QuantanaMORON!


Quantanamo
 Share

Recommended Posts

Træning 6/4 - 2004 Dødløft cyklus

2030 - 2050

Det blev lige til en hurtig gang dynamisk dødløft...

15 x 1 @ 105 pause 45 sekunder

Rigtig god fart på, men kunne godt mærke at jeg havde stået op på arbejdet fra 9 -19.

:angry: Havde tænkt mig at stikke næsen forbi TSK på fredag, men har lige fundet ud af at jeg skal arbejde... Det er jo ferie så TSK slænget og OBBC folket træner vist ved elleve tiden... Det må jeg have tilgode.

Link to comment
Share on other sites

Træning 9/4 - 2004 Dødløft cyklus

Lidt puny dødløft... Jeg halverede rep antallet af hensyn til SD'en...

Dødløft singles: 7 x 1 @ 115.

Min hofte lavede et eller andet mærkeligt efter nummer seks, hviket var den primære grund til at jeg ikke kørte flere.

Myhlers nåede lige at sige hej inden han smuttede hjem, og ellers var det nok den korteste træning, jeg nogensinde har præsteret... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tænkt en del over hvordan jeg skulle træne det næste stykke tid. Power squat, Alternativ hypertrofi og HST har været de primære omdrejningspunkter og jeg er kommet frem til et program der kører efter følgende principper.

Fullbody tre gange om ugen (man, ons, fre) Dødløft cyklus fortsætter fem uger endnu (man og fre)

10 dages SD (netop afholdt) efterfulgt af 10 ugers cyklus som udgangspunkt. Hvis jeg begynder at miste styrke p.g.a. overreaching el. lign. skæres der ned på volumen i en uge og jeg fortsætter hvor jeg slap.

10 x 3 i de tre store med ca. 45 sek. psuse imellem set:

Mandag: Front squats, Bænkpres, B. O. Barbell rows.

Onsdag: Power clean, Skrå bænk, Shrugs

Fredag: Squat, Military, Chinups

Progression igennem hele forløbet i 10 x 3 (% af 1 RM):

Uge 1: 70 %

Uge 2: 72,5 %

Uge 3: 75 %

.....

Uge 10 92,5 %

Hvis jeg stadig kan gennemføre med ca. 45 sek. pause mellem sæt fortsættes cyklussen.

Derudover køres øvelser af:

Uge 1 - 3: 2 x 10

Uge 4 - 6: 3 x 8

Uge 7 - 9: 4 x 6

Uge 10: 4 x 5

Disse øvelser er således fordelt:

Mandag: Lateral raises, BB standing calf, cable crunches, pull-ups

Onsdag: BB standing calf, full contact twist, rear lateral raises, pull-ups, dips

Fredag: DB single leg calf raises, cable crunches, dips, Db rows.

Progressionen i disse øvelser (% af 5 RM)

Uge 1: 70 %

Uge 2: 75 %

...3: 80 %

4: 85 %

5: 85 %

6: 90 %

7: 90 %

8: 95 %

9: 95 %

Uge 10: 100 %

Princippet er, at der køres en skulder øvelse pr. pas, to bryst (undtagen bænkpres dag), to ryg, en læg, en mave. Biceps og triceps rammes mere eller mindre hver gang i Rows, chin- og pull-ups og i dips, bænk og military.

Dødløft køres som single cyklus mandag og fredag.

Jeg kører så vidt muligt ikke til failure.

Håber at ovenstående giver mening... Hvis der er nogen, der har læst det hele! Under alle omstændigheder gik startskuddet i dag:

Træning i LVK 12/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST, dødløft singles hybrid

Tid: 1600 - 1730

Soundtrack: Radio

Mennesker: Min gamle svømmekammerat Christian

Bænkpres:

10 x 3 @ 62,5 pause 45 sek

Dejlig nemme

Front squat:

10 x 3 @ 62,5 pause 45 sek

Har aldrig kør den før så jeg er lidt usikker på udførelsen. Jeg synes umiddelbart at knævandringen bliver meget stor og at den trykker meget på håndleddene. Jeg kører ca. ned til 90 grader i mellem skinneben og lårben. Og fy for satan hvor kan den mærkes i quads og adductors :devil:

B. O. Rows:

10 x 3 @ 47,5 pause 45 sek

Jeg fik ikke makset i denne øvelse så max er sat på slum. Skulle muligvis have været lidt højere. Jeg justerer senere hvis det bliver nødvendigt (læs: er for nemt)

BB standing calf:

2 x 10 @ 82,5

Med fodballerne på 25 kg Eleiko bumper skiver og stangen i hænderne-

Lateral raises:

2 x 10 @ 5

Pull-ups:

2 x 8 @ BW

Dødløft:

15 x 1 @ 105 pause 45 sek

God fart.

Cable crunches:

1 x 10 @ 35

og så var der ikke tid til mere. Udover at min kammi fik blæret sig lidt med armstrækker med klap på ryggen, hænge vandret ud fra ribbe og ligge kun med tæer og fingre i gulvet og så ellers hele kroppen udstrakt 5 cm over gulvet. Jeg er vist desværre for smart til at prøve den slags :tongue:

Rigtig god træning. Det er lækkert at køre nogle nye øvelser og i det hele taget at være i gang igen efter SD'en. Jeg har malet min nye lejlighed sidste uge og ikke været vågen med maden så jeg har cuttet 1,5 - 2 kilo. Håber at det er delle der røget og ikke muller :D.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 14/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 1600 - 1730

Soundtrack: Dance og rock i en herlig blanding

Mennesker: Min kammi Christian og så nåede jeg lige at hilse på Myhlers

Skrå Bænk:

10 x 3 @ 25 starttid 1,00

Power clean:

10 x 3 @ 62,5 starttid 1,05

Shrugs:

10 x 3 @ 70 starttid 1,05

BB calf:

2 x 10 @ 82,5

Rear lateral raise:

2 x 10 @ 5

Pull-ups:

2 x 6 @ bw

Var ikke på toppen i den i dag.

Full contact twist:

2 x 10 @ 10

Dips

2 x 10 @ bw

Hurtig træning i super vejr. Jeg tror at det er ved at være på tide at finde shortsne frem igen og lægge de lange uldne tilbage i vinterskuffen B)

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 17/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi/HST hybrid + dødløft singles

Tid: 1500 - 1630

Soundtrack: Prodigy, og blandet spade

Mennesker: ... :unsure:

Military:

10 x 3 @ 35 starttid 1,00

Nem

Squat:stattid

10 x 3 @ 87,5 starttid 1,10

Og så brændte stængerne. :devil: De første 5-6 set var egentlig rimelig nemme, men så kom manden med kummefryseren forbi :o og han er vist ikke færdig med mig endnu.

Chin-ups: starttid 1,00

10 x 3 @ bw

Ret hård

Db single leg calf raises: (på 25 kg Eleiko gummiskkive)

2 x 8 @ 35

Der skulle have været 2 x 10, men jeg har vist vurderet min maks lidt for højt.

Tower crunches:

2 x 10 @ 35

Dips:

2 x 10 @ bw

Dødløft:

7 x 1 @ 130

Der var stadig ild i stængerne så jeg nøjedes med syv, de var tilgendgæld alt for hårde...

Det er væsentlig hårdere end jeg havde regnet med at køre cyklussen. Især mine ben bliver ristet og jeg overvejer derfor at droppe dødløft cyklussen og så køre dødløft en gang om ugen med en estimeret maks på 180.

Og så er jeg i et øjebliks kådhed kommet til at melde mig til Holmeløbet der foregår i midten af maj. Det er en stafet hvor man skal løbe 3,5 km. I sig selv ikke noget problem, men jeg vil jo gerne gøre det rimelig hurtigt. Jeg har imidlertid tænkt mig ikke at træne da jeg er bange for at det går ud over kcal overskuddet. Måske 2 x 3,5 om ugen, men synes også at det kunne være spændende at se hvad ½ år uden cardio kan gøre ved formen. Sidst jeg løb 3000 var det vist på omkring 10.30 da jeg var på segentskole og i rimelig løbeform. Jeg er dog bange for at min stolthed trækker mig ud at træne et par gange. Det vil vise sig.

Jeg har været lidt sløset med kalorierne i denne uge, men har besluttet at den skal have gas med kcal fra og med nu!

Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 20/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 1600 - 1730

Soundtrack: Old school rock a la Bo B.

Mennesker: En hurtig gang kæbe med LungBrush blev det til

Bænkpres:

10 x 3 @ 67,5 pause starttid 1,00

Front squat:

10 x 3 @ 65 starttid 1,10

Væsentlig nemmere end sidst på trods af mere vægt

B. O. Rows:

10 x 3 @ 50 starttid 1,00

BB standing calf:

2 x 10 @ 90

Med fodballerne på 25 kg Eleiko bumper skiver og stangen i hænderne

Lateral raises:

2 x 10 @ 5

Pull-ups:

2 x 7 @ BW

Cable crunches:

2 x 10 @ 37,5

Min teknik er blevet bedre, og jeg laver dem mere strict nu end tidligere, hvilket gør at de kan mærkes en del mere.

Bonus awbrænding:

Close grip bænkpres.

2 x 10 @ 50

Jeg syntes ikke at jeg havde fået helt nok triceps

Wrist curls og wrist flex

1 gang af hver og så brændte underarmene :devil:

Old school etoden med en snor i 10 kg vægtskive, der så blev drejet rundt om en lille stang.

Super fed træning. Én af de bedste til dato. Der var masser af energi og god fart på øvelserne.

Jeg har droppet dødløftcyklussen midlertidigt. Den er for hård med al den squat der bliver kørt vced siden af. Fra nu af kører jeg Dødløft onsdag (power clean dag).

Fik en snak om kalorier med lungbrush, der snart er mere markeret end JS da han var i sin prime :w00t: ;) Måske det bar skal være LungCut eller CutBrush fra nu af eller hva'? :tongue:

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Fik en snak om kalorier med lungbrush, der snart er mere markeret end JS da han var i sin prime  Måske det bar skal være LungCut eller CutBrush fra nu af eller hva'
?

Ja, den må mindst være på vej ned under de 20 % :lol:

Går det bedre med dit kalorie indtag - Må indrømme at jeg er dybt misundelig på at du har svært ved at få nok kcal. På den anden side ved jeg allerede nu at min vægt kommer til at hamre opad igen når det bliver bulktime igen, så er det bare at bibeholde cardioen (hvis jeg kan holde det ud) så mit energioverskud bliver lidt mere modereret end det har været før ... :bigsmile:

Cya in the pit!

Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 22/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 1200-1330

Soundtrack: Metallica (Justice og Kill 'Em All tror jeg det var)

Mennesker: :unsure:

Skrå Bænk:

10 x 3 @ 25 starttid 1,05

Da vægten er lidt puny er det hårdeste i øjeblikket at smide vægten op til skuldrene til startpositionen... <_<

Power clean:

10 x 3 @ 65 starttid 1,05

God for konditionen og så kan den mærkes overraskende meget i biceps.

Shrugs:

10 x 3 @ 75 starttid 1,05

Skulle vist kun have kørt med 72,5

BB calf:

2 x 10 @ 90

Balancen er blevet bedre, men jeg har stadig svært ved at holde den, når jeg er helt oppe. Overvejer at køre noget høj rep læg træning ind imellem træningsdagene da calfs i følge MILO ikke kan trænes tit nok!!!

Dødløft:

5 x 1 @ 140

Føltes tungere end den burde have gjort... Konstruktivt? :D)

Rear lateral raise:

2 x 10 @ 5

Pull-ups:

2 x 7 @ bw

Full contact twist:

2 x 10 @ 10

Dips

2 x 10 @ bw

En fin træning. Bortset fra at jeg kunne konkludere,at der kun er pråts til en portion mere og jeg får først nye søndag =>to dage uden bonus pråts.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 24/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi/HST hybrid

Tid: 1600-1700

Soundtrack: ½ time med old school mædl og ½ time med trance

Mennesker: Ingen MOL'ere i huset

Military:

10 x 3 @ 37,5 starttid 1,00

Nem

Squat:

10 x 3 @ ´90 starttid 1,15

Den var lee, og jeg gik efterfølgende, i følge min træningsmakker, rundt og lignede en der havde haft besøg af en bette røvcigar :w00t:

Chin-ups:

10 x 3 @ bwstarttid 1,00

Også lee

Db single leg calf raises: (på 25 kg Eleiko gummiskkive)

2 x 6 @ 35

Tower crunches:

2 x 10 @ 37,5

Dips:

2 x 10 @ bw

Overkroppen havde mere energi og der var kun gået en time, men jeg tænkte at det var smartere at komme hjem og få nogle pråts.

Ligger stadig lidt lavt på kalorier, men jeg tror, jeg er ved at være der. Kodeordet er fantatisme lader det til.

Link to comment
Share on other sites

Heyy Q

Den var lee, og jeg gik efterfølgende, i følge min træningsmakker, rundt og lignede en der havde haft besøg af en bette røvcigar

Muhahaha Røvcigar... Alt for fedt udtryk.. :jester: :lol2: :jump3:

Ellers nogen onde vægte du for flyttet rundt der.. Keep up the good work

Dødløft rulez :w00t:

-DAMN

Link to comment
Share on other sites

Damn>> Thanx... Også for det med vægtene :D

LB>>

Jeps - en fanatisk forelskelse i Mathilde

Jeg er faktisk gået lidt over til Coop. Den er billigere, smager stort set som Thilde tøsen og eneste forskel i næringsindholdet er at der er lidt mindre fedt i Coop. Ved godt at det grænser til blasfemi og det var heller aldrig sket hvis jeg havde fået taget mig sammen til at købe en Mathilde t-shirt den gang man kunne det. :blink:

Q

Link to comment
Share on other sites

Træning i LVK 26/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 1230 - 1400

Soundtrack: Prodigy og noget trance og mædl

Mennesker: Vike og Monty

Bænkpres:

10 x 3 @ 70 pause starttid 1,00

Front squat:

10 x 3 @ 67,5 starttid 1,05

Hård for kredsløbet. Tror at pulsen var omkring 120 - 140 til sidst og godt med sved på panden.

B. O. Rows: stående på klods for at sikre størst mulig ROM

10 x 3 @ 52,5 starttid 1,00

BB standing calf:

2 x 10 @ 95

Med fodballerne på 25 kg Eleiko bumper skiver og stangen i hænderne

Lateral raises:

2 x 10 @ 5

Rigtig god i dag. Jeg kører den let af hensyn til skuldrene, men der var ingen bøvl med dem i dag

Pull-ups:

2 x 6 @ BW

Var lidt træt i bis.

Cable crunches:

2 x 10 @ 40

Den sad rigtig godt.

Bonus awbrænding:

Dips:

2 x 10-12 stykker.

Den var rigtig god i dag. Jeg ved ikke om det er styrken eller teknikken, men jeg er blevet klart bedre i Dips på det sidste.

Goodmornings:

2 x 10 @ 40

Har ikke kørt den før, men den er god som supplement til dødløft.

En fin træning med nogle af de gamle gutter, der desværre ikke er på MOL. Prøvede at få dem med på en gang DIFD curl down the rack, men de kørte kun pat i dag så jeg måtte undvære, hvilket nok også var fornuftigst.

Det lader til at den store chokolade gud har set min overtrædelse af det første bud: "Du må kun drikke Mathilde", men i stedet for at straffe mig har han sørget for at motivere mig tilbage på rette spor med 12 x Thilde til 60 i Kvickly, så nu står den på Thilde lidt endnu.

Link to comment
Share on other sites

Træning i SATS Amager 26/4 - 2004

1815 - 1900

Cykling I

Ca. 45 minutters spinning. Første gang jeg prøver spinning.

Det var overraskende hårdt. Jeg syrede fuldstændig til i slutningen af programmet, og var helt oppe i nærheden af makspuls. I starten var det mest lårene der blev trænet, men til sidst kom kredsløbet også godt op at ringe. Ingen DOMS i dag (27/4)dog.

Jeg har, efter at have haft solide DOMS i specielt højre biceps i sidste uge fået et blåt mærke, der løber langs den blodåre, der løber nedad biceps. Det ser lidt vildt ud. Håber ikke at det er et strækmærke in spe. Jeg har postet en tråd i generelt om emnet.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

Strækmærker er seje - dem kan vi li´ og dem skal man ha!!

Ved nu ikke. Det er nok mere grunden til dem end mærkerne i sig selv. Men jeg synes da at dine er flotte ;) :pimp:

Tror i øvrigt at det bare er et blåt mærke.

Træning i LVK 28/4 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 14-1530

Soundtrack: Rap og Mædl

Mennesker: Monty m.f.

Skrå Bænk:

10 x 3 @ 25 starttid 1,00

Nem

Power clean:

10 x 3 @ 67,2 starttid 1,15

Den begynder at blive hård på de sidste sæt

Shrugs:

10 x 3 @ 75 starttid 1,00

Dødløft:

Jeg er færdig med single cyklussen dog uden at have kørt CAT dagene i de sidste par uger, så jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle finde på. Det endte med:

1 x 10 @ 70

1 x 5 @ 120

1 x 1 @ 160 Stangen gled ud af hænderne da der ikke var mere kridt i huset :w00t: Jeg samlede dog en blanding af 2 dele støv og 1 del kridt til nyt maksforsøg

1 x 1 @ 180 PR :devil:

Lækkert med ny pr ikke mindst fordi det var rent impulsivt at jeg prøvede den. Stilen var dog ikke noget at prale med. Det var ren onkel T. Jeg synes ikke at der var grund til at prøve tungere da jeg jo er midt i en cyklus, så jeg fortsætter med Dødløft på power-clean dag og kører den så som 3 - 5 x 3 - 5 med 75 - 95 % i løbet af de næste fem uger.

One leg Calf: på 25 kg Eleiko skive

1 x 10 @ bw i strømpesokker

2 x 10 @ bw

Som foreskrevet i MILO kørete jeg den helt frit stående. Det gør at jeg skal arbejde så meget med balancen at jeg kun kan tage ca. 10.

Rear lateral raise:

2 x 10 @ 5

Pull-ups:

2 x 8 @ bw

Full contact twist:

2 x 10 @ 12,5

Dips

2 x 12 @ bw

Dips kører rigtig godt for tiden

En lækker træning og PR i død. og så tror jeg lige at der bliver tid til at slikke sol i det lækre vejr.

Link to comment
Share on other sites

Dødløft:

Jeg er færdig med single cyklussen dog uden at have kørt CAT dagene i de sidste par uger, så jeg vidste ikke rigtig hvad jeg skulle finde på. Det endte med:

1 x 10 @ 70

1 x 5 @ 120

1 x 1 @ 160 Stangen gled ud af hænderne da der ikke var mere kridt i huset  Jeg samlede dog en blanding af 2 dele støv og 1 del kridt til nyt maksforsøg

1 x 1 @ 180 PR

Tillykke med din PR. Ikke dårligt.

Ked af at høre der ikke er mere Magenesium pulver. Jeg skal også ned og dødløfte i dag.

Hvorfor træner du altid når vi andre ikke er der. :)

Link to comment
Share on other sites

Blackice>> tak og

Hvorfor træner du altid når vi andre ikke er der?

Det er mig der er inde i Bo Bille :o :cry::w00t:

Vi burde faktisk tage os sammen og så finde en dag hvor vi kigger forbi LVK samtidig. Nu har der været snakket (læs: skrevet) om det længe nok!

Og i den anledning vil jeg lægge hårdt ud med at meddele, at jeg ikke ved hvilke tidspunkter jeg kommer derned på inden for de næste par dage da jeg skal på kursus :D

Link to comment
Share on other sites

Det er mig der er inde i Bo Bille   

Vi burde faktisk tage os sammen og så finde en dag hvor vi kigger forbi LVK samtidig. Nu har der været snakket (læs: skrevet) om det længe nok!

Og i den anledning vil jeg lægge hårdt ud med at meddele, at jeg ikke ved hvilke tidspunkter jeg kommer derned på inden for de næste par dage da jeg skal på kursus

:lol: :lol: :lol:

JA, der må snart sættes en dato for LvK træf!!

Tillykke med døden!!! :bigsmile: Og der er altid til lidt mere med onkel T stil ... så det er et spørgsmål om tid før du får 200 ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er mig der er inde i Bo Bille   

Vi burde faktisk tage os sammen og så finde en dag hvor vi kigger forbi LVK samtidig. Nu har der været snakket (læs: skrevet) om det længe nok!

Og i den anledning vil jeg lægge hårdt ud med at meddele, at jeg ikke ved hvilke tidspunkter jeg kommer derned på inden for de næste par dage da jeg skal på kursus

Arhhh det forklarer.

Men ja lad os da det.

Den eneste jeg møder efterhånden er Torben F. I de gode gamle dage var vi jo mange.

Men jeg er der ALTID (næsten) Mandag og Onsdag aften.

Og så er det henholdsvis Fredag eller Lørdag.

Kommer Veto der stadig. Har ik set ham i hundrede år og en madpakke.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag og fredag, lørdag (i dag) er gået med at være til Motion på Recept kursus med Morten Zacho. Meget lærerigt indtil videre dog overraskede det mig meget, at MZ har et forholdsvis blødt syn på failure træning.

I dag har vi udført en række tests. Bl.a. tre tests der skulle måle konditallet. Sidst jeg fik lavet en konditalsmåling var for ca. otte måneder siden. Her løb jeg yo-yo test, hvilket gav mig et resusltat der svarede til ca. 3400 på en cooper. Hvilket igen svarede til et kondital på ca. 60. Som er i den meget gode ende

I dag blev vi målt på to cykeltests, og jeg landede på 37 og 41 hvilket er i den meget dårlige ende :w00t: Jeg har altså tabt ca. 22 point i kondital på otte måneder. Det skal selvfølgelig ses i lyset af, at jeg har taget på i vægt, at jeg er væsentlig bedre til at løbe end til at cykle og, at vægten ikke spillede ind på forrige måling. Dette er naturligvis alt sammen piveri fordi jeg er overrasket over det meget ringe kondital og har brug for en tudekiks.

På den anden side har jeg vitterligt ikke dyrket noget cardio af betydning for at sikre kalorieoverskuddet ,så det er vel i bund og grund ikke så overraskende. Jeg havde imidlertid ikke forventet at tallet ville droppe så hurtigt.

Træning i LVK 1/5 - 2004

Alternativ hyopertrofi, HST hybrid

Tid: 17-1830

Soundtrack: Prodigy og Metallica

Mennesker: BLACKICE

Squat:

10 x 3 @ 92,5 starttid 1,15

Jeg havde egentlig droppet at squatte p.g.a. den store mængde cykling, men jeg var ret frisk i benene så den fik en omgang.

Military

10 x 3 @ 37,5 starttid 1,00

Nem

Chin-ups:

10 x 3 @ 67,2 starttid 1,00

Hård

Single leg calf: på 25 kg Eleiko skive

3 x 10 @ bw

Det lyder ikke af meget, men den er utrolig hård når man står helt frit og ikke må bruge hænder til at støtte med.

Tower crunches:

2 x 10 @ 40

Dips:

2 x 10 @ 5

DB Rows:

2 x 10 @ 37,5

Bonus:

Elbows-Out Triceps extensions:

2 x 10 @ 10

Så den for nylig og ville lige give den en chance. Den virker udmærket.

En fin træning og jeg fik hilst på BLACKICE for første gang.

I morgen står den på mere kursus med MZ.

Edited by Quantanamo
Link to comment
Share on other sites

En fin træning og jeg fik hilst på BLACKICE for første gang.

Yeah B)

Hyggeligt. Jo flere jo bedre. Altid sjovere at løfte når der er nogen man "kender".

Du må sige til i god til hvis du får brug for spottere til et max forsøg i squat.

Det er ik det sjoveste at stå der alene med 1xxkg på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share