Jeg skal have ny cykel (citybike)


MaxPower
 Share

Recommended Posts

Ang gear, så er jeg helt vant til de spring der er ved 7 indvendige gear. Under normale (flade) omstændigheder bruger jeg kun 4. eller 5.

Da jeg havde en MTB med 21 gear brugte jeg også kun 2, af og til 3 forskellige gear til "normal" cykling.

Jeg forventer nok at kevlar er med i prisen - ellers må de komme det :bigsmile:

Jeg tror også den Nishiki jeg havde kig på, men dog ikke har prøvet endnu, ville være et udmærket valg (lå på 4000-4500 afhængig af gear), men i og med jeg vil have lidt større frihed i sammensætningen og forhåbentlig bedre kvalitet, så regner jeg med at gå efter Jensens.

Link to comment
Share on other sites

Ang sko, er det så primært at de er gode at gå i normalt jeg skal kigge efter - og at de selvfølgelig har en fornuftig pasform?

Jeg har selv et par Shimano MO38 og et par Specialized Rockhopper sko - begge er fremragende bud. Der er lidt mere cykel sko over Shimanos - og en smule mere vandrestøvle oger de andre. Se billede

post-5-1077638355.gif

Link to comment
Share on other sites

HEP HEY :w00t:

Så fik jeg bestilt en låge.

Endte med følgende:

Jensen Sport Luxe Roller i Sort Hammer inkl. skærme (total cool finish)

Bremser: Rullebremser for og bag - alt for nice

Gear: 8 indvendige shimano

5400,-

lås + kædelås (349,-)

horn (100,- og lidt mere) - synes horn er SEJE :bigsmile:

ekstra kraftige dæk (140,- i alt)

flaskeholder der matcher stellet B) + flaske (ca 80,- var det vist)

sadeltaske til kædelås (175,-)

Og cirka 800 oveni for den bunke.

Dertil kommer formentlig en tusindlap for klikpedaler og et par cykelsko.

Ekspedienten var utrolig flink og hjælpsom (burde han vel også være med det beløb jeg ligger hos dem :bigsmile: ). Han hed sjovt nok også Jesper.

Fik prøvet den cykel jeg ville have med både indvendige og udvendige gear. Turen var godt nok kort, men jeg kunneslet ikke mærke forskel, ud over at de skiftede anderledes.

Da jeg nævnte pedalerne hev han pudsigt nok en fin æske frem hvor der stod VP på :lol:

Sagde så jeg havde hørt shimano PD-324 var gode, men den skulle han desværre lige have bestilt hvem først, så måske for jeg først dem monteret senere.

Den skal jeg nok blive RIGTIG glad for. :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Tak, den kostede jo også lidt knapper, men jeg tror og håber den er det værd.

Her er billedet af den fra deres brochure. Hele brochuren kan findes på http://www.jensen-cykler.dk

Eneste forskel er så at min har indvendige gear (og horn) :devil:

Jeg skal hente den på mandag, så skal jeg nok prøve at få knipset et billede af den.

post-5-1077654260.jpg

Link to comment
Share on other sites

Nej, hvor er den fin, MaxP! Tillykke! Så du skal ud og dyrke cadio?

Jeg vil også have en cykel, - og bo i en by hvor man kan cykle til arbejde uden at blive kørt ned... :blink:

Virkeligt underholdende læsning denne tråd... Horn... :lol:

Edited by meadow
Link to comment
Share on other sites

tak, meadow. :)

cardio og cardio, det ved jeg ikke, men det er da planen at få brugt min fine nye låge (får den dog først mandag) :bigsmile:

Den gamle trængte alligevel til udskiftning, og efter at jeg har kunne konstatere at mine skinneben slet ikke er glade for løb og den slags, så må cyklen være mit primære middel til lidt ekstra forbrænding.

En smule bedre kondi ville heller ikke være af vejen.

Kender du ikke horn? :devil: :lol:

guldhorn.jpg

Hr Frys->

Prisen står et par indlæg tilbage, men jeg kan da godt gentage :)

5400,- for selve cyklen (den med 7 gear kostede 5k rent)

ca 1000,- for pedaler til både alm.- og cykelsko + sko

ca 800,- for andet ekstraudstyr

Den billigste jeg havde kig på var den Batavus til 3700, men jeg håber da at de ekstra 1700 er givet godt ud. Jeg skulle jo også have haft det ekstraudstyr alligevel, så billigt var det ikke blevet uanset hvad. Batavus'en var også kun nedsat pga det var sidste års model.

Og hvor var det i øvrigt rart bare at kunne vælge og vrage hvad der skulle på, og ikke være begrænset af hvad der var tilbage af rester fra sidste års sortiment.

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hey. Laver lige lidt tråd kapring af en gammel tråd. :laugh:

Står og skal have ny cykel ( Har tænkt på en citybike) og har netop læst denne udemærkede tråd igennem.

Mit budget ligger 5000-7000kr. Kunne udmiddelbart godt tænke mig en sort citybike, gerne lidt sporty :wink: Dog kvalitet frem for design :smile:

Jeg ved med mig selv, at jeg ikke er til en cykel, der kræver meget vedligeholdelse, så på den baggrund skal jeg jo nok holde mig til indvendige gear.

Dog har jeg en gammel havelåge, som jeg regner med at ville bruge til vinter :wink:

Jeg synes, det er nogle fede cykler, som bliver foreslået her i tråden, men jeg ville gerne lige høre hvad I har af forslag! ( tråden er alligevel 1½år gammel :wink: )

Nogle gode forslag?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop købt en cykel til 1300 kroner i bilka med 7 invendige gear. Mine cykler plejer ikke at have en levetid på mere end 2 år før de bliver nakket, så jeg kunne aldrig drømme om at købe en til over 5000 kroner - i hvert fald ikke uden at investere i en kæmpestor massiv kæde til at låse den fast med.

Jeg har OK erfaringer med discountcykler, den sidste købte jeg også i bilka og den holdt da i to år uden nævneværdige problemer, før den blev stjålet. Måtte dog udskifte støttefoden, og reflekserne i pedalerne faldt af. Ofte er det dog nogle skoddæk der følger med, men der kan man jo snildt selv sætte nogle nye på til relativt billige penge.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share