Home gym og dødløft


michael
 Share

Recommended Posts

Hvordan laver laver I fellow-hjemmetrænere dødløft?

Bare 100 kg er meget for parketten, og det med at lægge vægten kontrolleret og forsigtigt på gulvet, synes jeg er meget hårdt for ryggen.

Så sæt mindre på :) :)

Det er det eneste rigtige efter min mening at sætte vægten langsomt og roligt ned

og få gavn af den excentriske fase (Så skal der heller ikke så tunge vægte på,

for at få en god træning.) :) :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Lige præcist i dødløft mener jer at have læst noget med at man nemt kan få skader i den excentriske fase.. Vil lige prøve på at finde det...
Jeg tror jeg ved hvor du har set det, for det har jeg også læst,

men det kan man af alt, hvis man ikke har en ordentlig grundstyrke. :)

Henning :pumpin:.

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

Hvordan laver laver I fellow-hjemmetrænere dødløft?

Bare 100 kg er meget for parketten, og det med at lægge vægten kontrolleret og forsigtigt på gulvet, synes jeg er meget hårdt for ryggen.

Idéen med underlag (evt. gummimåtter) er ganske god - problemet kan naturligvis stadig være larmen, hvis man har en underbo i et lejlighedskomplex. Det er altså ikke helt lydløst.

Jeg har bemærket at man i Hardwork har en form for kork, ca. 5 cm tyk, som ville være velegnet til formålet - men jeg er ikke klar over materialets beskaffenhed.

Man kan naturligvis lave et 10 rep touch & go sæt hvilket for de flestes vedkommende vil betyde en vægt under 150 kg - fint i BB sammenhæng men spiller selvfølgelig ikke rigtigt hvis man er SL, hvor vægten jo ligges på singles.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

I hypertrofi-sammenhæng er den excentriske del absolut ikke uden betydning, og som Henning siger er det jo ikke et spørgsmål om enten eller.

For styrkeløftere vil man nok sige at en "langsom"/kontrolleret excentrisk fase er spild af energi som kan bruges på flere løft i stedet hvis man bare følger stangen nedaf.

Link to comment
Share on other sites

I hypertrofi-sammenhæng er den excentriske del absolut ikke uden betydning, og som Henning siger er det jo ikke et spørgsmål om enten eller.

For styrkeløftere vil man nok sige at en "langsom"/kontrolleret excentrisk fase er spild af energi som kan bruges på flere løft i stedet hvis man bare følger stangen nedaf.

Ja, eller på et tungere løft. Der er det de unge vil have. :)

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

I hypertrofi-sammenhæng er den excentriske del absolut ikke uden betydning, og som Henning siger er det jo ikke et spørgsmål om enten eller.

For styrkeløftere vil man nok sige at en "langsom"/kontrolleret excentrisk fase er spild af energi som kan bruges på flere løft i stedet hvis man bare følger stangen nedaf.

Ja, eller på et tungere løft. Der er det de unge vil have. :)

Henning :pumpin:

Og jeg er ung :lol: ;)

Link to comment
Share on other sites

"langsom"/kontrolleret excentrisk fase
Føles dårligt i ryggen. Ellers var det bare afsted.
10 rep touch & go sæt

Jeg kører lav rep, hvor hver rep er en single. Simpelthen for at sikre perfekt stil, så skaderisikoen minimeres.

3 måtter

Træner du på træ, og holder det? På beton ville der ikke være noget at betænke sig på.

Link to comment
Share on other sites

"langsom"/kontrolleret excentrisk fase

Føles dårligt i ryggen. Ellers var det bare afsted.

10 rep touch & go sæt
Jeg kører lav rep, hvor hver rep er en single. Simpelthen for at sikre perfekt stil, så skaderisikoen minimeres.

Nu siger jeg ikke at man skal køre langsomt når man træner for muskelvækst, men en kontrolleret excentrisk fase (ligesom du ville køre f.eks. bænkpres) bør ikke være noget problem.

Hvis det er tvivler jeg på din teknik er i orden.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg er ung  :lol:   ;)

Jeg har også været ung engang, men da lod jeg ikke bare vægtene falde.

Det undrer mig iøvrigt at det er hårdere for ryggen at sætte vægten

langsomt ned når ryggen har kræfter til at løfte samme vægt.

Jeg prøvede dødløft i dag, og jeg tror, jeg gik længere ned i benene,

når jeg satte vægten ned, end når jeg startede løftet.

Henning :pumpin:

Edited by Henning
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share