VM i styrkeløft på Eurosport


tbw
 Share

Recommended Posts

  • Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Desværre tog hans bulkeri overhånd, så hans imponerende fysik blev til sidst godt dækket af fedt....

73wc1.jpg

Han vejede til sidst over 140 kg, fordelt på kun 173 cm.

Han døde desværre af et hjerteanfald i 1974, kun 34 år gammel. Sjovt at tænke på at Vasily Alexeev lever i bedste velgående idag, til trods for at han var meget federe end Reding.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Et til

1973_Serge_Reding_B_.jpg

Name :

Serge REDING

Date of Birth : 23/12/1941 in Auderghem

Died: 

28/6/1975  in Manilla (Phillipines)

at the age of  34

Occupation :

Librarian in the national library

Category :

Super heavy weight.

His bodyweight went up to +140 kg!

Length : 

172 cm (5' 8")

 

Reding is known for his huge muscularity. 

If you study the pictures and if you look at his bodyweight compared with his length then it 's obvious that he's one of the most gigantic weightlifter ever.

Some body measurements I found:

Chest: 142 cm

Waist: 120 cm

Hips: 122 cm

Thighs: 79 cm

Arms: 52 cm

Neck: 50 cm

Calves: 51 cm

measurement around his shoulders: 165 cm

Shoe size: 43.

 

Many people are convinced that Serge Reding, the incredibly massive Belgian weighlifter, was physically capable of beating Alexeyev. He broke several of Alexeyev's records in minor contests and many felt he would be the next champion. But every time he went head to head against Alexeyev he seemed to choke and failed to duplicate his record lifts.

I have been talking to several international lifters who confirm that Serge was certainly the strongest of that time. Even Alexeyev used to state that Reding was the strongest man in the world at the time. But he always said that he had the stronger mind and that he would defeat Reding every time (what he actually mostly did).

I will put some of his 'verified'  training and competition results in the future.

My father saw him do 2 reps with 180 kg seated neck-press, starting out of the neck.

In squatting I know about 

Some people claim to have seen even more spectacular results but these could also be exaggerated.  Some people tell they saw him  him do full squats during the early 1970s for 5 reps with 400kg with no wraps, suit or belt.

General info:

He was born December 23, 1941 in Auderghem (Brussels). Serge Reding was actually born as Serge Yvan Arthur Gérard . Gérard was the name of his unmarried mother Adeline Gérard and his father was unknown. His parents were originally from the Belgian Ardennes (Herbeumont) and Serge spent most of his childhood in this region. 

When Ernest Reding married Adeline he adopted Serge and gave him his name. Serge had a very good relation with his stepfather and when his 'parents' divorced later, Serge choose to live with his father in Brussels.

When he was about 16 year he had his first contact weightlifting training. But he really started weightlifting in 1959, at the age of  18, when he entered the weightlifting club in Schaerbeeck His bodyweight was already 90 kg (198 lbs) at that time (length 172 cm).  After 3 months training under Mr. Wittenbol, his first coach in weightlifting, he entered his first competition.  He made a modest total of 230 kg with 70 kg press, 70 kg snatch and 90 kg jerk.

In 1961  he was in the military service and competed in his first national championships but ended last. Shortly after this results he progressed a lot  and took the national records.

He started working in the national library in 1964.

In 1964 he also participated in his first Olympic Games and became 10th in these Tokyo games. 

After these Olympic games Serge wanted to train more professional to get closer to the world top. In his search he met André Dupont, who became his new trainer.

During a training camp in Poland in 1966 he met his first wife, Ewa Cernewska.

Serge experienced a difficult time in his personal life when she left him and when his stepfather died not so long after. He stopped training 4 months in 1967 and it disturbed his preparation for the 1968 Olympics a bit but nonetheless he achieved a historical result there with his silver medal.

The silver medal in the Mexico1968 Olympics brought him a real star image in Belgium.

He became very popular and was all over the media.

In 1969 he earned the national trophy for best sportsmen ("nationale trofee voor sportverdienste"). (In 1968 and 1970 he finished in the runner up positions of this election.)

Serge was well prepared and ready for at least another silver medal in the Munchen Olympics from 1972. On the day he had to lift there was a terroristic attack on the Israelian team. Among the victims there was also a weightlifter. Serge who has always been a very sensitive person was emotionally very touched by this terrible event and couldn't lift his starting weights in the press. No total - no medal...

In the world championships from 1974 in Manila , the Philippines, he gathered again a silver medal.

During these last Championships he met the Manilan waitress Yvonne Solidum and fell in love with her. In the following period he traveled a lot between Belgium and the Philippines. In the beginning of 1975 he spent 3 months, without training  in Manila with the woman he loved.

Then the terrible news came that he died in Manila. at the age of 34 (28th of June 1975) from a hart-attack. 

His unusual appearance and even more remarkable love story lead to many rumors in the Belgian press. They talked about a death under mysterious circumstances with even suicide and murder as possibilities. However, officially and most likely he died of a hart attack caused by a thrombosis.

This congenial exceptional Belgian weightlifter remains a legend all over the world. 

Sportive career:

He took 6 national titles and still holds the absolute national records with 182.5 kg snatch,  235 kg clean and jerk and 412.5 kg total (and 236 kg in the press)..

He competed in three Olympic Games (Tokyo '64 , Mexico '68 and Munchen '72) , with the Mexico silver medal as the highest achievement.

Altogether he broke 6 world records:

Snatch:

182.5 kg - 1973 Brussel

Clean & Jerk:

222.0 kg - 1970 Herbeumont

226.5 kg - 1970 La Roche

Clean & Press:

215.0 kg - 1970 Herbeumont

218.5 kg - 1970 Zwevegem

228.0 kg - 1971 Lima (Peru)

Achievements  in  European championships (EC), World Championships (WC) and Olympics (OG)

Before 1969  medals were only awarded for the total and not for the different disciplines.

Note that the press was dropped after 1972.

Link to comment
Share on other sites

400 kg for 5 reps uden udstyr i squat. Arhhh det er vist for godt til at være sandt, men det er da en fed historie

Nu skal jeg ikke kunne udtale mig specifikt om de 5 reps med 400 kg, men Serge Reding er faktisk en af de stærkeste mænd som har levet. Mel Siff havde ham boende ved sig i Sydafrika, en længere periode, og så ham løfte vægte han aldrig havde set nogen løfte før. Han var efter Mel Siff´s udsagn EKSTREMT stærk. Om han kunne tage 5 reps med 400 kg ved jeg ikke, men jeg mener Siff havde set ham lave singles med 400 kg med bare et bælte.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det lader til at de 5 reps med 400 kg er rigtigt nok. Fandt lige et citat af Mel Siff. Og jeg betvivler altså ikke det Mel Siff siger. Han var ikke kendt som en mand der fremlagde usandheder.

If you study a few more pictures in that Serge Reding gallery, you will understand why all of us who knew him were always awed by his huge muscularity. What's more, that structure was matched by phenomenal action. He was the first man ever to snatch more than 400lbs and I saw him do rock bottom rapid squats in our university gym in South Africa during the early 1970s for 5 reps with 400kg (880lbs) with no wraps, suit or belt. Talk about speed squats! Even Alexeyev used to state that Reding was the strongest man in the world at the time - of course, Alexeyev used to boast that he had a more focused mind, so that he almost always defeated Reding in most competitions.

Dr Mel C Siff

Denver, USA

Thomas

Link to comment
Share on other sites

235 kilo stød og 236 kilo stem.

Det vil sige at han har haft så stærke arme og skuldre at han dårligt har haft glæde af afsættet i stød.

At stemme mere end man kan støde ville være utænkeligt nutildags.

Selv for en dårlig teknisk løfter plejer der mindst at være en faktor 1,5 til forskel mellem de to løft.

Link to comment
Share on other sites

jaja man skal aldrig sige aldrig, men jeg synes nu historien bliver bedre og bedre. Nu bliver det ligefrem til speed squats.

Det er de færeste mennesker nu til dages der besider den slags styrke hvis der overhovedet er nogen. Alligevel er hans rekorder blevet overgået mange siden bla. af ham den stor iraner. Som for øvrigt lige har lavet 3 rep med 300 i benbøj foran uden vilde problemer :blink:. Det er der nogen der har set på video så det tror jeg mere på

Link to comment
Share on other sites

jaja man skal aldrig sige aldrig, men jeg synes nu historien bliver bedre og bedre. Nu bliver det ligefrem til speed squats.
Det med speed squat tror jeg nu bare du skal tage med et gran salt. Vi snakker nok ikke lige WSB speed squats. Tror bare at Mel Siff forsøgte at sige at det var et submaksimalt sæt med god power på.
Det er der nogen der har set på video så det tror jeg mere på

Du tror ikke på det, når Mel Siff siger at han har set det med hans egne øjne ??? Det bliver selvfølgelig lidt svært at spørge ham, da han ikke lever mere.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Et lille regnestykke:

Jeg bøjer 250 kg bagpå og støder 170 kg. Der er en faktor 1,47 til forskel.

For en hvilken somhelst verdensmester i vægtløftning skulle man tro at forskellen er mindre, da de er noget bedre til løfteteknikken end jeg er.

Verdensrekorden er 266 kg i stød. Hvis man ganger det med 1,47 (hvilket er højt sat) gir det ca. 391 kg.

Det er derfor alt hvad man behøver at kunne benbøje i vægtløftning.

Jeg har endda læst en gang at en rigtig dygtig vægtløfter kan bøje 1,15 x mere foran end han/hun støder og 1,3 x mere bagpå.

Sætter vi de to tal ind i formlen, gir det:

1,15 x 266 kg = 306 kg foran

1,30 x 266 kg = 346 kg bagpå

Og jeg tror på tallene 1,15 & 1,3 da flere vægtløftere har fortalt mig hvad deres PR var i de forskellige løft. Og for de mere rutinerede løftere passede det meget godt.

Så hvis Serge har kørt 5 reps på 400 kg bagpå, burde han kunne løfte endnu mere i træk og stød. Medmindre han har haft et svagt punkt (manglende styrke i ryg, mave, fingre eller nakke) eller en ikke optimal teknik.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt klar over der står stor respekt omkring Mel Siff. Nu har jeg ikke læst nogle af hans bøger, men jeg har da sikkert taget nogle af hans ideer til mig som jeg blot har hørt fra andre. Når det er sagt så forholder jeg mig stadig skeptisk overfor den påstand om at Serge skulle have lavet en, lad os så sige, submaximal 5'er på 400. De erfaringer jeg har gjort mig med squat og som jeg har hørt fra andre styrkeløftere heroppe nord på er at end tung 3'er er ca. 90 % og en tung 5 er ca. 85%.

I min logik vil det så betyde at han måske har lavet en 5'er på 80 % når nu det har været uden de vilde anstrengelser. Det betyder at hans top skulle være 500 kilo uden udstyr af nogen art. Det har jeg meget svært ved at tror på når man ser på hvad nu tidens styrkeløftere laver til et VM, med udstyr.

Edited by Herkules
Link to comment
Share on other sites

Et lille regnestykke:

Verdensrekorden er 266 kg i stød. Hvis man ganger det med 1,47 (hvilket er højt sat) gir det ca. 391 kg.

Det er derfor alt hvad man behøver at kunne benbøje i vægtløftning.

Jeg har endda læst en gang at en rigtig dygtig vægtløfter kan bøje 1,15 x mere foran end han/hun støder og 1,3 x mere bagpå.

Sætter vi de to tal ind i formlen, gir det:

1,15 x 266 kg = 306 kg foran

1,30 x 266 kg = 346 kg bagpå

Verdensrekorden i stød er vist 273 kg i den tunge klasse sat af en Iraner

Link to comment
Share on other sites

Verdensrekorden i stød er vist 273 kg i den tunge klasse sat af en Iraner

Nej, den officielle VR er idag 263 kg.

Den jeg refererer til er den gamle fra 1988 på 266 kg sat af en fra Soviet Unionen.

Men problemet er at vægtklasserne er blevet lavet om 2 gange iløbet af 90´erne, for at få slettet rekorderne og starte på en frisk. Så der går lige lidt tid før de er helt deroppe igen.

Har du forresten set ham iraneren løfte?

Det ser forbavsende let og ubesværet ud, så det skulle da ikke undre mig om han fik slået de gamle rekorder en dag.

Link to comment
Share on other sites

Verdensrekorden i stød er vist 273 kg i den tunge klasse sat af en Iraner

Nej, den officielle VR er idag 263 kg.

Den jeg refererer til er den gamle fra 1988 på 266 kg sat af en fra Soviet Unionen.

Men problemet er at vægtklasserne er blevet lavet om 2 gange iløbet af 90´erne, for at få slettet rekorderne og starte på en frisk. Så der går lige lidt tid før de er helt deroppe igen.

Har du forresten set ham iraneren løfte?

Det ser forbavsende let og ubesværet ud, så det skulle da ikke undre mig om han fik slået de gamle rekorder en dag.

ja så da han satte en rekord var det sidste år eller forrige år han gjorde det

jeg var lige inde i KSK og snakke med Frank klubben ser sgu okay ud så regner med at starte det :)

Link to comment
Share on other sites

Jo, men man kan jo ikke udelukke at der har levet nogen som reelt er stærkere end nogen af de personer som lever idag. Paul Anderson er et godt eksempel på dette. Jeg tror ikke der har levet en person med så gode gener for styrke som ham. Godt nok var hans squats ikke voldsomt dybe. De var vel til parralelt, og så ikke mere. Men manden har altså squattet 1160 pounds (527 kg), hvilket blev vist på nationalt TV i USA, i et show som hed The Ed Sullivan Show. Der er sågar nogle styrke-historikere som påstår at der er vidner som har set ham squatte 1200 pounds (545 kg), hvilket dog ikke kan dokumenteres. John Grimek skulle efter sigende have set ham squatte 400 kg for 10 reps, uden noget udstyr overhovedet. Hvad kunne den mand ikke have lavet i squat med fuldt udstyr. Over 500 kg til godkendt dybde er nok ikke et dårligt bud.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share