Soja protein


cookie_sq
 Share

Recommended Posts

Er der nogen der kender indholdet af sojaproteinpulver, får det af en ven, så der er ingen info på posen... Skulle gerne bruge det til kostplanen...

Og hvordan er det lige med kvaliteten???

Jeg har også læst et sted at man kan bage boller med sojaprotein, nogen der har nogen erfaringer: smag, opskrift etc...

Hygge...

Link to comment
Share on other sites

Hey der!

Har surfet lidt på nettet, og fundet frem til at der i soya protein pr. 100g cirka er:

82g protein

6g kulhydrat

1,6g fedt

Det kan selvfølgelig variere lidt....mener at soya protein er en komplet protein kilde, men skulle efter hvad jeg hørt ikke smage særlig godt! :cry:

Nå men håber du kan bruge det til noget! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gik fra Soya proteiner da jeg hørte der var "østrogenlignende stoffer i soya-protein Planteøstrogenerne kaldes phytoøstrogener og dem der findes i soya kaldes for isoflavoner! Du skal formentlig spise ekstremt meget hvis du skal risikere en feminiserende virkning, men undersøgelser har flere gange vist at indtagelse af soyaprotein medfører et fald i mandens niveau af mandligt kønshormon testosteron." <- noget jeg har fra en på getbig's hjemmeside + det optages meget langsomt, men det skulle forebygge kræft :), så jeg er gået over til valle protein med jordbær smag, smager kanon..

mvh rasmus

ps. kom lige til at gå ud fra at du var en mand :)

Edited by tutifruti
Link to comment
Share on other sites

Well... havde snakken med kosteksperten i mit center i dag. Han sagde at det godt kunne bruges, valle er bedre ja, problematikken omkring soja'en er manglen på visse aminosyrer, hvad der så gør at man optager mindre af proteinet, men dette kunne delvist opvejes ved at drikke noget mælk i forbindelse med indtagelse af proteinet...

Hygge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share