"Koncentrationsmad"


lise
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt på mit studie igen her til februar. Jeg følger vægtvogterne og så kom jeg til at tænke på hvilken mad der er god til at holde koncentrationen oppe? Det må jo ikke være noget usundt, da jeg følger vægtvogterne.

Jeg har virkelig svært ved at være koncentreret. Derfor har jeg brug for hjælp

En typisk dag for mig ser sådan her ud:

morgen: 2 dl A38(cheasy), 2 dl cornflakes, 2 spsk rosiner.

MEllemmåltid: en rugbrød med 3%leverpostej

Frokost: PAsta salat med peberfrugt, agurk, fedtfri dressing og avocado.

Mellem måltid brød, furgt eller lign

Aftensmad: Hønsefrikasse med kartofler. Derudover drikker jeg en masse vand og spiser en del gulerødder også. Please hjælp mig.

Ellers går mit studie nedenom og hjem :lol:

Link to comment
Share on other sites

Din kost ser fin ud, så det er ikke der problemet ligger.

Får du søvn nok? Sats på 7-8 timer i et godt udluftet og køligt værelse. Og husk - nix kaffe eller te efter 18:00, ellers kan det påvirke din søvn.

Rodet omgivelser kan sagtens påvirke din koncentrationsevne, og det samme gælder støj. Så sørg for, at der er ryddeligt, når du går i gang med at læse.

Jeg læser selv, og har tit problemer med at få læst mine lektier, men jeg har opdaget, at lektielæsning på "neutral" grund, som fx. studiestedet eller biblioteket gør, at et er nemmere at få noget fra hånden. Der er ikke et køleskab fund af mad, der skal spises etc, eller MOL der skal tjekkes. :)

En nød-løsning jeg opdagede på gymnasiet i sin tid (lææænge siden <_<) var at indstille et æggeur på 30-45 min, og arbejde indtil det ringede, og så havde jeg 15 min pause etc.

Hr. Kirchebrandt

Link to comment
Share on other sites

En nød-løsning jeg opdagede på gymnasiet i sin tid (lææænge siden ) var at indstille et æggeur på 30-45 min, og arbejde indtil det ringede, og så havde jeg 15 min pause etc.

Nødløsning aiii??? Det princip bruger jeg da næsten hver dag :devil:

Lise >>>

Jeg synes ligesom Hr.Kirchebrandt at din kost ser fin ud. Nogle langt mere betydende variable, IMO, er læsevaner. En god ting kan være at sidde på skolens bibliotek eller lign. Så kan fjernsynet og internettet ikke forstyrre. Desuden så kan dårlig læseteknik virkelig være noget der spolerer læseglæden og indlæringshastigheden. Der findes masser af bøger på biblioket om emnet :)

Den måde jeg selv sørger for at jeg for læst noget er ved den simple regel: 2-timer om dagen. Fordelen at gøre det på den måde er at man ved hvor meget man har igen og når de 2-timer er gået så har man ikke dårlig samvittighed, - for man kan jo altid læse mere. Ofte bruger jeg så et æggeur og kører 3*40 min eller 4*30 min. :w00t:

Link to comment
Share on other sites

Mit problem mht søvn er at jeg har en total energisk søn på 1 år som synes det er så sejt at vågne kl 5 og ruske i sin tremmeseng :blink:

Nå men så er det jo nok søvn jeg mangler og det kan jeg jo ikke rigtig gøre noget ved, for jeg gider altså ikke gå i seng kl 20 hver dag

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share