Træning / motioncentre / lovgivning


sas
 Share

Recommended Posts

Jeg har i det seneste stykke tid ringet rundt til flere steder for at få oplyst priser og hvad det koster forskellige steder p.g.a jeg skal finde et midlertidig sted til at træne i en meget kort periode. (har nu fundet en usselt men gedigen god jernhule at træne i)

Ringede flere steder hen, simpelthen umuligt at tvinge oplysninger om priser og forhold vedr. betaling og binding ud af medarbejderen. Medarbejderen: "priser det er svært at sige, der må du komme ind forbi og tale med en medarbejder". Andre steder skal man lave en aftale med chefen :blink:

Når man så bliver mere direkte i tonen, som hos f.eks da jeg talte med en medarbejder fra Hardwork studio sker der det at medarbejderen sådan meget bekvemt ikke kan finde sine papirer (uden overhovedet at have kigget eller ledt) - men man er altid meget velkommen til at kigge forbi.

Nu til det interresante:

Hvordan forholder lovgivingen sig til det at man ikke kan få oplyst priser over telefon, er der overhovedet nogen lovgivning omkring det?

Edited by sas
Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Det tror jeg ikke......men har selv været ude i lidt det samme problem....at skulle finde et midlertidigt sted at træne......men det er jo næsten umuligt medmindre man betaler 600-1000 kr. for et md.! *G* Det er total langt ude, at man skal betale for minimum 6 måneder.......dog er der nogle enkelte steder!

Link to comment
Share on other sites

De der nye motion center er total latter lige, vil de ingen kunder havde

Ringet selv til SATS, og fik oplyst at det skam kostede 750 kr pr md, og jeg kunne da komme ned og få en prøve time til 200 kr

Så vidt jeg ved, skal man altid kunne få oplyst en pris

Men du får nok et problem med bevis byrden

Jeg savner min gamle old school abegrotte, der hvor der lugtede af sved og ac/dc braget ud af højtalerne og alt geard var Eleiko

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Lyder til at der er et par Københavnere på tråden her.

Nogen der ved hvad der blev af The Gym i Valby? Det var sgu et godt sted med rimelige priser. Jeg trænede selv der en kort overgang, men fik en skade så jeg måtte holde en længere pause. Da jeg kom tilbage var det blevet til en bokseskole overtaget af Kjeld Krog.

Kjeld er helt fin, men synd, for det gamle center var sgu en rigtig abegrotte. - Men åbenbart kan det ikke løbe rundt.

Har faktisk før tænkt på om det var muligt at starte noget op i nogen af alle de tomme lejemål der står i kbh. Til en abegrotte er det jo netop helt fint at det ikke er tip-tip fancy. Og der skal bare losses en røvfuld vægte og nogle få maskiner ind i rummet, så der den i vinkel. Må lige se om jeg vinder 2-300.000 i lotto i morgen, så skal jeg sgu nok lave et rigtigt center.

Hvad skal det så hedde? Old-school Monkey gym?

Link to comment
Share on other sites

Equinox tager 75,- for en prøvetime, hvilket jo er billigt i forhold til de 200,-, men dog stadig en hamper pris. Til gengæld har de jævnligt tilbud på gratis prøvetimer, såfremt et eksisterende medlem "anbefaler" det. Nogen gange endda fri træning i 1-2 uger. Ældre og kendte medlemmer kan dog også, mod høflig forespørgsel, næsten altid tage en gæst med.

Link to comment
Share on other sites

Baloo:

Jeg træner primært i Århus og lejlighedsvis i Vejle. Jeg har et par gange haft en gæster med til en prøvetime i Vejle og det skal retfærdigvis nævnes at jeg var/er et relativt kendt ansigt i Vejle indtil jeg flyttede til Århus. (Ex-kæresten er stadig instruktør i Vejle og jeg har stadig et på-hængs medlemskab).

Jeg har talt med et par af de ansatte/instruktører i Århus, og de giver uofficielt udtryk for, at det også kan lade sig gøre her med mindre det er en time, der i forvejen er over-booket. Det drejer sig simpelthen om, hvorvidt du kender nogen i centret og om de hvorvidt de har tillid til, at du ikke misbruger muligheden.

København er et meget nyt center, så det er nok begrænset hvem der kender hvem. Desuden er København et helt specielt og stort center med betydeligt flere faceliteter end f.eks. Århus og Vejle, så det kan være at holdningen her er anderledes.

Mit bedste råd er at spørge instruktøren om han/hun vil tillade en gæst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share