Død over discodrengene!!!


Stryger2
 Share

Recommended Posts

  • Replies 211
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeg indgiver hermed en formel klage over den forstående tone, som visse deltagere er begyndt at give denne tråd. Det er helt upassende og fuldstændig i strid med både overskrift og indhold i tråden!

Det er da utroligt, at man ikke kan få lov til at have en hadetråd i fred, uden at der straks skal dukke nogen forstående fredsapostle op og ødelægge det hele for alle os andre, som bare er sundt agressive og almindeligt menneskeligt negative. Det er trådkapring, er det! Og det må stoppes! Hvis dette griber om sig, bliver det jo ikke til at føre en unuanceret og fordomsfuld diskussion her på MOL mere. Så kan vi lige få banket disse fredselskende hippier tilbage i folden! MOOOOOOOOD!

Hva saten, en komiker mere på MOL??? <_<

Link to comment
Share on other sites

:lol: "det er TJ's skyld".....

Her er det da på sin plads at uddele en tudekiks.

Læs dog nogle af begrundelserne istedet for - MDK kom med et ganske glimrende indlæg om hvad det drejer sig om.

Typen:

Jesper T og Pickles> Nemlig! Det er ufatteligt at man skal være så hardcore og hulemandsagtig som muligt for at træne rigtigt.

Det skal "man" vel heller ikke ? der er forskellige holdninger & forskellige mål - og opnår man sit mål med den træning man kører til daglig, så er det jo bare fjong.

At vi så hver især har sværere ved at identificere os med nogle typer/mål fremfor andre, er vel bare noget som man skal acceptere - men lad da være med at at føle dig forurettet over det.

Verden er IKKE delt op i hulemand og diskopumper - der er altså mange nuancer imellem disse to yderpunkten.

Pickles:

Kan vi blive enige om, at vi træner fordi vi kan lide det?

Vi træner som vi vil, af forskellige grunde og med forskellige mål. Hvorfor blande os, og gøre grin med andres træning?

Jo, og sådan forholder det sig vel også i praksis.

Edited by FittSmoker
Link to comment
Share on other sites

Jeg vil gerne melde mig i hulemændenes lejr :)

For mit vedkommende har det noget at gøre med det adrenalin rush mdk er inde på. Jeg skal have hidset mig lidt op for at løfte tungt, og ja, det kan jeg da godt lide at vise frem (det sidste, ikke min ophidselse). Først i centret og så hjem på MOL og sole mig de små discopumpende pencilnecks beundring :)

Link to comment
Share on other sites

Det skal "man" vel heller ikke ? der er forskellige holdninger & forskellige mål - og opnår man sit mål med den træning man kører til daglig, så er det jo bare fjong.

Tror du misforstod mit indlæg. Det var ironi! Det du skriver er netop det jeg mener!

Hvis man opnår SIT mål med SIN træning er det jo bare fedt.

Ifølge hulemændene "skal" man træne efter deres forskrifter (squat, dødløft osv.) for at træne "korrekt" og det er jo netop her hulemændene er galt på den. De kan jo være ligeglade.

Jeg var i et andet center i dag og der skal jeg sgu love for at der var "diskopumpere". Da jeg begyndte at squatte gik hele centret pludselig i stå og folk stod bare og måbede. selvom "hulemændene" mener at det er dovenskab og dumt ikke at træne ben så er "diskopumperne" egentlig ret ligeglad tror jeg -og det burde hulemændene også være. Fred med det!

Link to comment
Share on other sites

Jamen det handler ikke altid om, at hulemændende, dvs åbenbart sige folk der bl.a. squatter og dødløfter, blander sig for at understrege hvor kloge vi selv er, og hvor rigtigt vi gør det.

Mit hjerte kan bløde, når jeg ser en ung teen age gut, der træner uproduktivt, fordi han ikke ved bedre. Det synes jeg sku er synd og spild af tid.

Et eksempel var en ung gut, der tilsyneladende trænede i et par timer hver gang, og som helt klart ikke havde nok at vise for det. Jeg spurgte ham så om han fulgte et specielt program. Han hev så et program frem han havde fået af en f###### instruktør i OBBC ved navn Lars. Han startede og sluttede hver gang med mave, og trænede derudover på et tredages split, hvor han bl.a. lavede 16 f###### sæt for brystet. Han havde for fanden lige startet med at træne!!??

Her har vi altså en fyr, der udefra kunne diagnosticeres som "discopumper"

Jeg blev meget vred, for denne unge fyr på ca 20 brugte over 10 timer ugentligt på et program han ikke havde skyggen af en chance for at gro på. En ung lærling, som er smadret når han kommer hjem fra både arbejde OG træning. Han skulle efter min meninmg bruge to-3 gange 4-5 kvarter om ugen på træning og resten af tiden på at være sammen med venner og jagte tøser. Det sagde jeg til ham uden omsvøb og han kunne godt se min pointe, så sådan et program fik han. Ved ikke om han blev ved med at træne, har ikke set ham længe, men han spildte ihvert fald mindre tid mens han var der end han ellers ville have gjort.

Jeg tror grunden til at vi er så ihærdige er, at vi tror at alle i en træningssal er der for at få resultater, og de øvelser vi anbefaler giver de bedste resultater med den mindst mulige mængde træning. At forsøge at overtale folk til at lave det, der virker bedst, er vel ikke noget vi decideret kan klandres for. Hvis man omvender en, er det ikke spildt arbejde.

Link to comment
Share on other sites

Det er som oftest diskopumperne der ikke har en seriøs tilgang til træningen.

De steder hvor diskopumpere er overrepræsenteret har motioncentret næsten overtaget den samme funktion som et dating-bureau. Det gælder om at vise sig frem, og folk har tit meget travlt med at iagtage hinanden og hvem der nu kommer sammen med hvem og hvilket tøj der er hot or not.

Den næste diskooumper der i leg skyder en swissball i ryggen på mig mens jeg squatter kommer slemt til skade :devil:

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Typen:

Ifølge hulemændene "skal" man træne efter deres forskrifter (squat, dødløft osv.) for at træne "korrekt" og det er jo netop her hulemændene er galt på den. De kan jo være ligeglade.

Synes så det er helt ude af sammehæng det der - det drejer sig IKKE om Squat og DL, eller bentræning - det drejer sig om holdningen til hvad der skal ske, når man befinder sig i et center ?

Hvis jeg begynder at spille golf, så ville jeg da ikke besætte Green'en, med et lille tæppe, en madkurv og en ghettoblaster, fordi det er en mægtig fin græsplane- (på trods af at jeg betaler for at være der).

Link to comment
Share on other sites

Gah! .. og TJ's skyld ? Wtf ...

det eneste der der duer er:

- gamle beskidte ildelugtende t-shirts

* Ildelugtene ? Det er vist snarer en fordom fra din side, at hvis der ikke står ladetkoste eller XXXXXXXL på, så må det stinke ? en thsirt der klarer jobbet.. dækker din krop, den er i vinkel, men stryg ildelugtene ik' Eller kunne det tænkes der er fordi, gosh, at indebæreren kom til at SVEDE under sin workout ?

- shorts der helst skal være et par huller i og for Guds skyld ingen farver på

* Ikke genkendt fænomen

- squatsko og snydehjælpemidler

* Ikke genkendt fænomen

- alt rigtig træning foregår kun ved squatstativet eller i det mindste så tæt på, at man hele tiden kan se det.

* Ikke genkendt fænomen, men du har ret i at en stor del af tiden bruges i dette stativ, da det er velegnet til flere øvelser, squat, militær pres og afsæt til dødløft... Man kan sige at det for os, er jeres 'cable cross'

- så ofte som muligt skal man bekræfte hinanden i, at det er "os", der er de kloge, og at det er alle de "andre", der er nogle ignorante tåber, der ikke fatter en skid af træning og kost.

* Fejltolket, hvis du nærlæser folks attitude i denne sammenhæng er jeg sikker på at du vil nå til "Baseret på øvelsesudvalg, øvelses udføring og individets størrelse, er det åbenlyst at han ikke ved hvad han laver, men sålænge han ikke går i vejen for mig, og jeg for ham, så er alt lyserødt"

- Skaber man en fælles ydre fjende, som åbenbart er uhhhh... "diskopumperen", så skaber man sammenhold indadtil - patetisk.

* Tror du diskopumperen blev opfundet for at skabe et sammenhold, eller er sammenholdet opstået fordi de deltagene i denne tråd har den samme oplevelse tilfælles ? Det er et KLASSISK menneskeligtadfærdsmønster, sikkert klassisk for ethvert flokdyr, intet galt i det !!! så længe ægget kommer før hønen (eller..)!

skal jeg læse ét indlæg mere, i stil med: "hø, hø... der var sgu en idiot i dag, der trænede diskoøvelser i mit squatstativ"... :crazy:

* Jammen så fu* da et andet sted hen og curl for satan ... jeg squatter sku da ikke i kablerne vel! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"Alle andre paradigmer bliver latterliggjorte og set ned på."

- paradigmer ? Paradigmer ? i BB forstand vil jeg estimere der findes groft TO paradigmer.. Den der krudter og den der ikke gør! .. Diskopumperen er IKKE et paradigme .. han er støj i æteren :lol: :lol: :lol:

Edited by BrainRoid
Link to comment
Share on other sites

Den næste diskooumper der i leg skyder en swissball i ryggen på mig mens jeg squatter kommer slemt til skade :devil:

Ahh, så er tråden ved at være tilbage på sporet. Synes der var ved at blive lidt for langt mellem truslerne.

Og jeg glæder mig til at høre hvem der nu tuder over at jeg har sagt dette :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Måske skulle man herinde være lidt mindre dømmende, og respektere andres træning, mål og stats lidt mere. Vi er jo alle i samme båd! 
Skulle vi ikke prøve at lade være med febrilsk at stoppe alle ned i vores små forudbestemte kasser 

Jeg indgiver hermed en formel klage over den forstående tone, som visse deltagere er begyndt at give denne tråd. Det er helt upassende og fuldstændig i strid med både overskrift og indhold i tråden!

Det er da utroligt, at man ikke kan få lov til at have en hadetråd i fred, uden at der straks skal dukke nogen forstående fredsapostle op og ødelægge det hele for alle os andre, som bare er sundt agressive og almindeligt menneskeligt negative. Det er trådkapring, er det! Og det må stoppes! Hvis dette griber om sig, bliver det jo ikke til at føre en unuanceret og fordomsfuld diskussion her på MOL mere. Så kan vi lige få banket disse fredselskende hippier tilbage i folden! MOOOOOOOOD!

Det var måske ikke særlig tydeligt, men min kommentar var nu rettet begge veje.

Bare fordi man kommer med en konkret udmelding skal man ikke straks placeres som ekstrem, hverken i den ene eller anden retning. Fittsmoker siger det meget godt ;)

Tonen HAR været lidt hård fra flere sider, og jeg fornemmer og nogle meget gerne har villet sætte et tykt fedt stempel i panden på folk, så snart de kunne komme til det.

Så hvis der er nogle tilbage med ild i temperamentet, så køl lige ned ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share