da heller ikke med (håber ikke hedder det) at jeg skal beholde min PT for ever... men er det nødvendigt for at jeg forholder mig slank, ja, så gør jeg det.. det er jo ikke fordi jeg bruger mange timer med ham...

Jeg skal så sige, at jeg aldrig nogensinde havde nået mit mål (vundet mit væddemål) uden at have en PT'er ved min side...men det var også nogen flere kg end vores ven Dubai her skal tabe sig..

/Vivsen

Link to comment
Share on other sites

Herligt endnu en gang at se nogle gode svar! Tak til jer begge to!

Jeg er enig med jer i, at det ikke skal blive en sutteklud. Havde også tænkt mig en gang. hver 3. uge eller måned på længere sigt. Mit problem har indtil nu været, at jeg er usikker på, hvorvidt jeg gør de rigtige ting eller modarbejder mig selv i forhold til mit mål. Så hvad jeg føler, jeg behøver er et par pointers i den rigtige retning, så jeg VED, at hvis jeg holder programmet, sker der nogle ting.

Tak for jeres var. Vil ta' et kig på din log, Viv!

Mette

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share