Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

Og dog bruges der af næsten alle enormt meget tid på at måle og veje og bitche og konkurrere om, hvor meget man selv tager og hvor lidt andre tager - på mol og i den virkelige verden.

Lidt dobbeltmoralsk?       

Dobbelmoralsk fra hvilken side? Det er vel en udemærket ting at veje og måle sine vægte og gå meget op i dette, specielt for en person som træner med det formål at blive stærkere! Og der så sammentidig er lidt konkurrence imellem kammeraterne på et hyggeligt plan i hvem der er stærkest er vel bare med til at øge motivationen! Hvis man ønsker at hoppe af "Hvem kan tage mest" racet så kan man jo bare gøre det!

Jeg synes bare ikke at det er den rigtigt indstilling at gå ind til sin træning med, at starte med at sige: "Det her har jeg let kunne løfte, og i gamle dage var jeg så og så stærk" til en iøvrigt fremmede person, som det egentligt raver en bjælde.

Hvis jeg vil hører hvor meget en gut kan / Eller har kunne tage i bænkpres så spørger jeg ham vel!

Man kommer bare ikke særligt langt hvis man lever i fortiden og kun lader fortidens præstationer tælle!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja ja, men det er jo helt fint.

Men med den ekstreme konkurrencementalitet på det her område OG de hyppige svinere om, hvor slappe andre er, der kan det ikke undre, at nogen har en apologetisk holdning til deres egen træning over for stærke fremmede.

Og så kan jeg ikke koge mere suppe på dén pølsepind! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jakke> misforstå mig ikke. Til trods for jeg ikke går så meget op i mærker, og hvad tøjet koster, så går jeg da bestemt op i at være nogenlunde anstændigt anklædt. Jeg kunne f.eks ikke finde på at rende rundt i de der klove-BB bukser i fritiden. Jeg går da også op i at tøjet skal være renvasket, at jeg selv skal være renvasket osv. Men når jeg er i centret, så er jeg da bedøvende ligeglad med hvad jeg har på (indenfor rimelighedens grænser). Jeg er da også ligeglad om mine bukser er nyvasket. Jeg er der for at lave et stykke arbejde. Ikke for at vise mig selv frem.

Thomas

Så er vi i bund og grund nok ikke så uenige allevel Thomas....

Som jeg tidligere har pointeret, så ER træningen det primære når jeg tager ned i centret. At tage hjem uden at være helt tilfreds med min indsats, er mig en utopisk tanke.

I morges f.eks. havde jeg et godt grin på i omklædningen. Jeg kunne ikke få sat håret færdig med voksen, fordi min arm syrede for meget efter biceps træningen! Det var dejligt :) Men når min mening om træningen så er fuldstændigt statet, er det så vi er helt forskellige. Fordi at lave en skidt træning er mig en lige så utopisk tanke som at møde op i noget laset/slidt/gammel/kikset tøj - sådan er jeg bare...!

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Enig, det ene udelukker ikke det andet.

Og i træningscenteret er udseendet lige så vigtigt end andre steder,

hvor jeg møder andre.

Og vi ved jo at de andre kigger.

Også dem, der i denne tråd siger de er ligeglade, og ikke vil indrømme det,

men alligevel skriver flest indlæg om det.

Det er fair nok du udtaler dig på egne vegne Honning men lad dog for guds skyld være med at ligge ordene i munden på os andre... det kan godt være folk kigger men selvom det i din verden kan være svært at begribe så findes der faktisk mennesker der er ligeglade med hvad andre mennesker tænker om dem... og lur om det ikke også er de mennesker der hviler mest i sig selv ;)

Hele tråden handler om, at I ikke er ligeglade med andre, dog ikke så

meget udseendet, men træningsformen, men stadig har næsten alle i tråden

en mening om de andre i centeret.

Og den er ikke specielt positiv.

Det må jeg blankt sige nej til.

Ligemeget om jeg skal i centret, byen, på arbejde eller ud og handle er det altid velovervejet hvad jeg har på! Ville ikke drømme om at have det på en anden måde!

Tænk jeg kunne ikke drømme om at have det sådan men sådan er vi så forskellige... der skal være plads til alle... og dog må det da alligevel et eller andet sted være belastende hele tiden at skulle tage stilling til hvad mon er "godt nok" i relation til sine medmennesker... kan du ikke bare være dig selv og være ligeglad med resten?

Ja, jeg forsøger at gøre opmærksom på, at der skal være plads til alle, men det er jeg ikke så god til.

Og det ligger da i titlen Død over Diskodrengene... at dem, der bakker op om det ikke mener der skal være plads til alle...

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes bare ikke at det er den rigtigt indstilling at gå ind til sin træning med, at starte med at sige: "Det her har jeg let kunne løfte, og i gamle dage var jeg så og så stærk" til en iøvrigt fremmede person, som det egentligt raver en bjælde.

Hvis jeg vil hører hvor meget en gut kan / Eller har kunne tage i bænkpres så spørger jeg ham vel!

Man kommer bare ikke særligt langt hvis man lever i fortiden og kun lader fortidens præstationer tælle!

Hvad er der galt med smal talk??

Os halv gamle kan da godt li at belære de unge, om den gang alle havde 55 cm i over arm, det var den gang vi løftet 180 kg i bænk, 250 kg i død løft og 390 kg i quart….. ;)

Link to comment
Share on other sites

NU HAR JEG DET Thomas, en måde at forklare det på:

Hvor du går op i hvor meget vægt du har på, går jeg op i hvad jeg har på. Fælles for os er at vi vil ende op med den optimale træning for dagen!

Rigtigt?

For lige at forklare. Jeg er rimeligt græsk/katolsk med hvor meget vægt der er på. Når bare følelsen i musklen er rigtig - så er jeg glad og tilfreds. Om jeg bænker 50 eller 100? Jeg har ikke engang prøvet, for mig er det bare et tal. Det er følelsen træningen giver i krop og sind samt hvordan det ser ud i spejlet der har betydning for mig!

Jakkedrengen :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Jakkedrengen:

For god ordens skyld, du må mene skatertøj Morten? Hiphop tøj var i 90'erne, sammen med hiphop dans og alt det

Nej..mener skam hip-hop tøj! Folk der ikke ved noget om denne kultur kalder en gut i store bukser for en skater, med skatertøj...problemet er bare, hvad så hvis han ikke skater? - og desuden købes disse klæder ikke i en butik for skatere!! Kender selv ejerne bag en sådan butik i min by!! og de kalder det også fpr hip-hop tøj, da det ikke har noget at gøre med skating, og det er ikke designet til at skate i..det er hip-hop tøj- men skæres tit over en kam af folk der ikke har kendskab til kulturen, som værende det såkaldte 'skatertøj'!!

Mvh Morten!

Link to comment
Share on other sites

Ok der er vist lidt forskel her på meningerne.

Jeg kan sagtens bliver lidt muggen hvis jeg ikke har min ynglings ryg-trøje med, eller mine gode shorts til bentræningen, eller min bryst-skulder-trøje på - jeg plejer at have tøj med til det pas jeg træner, så jeg kan følge lidt med i hvordan der arbejdes og hvordan det overall hænger sammen.

Og det er altså ikke "smart" tøj - det er tøj hvor jeg kan se de muskelgrupper jeg kører den dag, det er primært almindeligt nike tøj - uden at være fancy på nogen måde; det er trods alt bare træningstøj - og selvom jeg ved der er mode i sportstøj, er det noget der er gået min næse forbi.

Men jeg kunne aldrig finde på at træne i tøj der ikke er vasket fra sidste gang, og gider heller ikke lugte af gnu til træning.

Men de typer jeg taler om er de typer som næsten klæder sig ud til en stor bytur, som har finere tøj på end når jeg skal ud og give den gas - der synes jeg der er en klar tildens til en attitude, som sammen med tøjet lige er i overkanten for mit vedkommende.

Vel bliver man set, og vel møder man mennesker - men jeg har set lidt for mange af den type, hvor det ikke kun er tøjet det drejer sig om - det er også lige alt andet hvor stilen skal holde.

Og stilen den knækker hvis du ligger og presser tungt, med blodskulte øjne, og fråde om munden - hvorfor nogle af disse typer så også UNDGÅR denne type træning - hvilket giver det et præg af den lalle-træning jeg nævnte.

Og fint nok man vil være præsentabel, og fint nok man kommer i et center for at blive set, og fint nok hvis formålet er at score damer - men det er bare ikke den type som JEG gider omgåes - og det har jo mere noget at gøre med hvor meget de brænder for træningen, fremfor hvilket tøj de har på.

Så egentlig er tøjstilen underordnet - sålænge træningstilen & gejsten for sporten matcher min egen - hvis man er mere interreseret i at håret skal sidde godt, og man ikke skal svine sine dyre bukser til, eller svede for meget - så svinger vi bare ikke på det sportsmæssige plan.

Link to comment
Share on other sites

Ok der er vist lidt forskel her på meningerne.

Jeg kan sagtens bliver lidt muggen hvis jeg ikke har min ynglings ryg-trøje med, eller mine gode shorts til bentræningen, eller min bryst-skulder-trøje på - jeg plejer at have tøj med til det pas jeg træner, så jeg kan følge lidt med i hvordan der arbejdes og hvordan det overall hænger sammen.

Og det er altså ikke "smart" tøj - det er tøj hvor jeg kan se de muskelgrupper jeg kører den dag, det er primært almindeligt nike tøj - uden at være fancy på nogen måde; det er trods alt bare træningstøj - og selvom jeg ved der er mode i sportstøj, er det noget der er gået min næse forbi.

Men jeg kunne aldrig finde på at træne i tøj der ikke er vasket fra sidste gang, og gider heller ikke lugte af gnu til træning.

God stil
Men de typer jeg taler om er de typer som næsten klæder sig ud til en stor bytur, som har finere tøj på end når jeg skal ud og give den gas - der synes jeg der er en klar tildens til en attitude, som sammen med tøjet lige er i overkanten for mit vedkommende.

Vel bliver man set, og vel møder man mennesker - men jeg har set lidt for mange af den type, hvor det ikke kun er tøjet det drejer sig om - det er også lige alt andet hvor stilen skal holde.

Dem har jeg vist aldreig set, måske fordi jeg ikke kommer i centrene inde i byen.
Og stilen den knækker hvis du ligger og presser tungt, med blodskulte øjne, og fråde om munden - hvorfor nogle af disse typer så også UNDGÅR denne type træning - hvilket giver det et præg af den lalle-træning jeg nævnte.

Og fint nok man vil være præsentabel, og fint nok man kommer i et center for at blive set, og fint nok hvis formålet er at score damer - men det er bare ikke den type som JEG gider omgåes - og det har jo mere noget at gøre med hvor meget de brænder for træningen, fremfor hvilket tøj de har på.

Enig, men måske ikke så enig, at jeg ikke vil omgås dem.
Så egentlig er tøjstilen underordnet - sålænge træningstilen & gejsten for sporten matcher min egen - hvis man er mere interreseret i at håret skal sidde godt, og man ikke skal svine sine dyre bukser til, eller svede for meget - så svinger vi bare ikke på det sportsmæssige plan.
Regulerer det ikke sig selv, for hvis de ikke brænder for træningen, bliver de vel ikke ved med at komme ?

Iøvrigt et rigtig godt indlæg, FittSmoker.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Og fint nok man vil være præsentabel, og fint nok man kommer i et center for at blive set, og fint nok hvis formålet er at score damer - men det er bare ikke den type som JEG gider omgåes - og det har jo mere noget at gøre med hvor meget de brænder for træningen, fremfor hvilket tøj de har på.

Hov hov, har du ikke selv lavet lidt scoringer i centeret... :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Fitts har opgivet damerne og er blevet styrkesviiiiin... :lol:

Jeg syns alt det med hår og tøj er ret lige meget. Jeg går altid i de samme sorte træningsbukser og en t-shirt fra 1997 med et stort hul under det ene ærme, og det har jeg det fint med. :)

Det er vigtigere for mig, om folk er sympatiske og ukrukkede.

Link to comment
Share on other sites

MDK> Nu har du vist heller ikke så meget hår at gå op i B)

(FittSmoker @ 13. Feb 2004, 01:42)

Så egentlig er tøjstilen underordnet - sålænge træningstilen & gejsten for sporten matcher min egen - hvis man er mere interreseret i at håret skal sidde godt, og man ikke skal svine sine dyre bukser til, eller svede for meget - så svinger vi bare ikke på det sportsmæssige plan.

Regulerer det ikke sig selv, for hvis de ikke brænder for træningen, bliver de vel ikke ved med at komme ?

Iøvrigt et rigtig godt indlæg, FittSmoker.

Ikke, hvis de kun kommer for at blive set og i øvrigt snakke med kammersjukkerne.

Det fjollede i denne tråd er jo (med hensyn til træningen) at de fleste, som rakker ned på folk, som træner underligt og "useriøst" selv trænede på samme måde engang.

Link to comment
Share on other sites

Men med den ekstreme konkurrencementalitet på det her område OG de hyppige svinere om, hvor slappe andre er, der kan det ikke undre, at nogen har en apologetisk holdning til deres egen træning over for stærke fremmede.

Og så kan jeg ikke koge mere suppe på dén pølsepind! :lol:

Men det kan jeg ;)

Jeg kan slet ikke følge dig her.

Klart at styrkeløft og bodybuilding er konkurrencer (for nogle), men du konkurrere altid 100% imod dig selv og bliver så sammenlignet med andre en gang i mellem for at der skal være noget sport i det. ;)

Svinere???

Er der noget jeg har misset eller hvad? Jeg kan ikke mindes jeg nogensinde har set eller hørt noget blive svinet eller talt ned til fordi de ikke løftede mere en de nu kunne, hverken her eller IRL.

Der er naturligvis en masse "gensidige" drillerier, som alle involverede parter er indforstået med og det er blot med til at øge motivationen, tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

Du siger "drillerier", jeg siger "sviner". Netop. Der blir drillet. Ofte godmodigt ja, men du skal altså være døv og blæind, hvis du ikke kan opfatte, at der også ligger selvhævdelse i det.

Det er da klart, at hvis du overhører folk i bænkklasse 200+ kilo tjatte til hinanden om, hvor slappe den anden er, så vil en ganske alm. person føle, der er behov for at undskylde, vedkommende ikke er nået så langt.

Men for lidt og for meget ... det kan selvfølgelig godt blive belastende at høre på folk, som slet ikke har respekt for deres præstationer.

Det med kun at kæmpe mod sig selv ... det er sådan en idealforestilling om sporten, som ikke har ret meget med virkeligheden for flertallet at gøre.

Link to comment
Share on other sites

Du siger "drillerier", jeg siger "sviner". Netop. Der blir drillet.

Jeg mener der er STOR forskel ;)

Netop i tanken bag drilleriet og måden man forventer den bliver modtaget på.

Det er da klart, at hvis du overhører folk i bænkklasse 200+ kilo tjatte til hinanden om, hvor slappe den anden er, så vil en ganske alm. person føle, der er behov for at undskylde, vedkommende ikke er nået så langt.

Måske, hvis man lytter uden at tage højde for sarkastiske undertoner, kontekst mm. Hvis den ganske almindelige person har trænet en brøkdel af vores to imaginære bænkpresmonstre, har langt mindre ambitioner, mindre tid til dedikeret træning, kost osv, så finder jeg det meget underligt hvis man alligevel sammenligner sig.

Det er da også lidt pudsigt at læse når f.eks. TJ kører dynamisk dødløft/bænkpres eller whatever med mere end mit max, men igen vores situation og baggrund er meget forskellig.

Link to comment
Share on other sites

Hørt Maxpower.

Det er sgu fair nok at have en mening om det her, og eftersom det her ikke er en balletskole gør det vel heller ikke noget at tonen er som den er. Igen, jeg kan ikke nogen steder se nogen overdrevne trusler osv. - Discodrengenen, som jo var hvad denne tråd startede om har fået nogen klaps over nakken, og har svaret igen. Det er jo fint nok. Og egentlig har diskussionen vel også givet nogen mulighed for at give svar på tiltale.

Kig lige på hvor mange svar der er på tråden, og hvor mange som har læst den. Det tyder jo på at der er mange som har en mening om det her, og så er det jo netop perfekt at kunne komme frem med den.

Jeg er stadig lige irriteret over at se disco-dan stå og spille smart, men nu er jeg i det mindste irriteret på et højere plan (og for dem som ikke fatter den sætning; så betyder den at jeg har fattet at der er nuancer mellem disco-typerne). Min grundlæggende holdning er stadig at nogen typer bare er for meget. Og indrømmet, den anden ekstrem, 200+ kg bænkerne kan også være for meget, men jeg kan nu engang bedre indentificere mig med dem, også selvom jeg kun bænker det halve. Jeg har respekt for dem som giver sig 100%, om de så tager 20 eller 200 kg. Sådan er det.

Men for mig har det i øvrigt været en rigtig god tråd indtil videre. Jeg er ret ny herinde, og det har været fint lige at se hvem man er enig med, og hvem man slet ikke er enig med. - Men jeg synes sgu alle har nogle fornuftige ting at sige, også selvom jeg mener de er forkerte.

Link to comment
Share on other sites

Kogere videre......

MaxP << Man kan jo kun kende konteksten, når man kender folkene bag.

En parallel: Mon ikke de fleste blir intimideret af en hob rockere? Men de kunne jo være ganske flinke og nede på jorden. Men sådan ser man jo ikke umiddelbart på det.

Folk, der braldrer, lægger stilen. Alle de her fine sarkastiske, ironiske osv. kontekster har man ikke umiddelbart mulighed for at læse uden at kende folk godt.

Og det er a plain fact at langt de fleste går og puster sig en anelse op, når de træner. Sikkert også for at psyche sig selv. Det lægger en stil. Men kan få alle til at sige de respekterer hvad som helst, så længe folk kæmper for det. Det er, når folk vil være sympatiske. Men den stil de fem minutter senere lægger for dagen kan være en helt anden.

Og jeg tror også, det er et faktum, at de fleste ikke kun kæmper mod sig selv - de har en uudtalt konkurrence kørende med de andre, der træner. Kom ikke og sig, der ikke er show off over det!

-------

Det afgørende må være, hvilken type, man er. Ikke hvordan man ser ud eller hvilken frisure, man har. Det, og så at man kan se, vedkommende ikke bare træner ud i det blå fuldstændigt planløst.

Jeg har svært ved at forstå, man har trang til at identificere sig med enten de moderigtige, de tonstunge styrkesvin eller hvem det nu er. I sidste ende må det handle om personality. Der er da ikke noget mere ynkeligt end dem, der tror, de selv virker sejere og stærkere ved at være hang-arounds for de virkeligt store. Om dem tænker jeg: no personality.

Link to comment
Share on other sites

En parallel: Mon ikke de fleste blir intimideret af en hob rockere? Men de kunne jo være ganske flinke og nede på jorden. Men sådan ser man jo ikke umiddelbart på det.
øhh, jeg har noget svært ved at se parallellen ;)

Alle eliteidrætsudøvere jagter hundrededele, millimeter, kg eller hvad det nu måtte være. Og nogle joker sikkert mere end andre om deres jagt.

Hvis du tilfældigvis trænede i samme svømmehal som Mette Jacobsen ville du vel heller ikke undskylde dit tempo og sige at du har svømmet hurtigere, da du for 48-tyvende gange bliver ovarhalet. At hun så højst sandsynligt ville have sin helt egen bane er irrelevant for eksemplet.

Det er vel det samme som vores 60kg ven der bænker med de to styrkemonstre. :)

Og det er a plain fact at langt de fleste går og puster sig en anelse op, når de træner.

Tjaa, det er så din opfattelse. Der hvor jeg træner er det et fåtal.

Og jeg tror også, det er et faktum, at de fleste ikke kun kæmper mod sig selv - de har en uudtalt konkurrence kørende med de andre, der træner. Kom ikke og sig, der ikke er show off over det!

Igen, jeg tror det er meget forskelligt fra person til person. Nogle har mere behov for at måle og sammenligne sig ift andre.

Link to comment
Share on other sites

Klap lige hesten MDK.

Har du ikke lige en tendens til at overanalysere tingene lidt. Du kan sgu ikke komme og påstå at du ikke identificerer dig med andre. - Det gør alle, men det er ikke alle som derfor går rundt og er hangarounds osv. - Og det var absolut heller ikke det jeg sagde i min kommentar. Det jeg sagde var bare at jeg har lettere ved at sætte mig ind i tankegangen hos dem der presser sig max end hos dem som bare spiller smart. - Du har så, gætter jeg på, lettere ved at identificere dig med dem som tager det hele lidt afslappet. Det er jo også en gruppe, så på et eller andet plan vil du sgu altid have nogen som tænker som dig selv.

Og nej, dette var ikke en sviner, blot en kommentar til din bemærkning.

Link to comment
Share on other sites

MaxP << Parallellen med rockerne er, at en almindelig person som hovedregel vil føle sig en smule intimideret af den gruppe, der udstråler større styrke. Det er dem, der sætter dagsordenen. Det er så ligemeget, hvordan de er skruet sammen i hovedet - pointen er, hvordan man som alm. motionist eller whatever opfatter dem, der kæfter op, larmer, ser store ud, er store.

Det er da indlysende, at man puster sig op, når man træner! Nogle kalder det at psyche sig selv. Man skal da på en eller anden måde ha adrenalinet til at flyde. Du mæ træne et meget sært sted, hvis alle tusser helt musestille rundt uden at sige et pip, uden at larme det mindste, uden at ha konkurrencer kørende ... Er det et alderdomshjem? :lol: Der er da ofte en godmodig kamp mellem dem, der kender hinanden og træner. Man sviner hinanden lidt til - TJ sviner endda sin eleiko stang til. Helt normalt i grunden. :bigsmile:

Jeg tror, du ikke kan se det, men kun kan se det ved dem, der puster sig ekstremt op. Men faktum er, at langt de fleste puster sig op på den ene eller anden måde. Ikke nødvendigvis for at intimidere de andre (det sker vel i de færreste tilfælde), men for at få blodet til at rulle.

Hvis jeg sku svømme ved siden at Mette Jacobsen, så er det ikke helt utænkeligt, jeg ville joke lidt rundt med min egen langsomhed. Det er da en meget menneskelig refleks. Jeg kan slet ikke se, det er kontroversielt.

Men nu koger vi meget suppe ... jeg tror ikke, Onkel Troels fik sin dag ødelagt, fordi ham fyren jokede lidt rundt med, at han ikke ku løfte så meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share