VM i styrkeløft på Eurosport


tbw
 Share

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ham henrik Høst skal da vis holde sig til sin vægtløftning

Sikke da en omgang sluder, han fik lirket af.

Hahaha ja!!! :lol: :blink:

Han anede ikke hvad han snakkede om. ( Ikke at jeg er ekspert ) Han kunne gang på gang ikke fatte når løftene blev underkendt... Han forstod simpelthen ikke hvad foregik. Jeg kunne ikke lade være med at smågrine, da han brændte denne af: " Måske synes nogen at disse store mænd ser ud til at være tykke, men det er muskler!! " :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det var FEDT at gense en masse fra stævnet!! Manner det var en oplevelse at være der!

Og så kunne man høre min stemme på Eurosport, hvor mange kan lige prale af det?!?! :D :tongue:

Jep, en af de store oplevelser.

Og hvis man nu hører godt efter, så kunne man også høre jsc og min stemme(tror jeg), da vi heppede lidt på de tunge drenge. Det mener jeg ihvertfald at kunne høre på de klip jeg har hentet fra irongame.com.

Link to comment
Share on other sites

Ja han kartede noget rundt i rekorderne, men what the heck der blev da vist en masse løft.

Men at vægtløftere tager en 400-450 i dødløft tvivler jeg stærkt på. Man skal huske på at selv om fx 250 kg kan se relativt let ud for en stor vægtløfter så er der langt -meget langt endda til 400 kg.

Link to comment
Share on other sites

Hvis de vægtløftere er så fandens dygtige, hvorfor stiller de så ikke bare op i styrkeløft og vinder?? - Eller i det mindste da bare napper den dødløft rekord. Hvis de kan dødløfte 400-450, så burde der vel være en der lige kunne trække de 408 op fra gulvet, som ville være den nye verdensrekord.....jeg tror godt jeg ved hvorfor <_<

Link to comment
Share on other sites

jeg tror nu nærmere det er fordi de ikke kan.

For hvis de kunne det, så kunne de vel ligeså godt stille op for lige at prygle styrkeløfterne. Hvem ville sige nej til at lave en verdensrekord?? Det ville da være en kæmoe ære at kunne gå ind og sætte en verndesrekord i en sport som man kun træner sådan lidt ved siden af sin egen

Jeg har stor respekt for vægtløftning, og synes det er en god sport, og de vil iøvrigt have meget lettere ved at begå sig i styrkeløft, end styrkeløfterne ville have ved at begå sig i vægtløtning.

Men hvis der er nogen der ligger inde med en video med en vægtløfter der dødløfter 400-450 vil jeg da ufatteligt gerne se den.

Link to comment
Share on other sites

Anabol <---- fik lige læst forrige side efter jeg skrev forrige indlæg, og så at du fik justeret det til noget lidt mere realistisk :)

Selvom jeg dog tvivler stærkt på de 400, især hvis det er uden dragt. Og iøvrigt tror jeg slet ikke de kan efter at have været igennem en omgang squat og bænkpress

Edited by Prehn
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nu godt du kan finde sværvægts vægtløftere som dødløfter tæt på 400 kg. Og sikkert også nogen som reelt kan tage 400 kg.

Jeg kan give et godt eksempel. Til verdens stærkeste mand 1996 havde de Flintstone deadlift med som den anden sidste disciplin. Det er dødløft med store sten istedet for vægtskiver, og stenes diameter passede med at der blev trukket fra det som svare til normal dødløft højde. Gerrit Badenhorst, som er tidligere styrkeløfter, og en af de bedste dødløftere i verden, trak 410 kg (han har vist trukket noget lignende i styrkeløft). Raimund Bergmanis var også med som deltager. Han stiller også op i vægtløftning på internationalt plan, men var på daværende tidspunkt vist kun B-løfter. Hans bedste stød var vist i omegnen af 230 kg. Til verdens stærkeste mand trak han 350 kg uden problemer.

Når man tænker på at der er sværvægtere i olympisk vægtløftning som frontsquatter 350 kg, og laver olympisk squat med 400 kg, begge dele uden noget udstyr, så tror jeg også på at det er mange af dem som kan trække mellem 350-400 kg. Snakker vi over 400 kg, så tror jeg det bliver svært at finde nogen som kan det.

Hvorfor stiller de så ikke op i styrkeløft ?? For det første, hvorfor skulle de ?? Det er det samme som at spørge om hvorfor Brian Siders ikke stiller op i stærkmand. Han kunne garanteret sparke røv der. Hvorfor risikere en skade ved at stille op i noget man ikke er trænet i, når man lever af at være olympisk vægtløfter ??

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Prehn> nu finder man generelt ikke særligt mange videoklip online af olympiske vægtløftere. Ikke engang af træk og stød.

Men hvis du anskaffer dig The Weightlifting Encyclopedia af Arthur Drechsler, så kan man læse om hvordan flere af de store vægtløfter nationer træner, og der er også eksempler på træningsvægte. F.eks står der at Antonio Krastev´s PR i olympisk squat var 410 kg, og hans PR i frontsquat var 310 kg.

Man kan også slå et smut over forbi ironmind.com, og købe nogen af Training Hall videoerne. Der kan man se de bedste i verden træne, og opleve dem løfte MASSIVE vægte. Jeg har selv The Bulgarian Training Hall video, og desværre har Bulgarien ikke rigtigt nogen gode sværvægtere, så man oplever ikke lige 400 kg squat i denne video. Men at se Ivanov på omkring 60 kg i kropsvægt, frontsquatte 210 kg, giver en god ide om hvad der er muligt for de helt tunge drenge på over 150 kg.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Faldt lige over et interview med Leonid Taranenko i min søgen efter videoklip. Klart, det er imponerende at lave 380 kg i olympisk squat med en 2 sekunders pause i bunden. Men jeg synes det er mere imponerende at han squatter hver dag. Nogen gange flere gange om dagen :blink:

Taranenko: The back squat is the most important strength exercise. I usually squat every day, sometimes more than once-a-day. My best back squat is 380 kg (837 lbs). But this is with a two-second pause at the bottom.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Check det her video information fra Ironmind...

1998 World W/L Champs T-H Tape 

A Lahti Lifting

Once again, you'll be able to watch a number of the world's top lifters go through their final preparations before competing in the Worlds. You will also get a taste of what's done on the competition day itself, not to mention some eye-popping squats. How about Sevinc (85 kg) front squatting 280 kg? Or Aranda (77 kg) back squatting 290 kg for a double?! Get inspired

Hvis en lille mand på 77 kg kan lave en double på 290 kg i olympisk squat, hvad kan en stor massiv løfter som Razazadeh så ikke lave.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share