Kan man hjælpe sig selv til at vokse mere?


annesofie89
 Share

Recommended Posts

Hr. K........har du søndagspudset brillerne??? 
Ah, min fejl. ;)
Jeg er 14 år, så der er jo et par år til jeg holder op med at vokse.

Der er ik noget man kan gøre?

Altså, udover at købe et klassisk torturinstrument, hvor du trukket i arme og ben af kæder bundet fast til heste, så må jeg sige nej. :)

Hvorfor vil du også være højere? Du ser da sød ud i forvejen B)

Hr. Kirchebrandt

Edited by Hr.Kirchebrandt
Link to comment
Share on other sites

Har ført det ind i KropKostHK, og fået dette ud af det:

1. måltid

14 g protein, 81 g kuldhydrater og 2 g fedt, 400 Kcal.

2. måltid

5 g protein, 47 g kuldhydrater, 3 g fedt, 235 Kcal.

3. måltid

12 g protein, 22 g kuldhydrater, 3 g fedt, 162 Kcal.

4. Måltid

3 g protein, 44 g kuldrydrater, 2 g fedt, 200 Kcal.

IALT: 34 g protein, 194 g kuldhydrater, 1000 Kcal.

Det må jo siges at være et stykke fra målet nrå det kommer til proteinerne :( Prøv f.eks. at skift al franskbrødet ud med noget Cheasy yoghurt eller noget Fromage Frais, og så drik en masse mælk :)

Ang. dit Kcal. indtag, tror jeg ikke det ville skade at hæve det lidt, du er jo også i forvejen ekstremt tynd :)

Edited by Indian Spirit
Link to comment
Share on other sites

jeg har ik travlt, men vil gerne være 5-6 cm højere end jeg er.

men forhåbentlig kommer det. ;)

Det gør det helt sikkert!

Nu ved jeg ikke hvor meget du træner, men det er i hvert fald vigtigt ikke at træne overdrevet, og at spise rigtigt og tilstrækkeligt hvis du vil blive så høj som dine gener er disponerede for.

Når jeg siger det, er det fordi overdrevet muskeltræning kan nedsætte knoglevæksten. Jeg er ikke ekspert på området, men der er mange eksempler på atleter, som efter at have trænet meget som børn, ikke er blevet så høje. Se bare på elitegymnaster på verdensniveau, - de er ikke så høje. Især ikke pigerne.

De har selvfølgelig trænet ekstremt meget, men jeg kender også en historie i min omgangskreds om en dreng som trænede meget redskabsgymnastik som barn, og siden blev tilbudt væksthormon af sin læge. Lægen mente at træningen havde hæmmet drengens vækst.

Det er selvfølgelig ekstreme tilfælde, men jeg synes du skulle have det med i dine overvejelser når du planlægger din kost og din træning.

:) meadow

Link to comment
Share on other sites

Jeg træner 3 til 4 gange om ugen, men det er jo ik det store for det foregår hjemme på værelset med 2 * 5 kg håndvægte (ik så meget) og så træner jeg det jeg kan uden at skulle bruge maskiner. Derud over så løber jeg ca. 2 gange om ugen.

Men jeg mangler at få helt styr på min kost.

Link to comment
Share on other sites

Ok, det er altså heller ikke nødvendigvis fantastisk at være høj. Intet er perfekt!

Nuvel, man kan ofte se udmærket når man er til koncert fx, - det er da noget at være glad for.

Men man kan altså heller ikke gemme sig, - man er altid den der ses først, når man er sammen med andre piger. Og det behøver ikke altid være sjovt. Nogle dage er man ikke i humør til at få al opmærksomheden fra starten. Det er svært at have bad hair days eller bad dress days. Det bliver med garanti altid opdaget!

En ven jeg har som er over 2 meter, sagde en gang til mig: Det er fantastisk at stå op og tale med dig. Jeg behøver ikke bukke mig så meget som når jeg taler med andre piger... :unsure:

Du skal nok blive højere, og jeg håber du også bliver tilfreds med din højde annesofie89!

:) meadow (177-178 cm høj)

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet bruger

Jeg har det modsatte problem :(

Er et sted mellem 192-195cm høj og kunne godt tænke mig at skære 8 cm af min højde. Der er pisse mange ulemper ved at være for høj. Som regel sidder jeg elendig i biler og fly, at finde bukser som er lange nok kan også nogen gange være svært. Så er der de problemer som kun pumperne kan have forståelse for. Min bicep er vel 45cm or so i pumpet tilstand, men fordi min arm så lang ser det ikke synderligt voldsomt ud :( Og når jeg sqauter bliver jeg nød til at stå med en ret bred benstilling for ikke at tippe bagover i bunden.

Det er dog en fordel når man f.eks er til koncerter, det er nemt at se hvad der sker på sceenen :)

Og jeg behøver ikke være bange for at få en albue i hovedet :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg bare ønsker er at være lidt højere.

Du kan også prøve at flytte fokus over på noget andet så du ikke fokuserer så meget på højden. Brug det næste stykke tid på at fokusere på kosten, der kan du lære meget her. Der er mange gode alternativer til franskbrød og bamseboller som er sundere for dig.

Vi bestemmer ikke selv vores højde arven spiller også ind. Jeg har 3 piger der er vokset op på samme kostvaner og levevis. Den højeste er 182, den "laveste" 169 cm. Men de er alle 3 tilfredse med den højde de nu engang har. Held og lykke ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share