Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Hej,

Tænkte jeg lige ville oprette en tråd for dem som har lidt lyst til at lukke noget galde ud over disco-tøsedrengene som findes i ethvert center. Vi kender vel alle de klassiske discipliner, hvor keglerne lige skal spille lidt smart overfor tøserne ved at køre lidt ekstra vægt på. - Og typisk er det jo folk som slet ikke kan noget når det kommer til stykket.

Derfor synes jeg vi skal prøve at få lavet en disco-top 5 over de mest nørdede smartass øvelser.

- Damn hvor er det irriterende at komme ned i centeret og se en flok smartass-kagearme sidde og spærre maskinerne. I går var en flok på 3 knægte (dvs de var egentlig ældre end mig) lige 1 øvelse foran mig det meste af tiden. De løftede totalt forkert (for så kunne de sætte mere vægt på) og havde kanon lange pauser mellem sættene, hvor de lige skulle snakke om hvor hårde de var. - Og tro mig, de var sgu ikke hårde, selvom den ene af dem tydeligvis havde fået sig lidt steroider.

Første nominerede:

Specielt deres Seated Rows var morsomme. De kørte op til 150 lbs, og var ved at dø på dem. Dels trak de med hele kroppen i stedet for at isolere rygmusklerne, og dels måtte de have 2 mand til at hjælpe dem med at trække, så den reelle belastning har været omkring 100 lbs. - Nu træner jeg selv med 150 lbs i korrekt form, så jeg kunne sagtens tage hele stakken hvis jeg trænede på deres måde, men hvad fanden nytter det.

Anden nominerede:

En anden klassiker er fritstående biceps curl. Fuck hvor ser det sjovt ud når de prøver at svinge en håndvægt som tydeligvis er 5-10 kg for tung til dem op. De får måske trænet ryg, skulder og mave, men biceps kommer sgu ikke meget på arbejde med den teknik. En af de afslørende ting er ofte at dem som kører med denne teknik ikke rigtig har nogen biceps at vise frem, mens nabomanden som kører øvelsen korrekt, ofte med mindre vægt tit har nogle ganske pæne overarme.

Tredje nominerede:

Bænkpres. Igen en klassiker for discofyrene. Denne er specielt morsom, idet de ofte starter med en vægt som de knap nok kan løfte 5 gange, og så får de ellers hjælp hele vejen igennem sættet. Ofte er deres spotter mere træt end dem selv efter sættet, fordi han har løftet halvdelen for dem. Og sjovt nok har de sjældent særlig meget på. Har tit set dem gå død allerede når de kommer op på 80-90 kg. - Husk lige at stangen naturligvis ikke stødes eksplosivt, og sænkes langsomt. - Nej, en ægte discodreng støder eksplosivt, og lader så stangen falde til den hviler på brystet, og så op igen.

Det var mine nominerede. Men jeg er sikker på at flere herinde har nogle gode eksempler også, så lad os endelig høre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tjaaa, du har jo nævnt klassiskerne; curl og bænkpres.

Mne jeg har en anden udgave. Det er dem der skal bruge smithstativet til alt, hvad der har med bryst og triceps at gøre. Har en gut på centeret som altid lige skal lave 4 forskellige brystøvelser i smith'en. Og så lige en skrå. Og så lige en skrå drejet en halvomgang osv. Ofte har han ligget og rodet med smithstativet før jeg træner og han er der stadig efter jeg har trænet. I hele den tid har den kun stået på bryst, skulder og triceps. 14 øvelser til hver af disse muskelgrupper. :lol:

Link to comment
Share on other sites

barbell curl i squatstativet

En af de mere tåbelige ting jeg har set var en lille splejs, der bruge vores eneste squat-stativ til barbell curl med 20kg stang og EN kransekage i hver ende, dvs i alt 22,5kg

De næste omhandler alle forskellige former for forced reps.

Bænkpres / row combo

Når diskopumper 1 kører så forced i bænkpres at diskopumper 2 får en helt god omgang rygtræning ud af det. Gerne kombineret med at røven letter mere og mere fra sædet. Hvis den excentriske del udføres eksplosivt, dvs stangen droppes til brystet eller man kun laver halve reps giver det ekstra stilpoint.

Pulldown tag-team

D1 laver træk til nakke imens D2 laver en kombination af pushdown eller stiffarm pulldown stående I SAMME KABELTÅRN. Men hey, så optager de da mindre plads.

Flyes doubleteam

Både D1 og D2 laver flyes, den ene "sidder" i maskinen, den anden står op. Efterhånden som sættet skrider frem bliver repsne mere og mere krampagtige og overkroppen kastes mere og mere frem. I starten hjælper D2 kun med de sidste cm for at få det sidste squeeeze, men det bliver så mere og mere.

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Flyes doubleteam

Både D1 og D2 laver flyes, den ene "sidder" i maskinen, den anden står op. Efterhånden som sættet skrider frem bliver repsne mere og mere krampagtige og overkroppen kastes mere og mere frem. I starten hjælper D2 kun med de sidste cm for at få det sidste squeeeze, men det bliver så mere og mere.

:bigsmile:

Jeps, det er SUPER klassisker :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

... og se en flok smartass-kagearme sidde og spærre maskinerne. I går var en flok på 3 knægte (dvs de var egentlig ældre end mig) lige 1 øvelse foran mig det meste af tiden.

.. og du var selv gennem hele maskinparken .. 1 øvelse efter "smartass-kagearmene" hele vejen... ?? :lol:

Hehehehe - det tænkte jeg også på! :D

Link to comment
Share on other sites

De ALLERMEST iriterende discopumpere er dem der er større og stærkere end mig.... 

Rommel

Præcis .. jeg kan undre mig til søvnløshed over, at de her gutter, der kun træner arme og bryst har nogle træstammer til ben? :blink:

Hr. Kirchebrandt

ok, dem har vi så ikke der hvor jeg træner. størrelsen på deres bentøj hænger som regel direkte sammen med om de træner ben eller ej, og der er nok ingen tvivl om at flere træner bryst end ben :)

Link to comment
Share on other sites

De ALLERMEST iriterende discopumpere er dem der er større og stærkere end mig.... 

Rommel

Jeg mente nu mest i de øvelser de rent faktisk kører, fx bænkpres og div. former for curl. Jeg tror nu nok jeg kan tage de fleste af dem ud i fx. squat.....I hope... ;)

Rommel

Link to comment
Share on other sites

- Damn hvor er det irriterende at komme ned i centeret og se en flok smartass-kagearme sidde og spærre maskinerne. I går var en flok på 3 knægte (dvs de var egentlig ældre end mig) lige 1 øvelse foran mig det meste af tiden. De løftede totalt forkert (for så kunne de sætte mere vægt på) og havde kanon lange pauser mellem sættene, hvor de lige skulle snakke om hvor hårde de var. - Og tro mig, de var sgu ikke hårde, selvom den ene af dem tydeligvis havde fået sig lidt steroider.
lange pauser kan da være godt nok, kommer da an på, hvad de træner efter. Hvordan kunne du "se" på dem, at de var på steroider?
Specielt deres Seated Rows var morsomme. De kørte op til 150 lbs, og var ved at dø på dem. Dels trak de med hele kroppen i stedet for at isolere rygmusklerne, og dels måtte de have 2 mand til at hjælpe dem med at trække, så den reelle belastning har været omkring 100 lbs. - Nu træner jeg selv med 150 lbs i korrekt form, så jeg kunne sagtens tage hele stakken hvis jeg trænede på deres måde, men hvad fanden nytter det.

man kan sagtens træne, hvor man trækker med hele kroppen ingen problemer med det. Og forced reps kan også være ganske udemærket at køre fra tid til anden.

En anden klassiker er fritstående biceps curl. Fuck hvor ser det sjovt ud når de prøver at svinge en håndvægt som tydeligvis er 5-10 kg for tung til dem op. De får måske trænet ryg, skulder og mave, men biceps kommer sgu ikke meget på arbejde med den teknik. En af de afslørende ting er ofte at dem som kører med denne teknik ikke rigtig har nogen biceps at vise frem, mens nabomanden som kører øvelsen korrekt, ofte med mindre vægt tit har nogle ganske pæne overarme.
igen, ingen problemer med at køre med tunge vægte i bicepscurls og selvfølgelig bliver biceps trænet selvom ryg og skuldre hjælper til. Det er jo ikke Jane Fonda træning vi laver.
Bænkpres. Igen en klassiker for discofyrene. Denne er specielt morsom, idet de ofte starter med en vægt som de knap nok kan løfte 5 gange, og så får de ellers hjælp hele vejen igennem sættet. Ofte er deres spotter mere træt end dem selv efter sættet, fordi han har løftet halvdelen for dem. Og sjovt nok har de sjældent særlig meget på. Har tit set dem gå død allerede når de kommer op på 80-90 kg. - Husk lige at stangen naturligvis ikke stødes eksplosivt, og sænkes langsomt. - Nej, en ægte discodreng støder eksplosivt, og lader så stangen falde til den hviler på brystet, og så op igen.

lyder ikke som diskopumpere, men som styrkeløftere. Lange pauser og fokus på pressedelen.

:tongue:

Link to comment
Share on other sites

Hovsa, havde der sneget sig en fornærmet discodreng ind i forummet ;-)

Kan godt se pointerne i dine svar, men jeg ved hvornår det ser rigtigt ud, og hvornår der er forkert. Og de her gutter kørte helt klart forkert.

Hvordan jeg kunne se at han var på steroider? Det kunne jeg som sådan heller ikke, andet end at jeg har set ham for 2 mdr siden, hvor han var MEGET mindre, og det program de kørte så ikke ud til at være revolutionerende på nogen måde. Derfor gætter jeg på at noget måtte have hjulpet det på vej.

Link to comment
Share on other sites

Kan godt se pointerne i dine svar, men jeg ved hvornår det ser rigtigt ud, og hvornår der er forkert. Og de her gutter kørte helt klart forkert.

Hvordan jeg kunne se at han var på steroider? Det kunne jeg som sådan heller ikke, andet end at jeg har set ham for 2 mdr siden, hvor han var MEGET mindre, og det program de kørte så ikke ud til at være revolutionerende på nogen måde. Derfor gætter jeg på at noget måtte have hjulpet det på vej.

Er for såvidt enig med dig - man kan som sådan træne på en hver tænkelig måde, men nogen gange er det bare forkert at se på. Det tror jeg også godt Basket ved.

Den med AS; jeg tager tit mig selv i at tænke det samme om forskellige typer i mit center - og det er jo fint nok - lige indtil den bliver vendt den anden vej. Det skete for mig i går, hvor jeg direkte blev spurgt om jeg havde næsen i tønden - og det er ikke fedt at vide andre muligvis tænker det om een (ved eftertanke tager jeg det som et kompliment, men alligevel). Pas derfor på med den slags gisninger. :)

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

sådan noget kan virkelig ikke hidse mig op. de har betalt de samme kontigent som jer og må da bruge de forskellige ting på lige fod med jer - at de så bruger dem anderledes en udstyret er tilsigtet kan vel være lige meget.

Baloo>

hvis du kunne se de lavede øvelsen forkert hvorfor hjalp du dem så ikke ? de tager 2 sec lige at forklarer dem hvordan den kan køres.

Link to comment
Share on other sites

Baloo>

hvis du kunne se de lavede øvelsen forkert hvorfor hjalp du dem så ikke ? de tager 2 sec lige at forklarer dem hvordan den kan køres.

Personligt siger jeg kun noget til folk hvis jeg bliver spurgt. Det andet har jeg opgivet. Folk vil jo åbenbart så gerne brænde sig selv helt ned med løftet røv og dårlig stil i fx bænkpres. Dem om det...... <_<

Rommel

Link to comment
Share on other sites

Det er rent faktisk dem som ved mest som skal raabe hojest naar man er oppe og traene.

Vi har bl.a. en med store instruktoer droemme som flyver rundt og snakker om inderste bryst og at i baenk behoeves man kun at koere den halvt ned, da resten ikke er noedvendigt :blink:

Ikke underligt at en del nye folk koerer med saa elendig form, samt ved saa lidt naar der er sadan nogen " Kloge hoveder " der fylder dem med lort.

Men kan godt genkende den med biceps curl i et power rack, istedet for at personen saa bare tog den stang der laa paa jorden og koerte med istedet, men naa nej saadan noget goer de ikke.

Personligt har jeg ikke saa meget mod at de tager tingene, men jeg kan sgu blive sur over naar de goer som i ovenstaende eksempel. Plus hvis de tager for lange pauser, ( her taenkes altsaa paa 10 minutter mellem hver saet, da der selvfoelgelig skal snakkes om biler i pausen ).

Har ogsaa for det meste opgivet at rette paa folk med mindre det da er total taabeligt det de laver, for det ender for det meste med at har man rettet dem en dag, saa kommer ( Ego Egon ) dagen efter og retter paa dem saa de kan loefte mere, f.eks. kunne det vaere at roeven skal saa langt op i vejret som muligt i baenk, samt at man kun skal tage en rep selv og de sidste 7 skal selvfoelgelig vaere forced reps.

Link to comment
Share on other sites

barbell curl i squatstativet

En af de mere tåbelige ting jeg har set var en lille splejs, der bruge vores eneste squat-stativ til barbell curl med 20kg stang og EN kransekage i hver ende, dvs i alt 22,5kg

Det er simpelthen SÅ irriterende når den slags sker.

I det center hvor jeg træner der er en hel række mindre stænger med vægt lige fra 20 kg og op til 60 kg. Men nej nej, de små prettyboys SKAL absolut køre deres bicepscurl i vores eneste squatstativ, og dermed tvinge os andre(som rent faktisk har lyst til at styrketræne) til at vente, bare fordi de gerne vil imponere Babs og Nutte.

Link to comment
Share on other sites

/Bellini

Ang. det med AS. Jeg er temmelig kraftig tilhænger af at få indført dopingkontrol på almindelige centre. I betragtning af at misbrug kan give nogen meget alvorlige konsekvenser, og at det at der færdes hormondyr i centrene måske også kan opfordre svage sjæle til at hoppe på vognen fordi de ser nogen tumper vokse kraftigt når de er på steroider. Kender selv nogen stykker som er lidt for glade for nåle, og det er sgu en ret latterligmåde at spille med sit helbred på.

En anden positiv effekt af dopingkontrol ville samtidig være at man kunne være fri for mistanker om doping. Der har været så meget snak om medlemsflugt som følge af dopingkontrol. Det tror jeg ikke på. Tværtimod tror jeg godt at nogle kunne finde på at vælge et center netop fordi det var garanteret dopingfrit.

Link to comment
Share on other sites

Hov, jeg glemte at svare på spørgsmålet omkring hvorfor jeg ikke retter andre:

Hvis jeg ser nogen som tydeligvis gør det forkert fordi de ikke ved bedre, så hjælper jeg dem gerne, forudsat jeg selv er helt sikker på hvordan øvelsen laves korrekt. Når disco snutterne står dernede plejer det jo at være ret tydeligt at de ikke har brug for hjælp, og de har uden tvivl også tidligere fået forklaret den rette teknik. - I sådan nogen tilfælde gider jeg sgu ikke rette på dem. - Jeg gider sgu ikke rende rundt og være bedrevidende, vil bare gerne kunne komme til maskinerne. Og det kan jeg ikke når discodan bruger kanon lang tid på at stå og snakke.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share